וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הזמן: ועדת השחרורים החליטה על שחרור מוקדם לזמר קובי פרץ

26.6.2018 / 9:50

הוועדה שנמצאת ליד כלא מעשיהו הורתה לשחרר את הזמר לפני שיסיים לרצות את עונשו בחודש הבא. זאת, בעקבות החלטתו של הנשיא ריבלין מחודש מאי, להקל על עונשו של פרץ במסגרת המתווה המיוחד לחנינות לשנת ה-70 למדינה, ובהמלצת השרה שקד

צילום יותם רונן עריכה ניר חן

(בווידאו: הדיווח על כניסתו של קובי פרץ לכלא)

ועדת השחרורים הורתה היום (שלישי) על שחרור מוקדם של הזמר קובי פרץ, שהורשע בהעלמת מס על הכנסות של חמישה מיליון שקלים. פרץ נידון לשנת מאסר וחצי בפועל, והחל לרצות את עונשו באוקטובר האחרון. הוא צפוי להשתחרר בחודש הבא, לאחר שירצה חצי מתקופת המאסר שנגזרה עליו.

בחודש שעבר הקל הנשיא ראובן ריבלין על עונשו של פרץ, כך שיוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים. ריבלין עשה זאת במסגרת מתווה החנינות המיוחד לרגל שנת ה-70 למדינה, ובהתאם להמלצת שרת המשפטים איילת שקד. המתווה מאפשר לנשיא לעשות שימוש רחב מהרגיל בסמכות החנינה לאסירים שעונים על קריטריונים שנקבעו מראש, ובהם אסירים המרצים מאסר ראשון לתקופה שאינה עולה על שנתיים - כדוגמת פרץ.

בהחלטת הנשיא נקבע כי ההקלה בעונשו של פרץ מותנית בתשלום הקנס שהוטל עליו על ידי בית המשפט, בגובה 175 אלף שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
האסון בהר הרצל: עבודות שירות למורשעים במות סגן הילה בצלאלי
דיווח בסוריה: ישראל תקפה סמוך לשדה התעופה בדמשק
חודשיים לרפורמת הקנאביס הרפואי: החולים מעדיפים לגדל בבית

גזר דין לקובי פרץ, מחוזי ת"א. ניב אהרונסון
פרץ בהקראת גזר דינו, לפני שנה/ניב אהרונסון

עורכי דינו של פרץ, חיים לוי וציון אמיר, מסרו לאחר התחלת ריצוי עונשו כי "פרץ התייצב בלב כבד ודואב, וזאת לאחר ניהול מאבק ארוך, נחוש וממושך להוכחת חפותו. למרבה הצער, בית משפט השלום קבע את אשמתו ולמרות שבית המשפט המחוזי הקל מעט בעונשו, הוא נכנס לכלא עם תחושות קשות, בפרט לאור הפרידה ממשפחתו ומשלושת ילדיו הקטנים". עוד מסרו כי "אין ספק שהוא יהיה אסיר למופת ויכבד את כל אשר יידרש ממנו".

בדיון הכרעת הדין בעניינו של פרץ ציינה השופטת לימור מרגולין-יחידי כי מעשיו היו החלטה מושכלת ומודעת, שנעשתה מתוך תאוות בצע. "הנהנה היחיד מכספי העבירה הוא הנאשם", אמרה השופטת. עורכי דינו של פרץ טענו אז כי אין לשלוח את הזמר למאסר משום שהדבר יפגע בחיילים שבפניהם הוא מופיע. השופטת מרגולין-יחידי השיבה כי הטענה "מעוררת תחושת אי-נוחות".

עוד הוסיפה השופטת במהלך הכרעת הדין כי פרץ לא לקח אחריות על מעשיו אף כשהורשע. לדבריה, יש להתייחס לאופי המעשים והתמשכותם לאורך השנים. "יש לזקוף את תרומתו החברתית של הנאשם לזכותו. עם זאת, לא ניתן להתעלם מכך שעצם העלמת המס היא לקיחת כסף מהציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully