וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בהר הרצל: עבודות שירות למורשעים במות סגן הילה בצלאלי

בית המשפט גזר על המהנדס אורן ורשבסקי 400 שעות לתועלת הציבור, ו-4 וחודשי עבודות שירות ליועץ הבטיחות יצחק צוקר, שהורשעו בגרימת מותה של סגן הילה בצלאלי לפני כ-6 שנים בקריסת מבנה התאורה בהר הרצל. אמה של הקצינה בכתה: "קחו אותי, הרגתם לי את הילדה

אתר רשמי

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שלישי) על המהנדס אורן ורשבסקי, שהורשע בגרימת מותה ברשלנות של סגן הילה בצלאלי במהלך החזרות לטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות לפני כשש שנים, 400 שעות לתועלת הציבור לצד שישה חודשי מאסר על תנאי. בית המשפט נימק את העונש הקל יחסית בשל מצבו הבריאותי של ורשבסקי. בנוסף נגזר עליו תשלום פיצויים בגובה 15 אלף שקלים.

על יועץ הבטיחות יצחק צוקר שהורשע אף הוא, נגזרו ארבעה חודשי עבודות שירות ותשלום פיצויים בגובה 4,500 שקלים.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
האסון בטקס הדלקת המשואות: המהנדס ויועץ הבטיחות הורשעו
אמה של סגן בצלאלי שמתה באסון בהר הרצל: "הרגו את הילה בעד חופן כסף"
הסדר טיעון באסון הר הרצל; אמה של בצלאלי בכתה: "קחו אחריות"

ירון וסיגלית בצלאלי, הוריה של הילה, הגיעו לבית המשפט לשמיעת גזר הדין, 26 ביוני 2018. מאיה הורדצ'יאנו, מערכת וואלה! NEWS
הוריה של הילה בצלאלי בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, מאיה הורדצ'יאנו

ירון וסיגלית בצלאלי, הוריה של הילה, מתחו ביקורת קשה על החלטת בית המשפט בעקבות העונש שנגזר על השניים. "הרגתם לנו את הילדה", זעמו . "הילדה שלי שילמה את המחיר בגלל בצע כסף", אמרה סיגלית בעודה דומעת. "היא שילמה מחיר כבד סתם. כיצד הוא (ורשבסקי) אינו כשיר למאסר?", תהתה. "בטח במסגרת עבודות השירות הם יישלחו גם לבתי הספר. אני מתביישת במדינה שאני חיה בה וממשיכה לגדל בה את הילדים שלי".

נציג פרקליטות מחוז ירושלים דניאל מור, ביקש לחזק את משפחת בצלאלי. "אנחנו פנינו לעונש של מאסר בפועל בהתם להכרעת הדין", אמר. "אנחנו נלמד את גזר הדין ונשקול אם להגיש ערעור בנושא".

לקריאת גזר הדין המלא - לחצו כאן

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ירון וסיגלית בצלאלי, הוריה של הילה, הגיעו לבית המשפט לשמיעת גזר הדין, 26 ביוני 2018. מאיה הורדצ'יאנו, מערכת וואלה! NEWS
הוריה של הילה בצלאלי בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, מאיה הורדצ'יאנו

בית המשפט הרשיע את השניים לפני כשבעה חודשים, לאחר שקיבל את עמדת הפרקליטות כשנה לאחר שנחתם הסדר טיעון בעניינם של שני בכירים בחברת "עיצוב במה", שהייתה אחראית להקמת המבנה שקרס. במסגרת ההסדר, זוכה לחלוטין מנכ"ל החברה, דורון לביא, מכתב האישום, והורשעו אלעד לביא, סמנכ"ל התפעול, ותומר ליאונידזה, מנהל התפעול, שהודו בעבירות של גרימת מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות.

מותה של בצלאלי ארע במהלך החזרות לקראת הטקס שהתקיימו ב-18 באפריל ב-2012, אזהתמוטט המבנה שהוקם לתליית ציוד הגברה, תאורה ומקרנים. המבנה קרס לקרקע וכמה חיילים נלכדו תחתיו, בהם סגן בצלאלי. בצלאלי סבלה מחבלות קשות בכל חלקי גופה שגרמו לבסוף למותה. שבעה חיילים נוספים ששהו ברחבה נפצעו.

הילה בצלאלי, הר הרצל, מערכת וואלה!. מערכת וואלה!
סגן הילה בצלאלי בחזרות בהר הרצל לפני כ-6 שנים/מערכת וואלה!

מכתב האישום עלה כי המבנה הוקם על ידי חברת "עיצוב במה בע"מ", אף שלעובדיה לא היו הכישורים המקצועיים הנדרשים. כמו כן להקמת המבנה לא היה כל תכנון הנדסי או חישובים הנדסיים ולא היה פיקוח הנדסי. בנוסף לכך, המבנה נבנה באמצעות אביזרים שאינם ראויים ואינם מתאימים לו. מערכת העיגון של המבנה, אשר הוקמה ללא תכנון ובאופן שרירותי, לא הייתה יציבה ולא הייתה יעילה, אלא אולתרה ולמעשה הייתה חסרת יכולת של ממש לייצב את המבנה.

אורן ורשבסקי, המהנדס שהורשע בגרימת מותה של הילה בצלאלי. מאיה הורדצ'יאנו, מערכת וואלה! NEWS
עבודות שירות לתועלת הציבור. המהנדס אורן ורשבסקי, היום/מערכת וואלה! NEWS, מאיה הורדצ'יאנו

עורכי הדין של המהנדס ורשבסקי, אורון שוורץ, יוגב נרקיס ורותם ניר מסרו כי "עשיית צדק איננה בכליאת אנשים. בית המשפט ברוב רגישות השכיל להבין בגזירת עונש מתאים של עבודות לתועלת הקהילה, כי לטרגדיה יש גם צד נוסף. המהנדס ורשבסקי איבד את כל עולמו באסון. אנו מבינים לליבה של המשפחה השכולה ומבקשים להשתתף בצערם. במדינה דמוקרטית, עונש הולם ובעיקר נכון ומדוייק, לצד אמפתיה רבה למשפחה השכולה הם חלק מן התרבות שהיינו מבקשים לראות כאן".

עורכי הדין ברוך רובין ואריאל רובין, שייצגו מטעם הסניגוריה הציבורית את יועץ הבטיחות יצחק צוקר, אמרו כי "מדובר בטרגדיה קשה" וכי צור "הביע צער עמוק על אובדן החיים של הילה בצלאלי ועל הסבל שנגרם לפצועים". לדבריהם, "בית המשפט קיבל את טענותינו שהאחריות של צוקר לכשל היא ברף הנמוך וחלקו באירוע הוא קטן ביותר. אנו סבורים שכדי למנוע אירועים מסוג זה היה נכון לבחון את האחריות של הגורמים שהיו אחראים על הטקס ובראשם מרכז ההסברה, ולא להסתפק בהעמדה לדין של הדרגים הנמוכים יותר". עוד הוסיפו עורכי דין כי בית המשפט הטיל על צוקר "עונש מידתי" וזאת, "לאחר ששקל את מכלול הראיות והנסיבות של האירוע".

(עדכון ראשון: 9:04)

יצחק צוקר, יועץ הבטיחות שהורשע בגרימת מותה של הילה בצלאלי. מאיה הורדצ'יאנו, מערכת וואלה! NEWS
יועץ הבטיחות יצחק צוקר בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS, מאיה הורדצ'יאנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully