וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: ישראל תקפה סמוך לשדה התעופה בדמשק

הטלוויזיה הממלכתית במדינה דיווחה על פגיעת שני טילים ישראליים בבירה, מבלי לספק פרטים נוספים. לפי הדיווחים התקיפה כוונה נגד מטען איראני. הארגון הסורי לזכויות אדם: "נפגעו מחסני נשק של חיזבאללה"

עריכה: שניר דבוש

תקיפה בסוריה - כל העדכונים:

-בסוכנות הידיעות ספוטניק דווח כי נ"מ של צבא סוריה יירט שני טילים מישראל
-כלי תקשורת ערביים מייחסים את התקיפה לישראל
-הטלוויזיה הסורית: שני טילים פגעו סמוך לשדה התעופה בבירה
-לפי דיווחים התקיפה כוונה נגד מטען איראני
-ארגון סורי: "הטילים פגעו במחסני נשק של חיזבאללה"

ישראל תקפה סמוך לשדה התעופה בדמשק - כך דווח הלילה (שלישי) בכלי תקשורת ערביים. בטלוויזיה הממלכתית במדינה דווח כי שני טילים מישראל פגעו באזור. לפי דיווחים נוספים מטרת התקיפה הייתה מטען איראני.

מקור צבאי בכיר בסוריה אישר לסוכנות הידיעות ספוטניק כי היתה תקיפה ליד שדה התעופה הבינלאומי לקראת חצות, אולם המקור לא פירט את זהות הגורם התוקף. עוד הוסיף המקור כי הטילים שוגרו ככל הנראה מחוץ לשטח סוריה והדגיש כי אין נפגעים בתקיפה וישנו נזק קל ברכוש.

מקור נוסף לספוטניק כי נ"מ של צבא סוריה פעל נגד טילים ששוגרו מישראל והצליח ליירט שני טילים מעל שטח חוות אל-אמל בפרברי קוניטרה וטיל אחר מעל העיר אל בעת'.

ראש הארגון הסורי לזכויות אדם, ראמי עבד אל-רחמאן, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "הטילים הישראליים פגעו במחסני נשק של חיזבאללה ליד שדה התעופה". התקיפה, שבוצעה סמוך לשעה 1:00, "לא גרמה לפיצוצים ענקיים" לדבריו, זאת על אף שהיא פגעה במחסני תחמושת. עוד הוסיפו בארגון כי מערכות ההגנה הסוריות "כשלו ביירוט הטילים".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ נשאל על תכנית השלום לסכסוך הישראלי-פלסטיני: "התקדמות רבה"
למות או לצעוד בחום: מסעות המהגרים המגורשים במדבר סהרה
"הכל פסטורלי ושקט": ניצולי האסון בערבה שבו עם הוריהם לנחל צפית

תיעוד תקיפה סמוך לשדה התעופה בדמשק המיוחסת לישראל ב-26 ביוני 2018. צילום מסך
"לא פיצוצים ענקיים". מתוך תיעוד התקיפה/צילום מסך

ביום ראשון שוגר טיל פטריוט לעבר מל"ט שהתקרב משטח סוריה לישראל. כתוצאה מהירי הכלי התרחק מהגבול, ולא זוהתה מפגיעה. מערכות ההגנה האוויריות, כמו גם מערכות האיתור, זיהו את האיום מבעוד מועד ובטרם חצה לשטח ישראל. מצה"ל נמסר כי הצבא "לא יאפשר הפרה של הריבונות האווירית של מדינת ישראל ויפעל נגד כל ניסיון לפגוע באזרחיה".

לפני חודש הותקף שדה התעופה א-דבעה שבאזור חומס. התקיפה, שיוחסה לישראל, כוונה לשדה התעופה המשמש גם כבסיס של ארגון חיזבאללה הפועל בסוריה. על פי דיווחים, בתקיפה נהרגו 21 בני אדם, מתוכם תשעה איראנים. ברשת "ספוטניק" דווח כי ארבעה טילים שוגרו לעבר שדה התעופה וגרמו לשריפה באזור הבסיס. בדיווח אחר נטען כי מטוסי חיל אוויר מסוג F-35 תקפו שדה תעופה מערבית לחומס.

תקיפה ישראלית בסוריה לפי דיווח ערבי 1 בנובמבר 2017. כלי תקשורת ערביים, מערכת וואלה! NEWS
תקיפה בסוריה/מערכת וואלה! NEWS, כלי תקשורת ערביים

תקיפה נוספת בוצעה לפני כשבוע בבסיס צבאי של משטר אסד במזרח סוריה, אותה ייחסו הדיווחים לקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית. הארגון הסורי לזכויות אדם אמר כי מטוסים לא מזוהים תקפו כוחות שיעיים וכי 52 לוחמים, רובם עיראקיים, נהרגו. בהמשך אמר בכיר אמריקני כי התקיפה בוצעה על ידי ישראל ולא על ידי ארצות הברית, כך על פי דיווח של רשת CNN.

בתחילת חודש מאי ביצע חיל האוויר את התקיפה הנרחבת ביותר של ישראל בסוריה מאז שנת 1974, בתגובה לשיגור 20 רקטות מסוג "פאג'ר-5" שנורו אל עבר ישראל על ידי כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים. מרביתן פגעו בשטחה של סוריה ואילו ארבע יורטו על ידי סוללות מערכת "כיפת ברזל" שהוצבו בגבול הצפון. בתקיפה, שבוצעה במסגרת מבצע שכונה "בית הקלפים", הותקפו בין היתר עמדות מודיעין, מתקפות לוגיסטיות ואתרים לאחסון אמל"ח, כמו גם מערכות נ"מ ששימשו להפלת מטוס ה-F-16 כשלושה חודשים קודם כן.

שובל טיל פטריוט שנצפה באזור הצפון. אלימלך גרסטל, מערכת וואלה! NEWS
שובל טיל הפטריוט ששוגר ביום ראשון/מערכת וואלה! NEWS, אלימלך גרסטל

ישראל טוענת כי איראן מקימה בסיסים בסוריה והופכת אותה למוצב קדמי נגדה. נשיא סוריה בשאר אסד אמר לפני כשבועיים כי אין בסיסי צבא איראניים בסוריה, אך הוא לא יהסס לאפשר את הקמתם אם יהיה צורך. הוא הוסיף כי חיזבאללה יישאר בסוריה בעתיד הקרוב לנוכח הצורך הצבאי בו. ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר במהלך ביקורו באירופה בתחילת החודש כי אם אסד יאפשר לאיראנים להתבסס בשטח ארצו, "הוא לא יהיה חסין יותר".

(עדכון ראשון: 2:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully