וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בטקס הדלקת המשואות: המהנדס ויועץ הבטיחות הורשעו

18.12.2017 / 17:48

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע את השניים בגרימת מותה ברשלנות של הילה בצלאלי, שנהרגה בקריסת גשר בהכנות לטקס יום העצמאות ב-2012. בשנה שעברה זוכה בהסדר טיעון מנכ"ל החברה שבנתה את הבמה ברחבת הטקס

מערכת וואלה!

(בווידאו: אמה של הילה בצלאלי בריאיון לוואלה! NEWS ב-2016)

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (שני) את המהנדס אורן ורשבסקי ואת יועץ הבטיחות יצחק צוקר בגרימת מותה ברשלנות של סגן הילה בצלאלי, שנהרגה בקריסת גשר תאורה בהכנות לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל לפני כחמש שנים.

החלטת בית המשפט לקבל את עמדת הפרקליטות באה כשנה לאחר שנחתם הסדר טיעון בעניינם של שני בכירים בחברת "עיצוב במה", שהייתה אחראית להקמת המבנה שקרס. במסגרת ההסדר, זוכה לחלוטין מנכ"ל החברה, דורון לביא, מכתב האישום, והורשעו אלעד לביא, סמנכ"ל התפעול, ותומר ליאונידזה, מנהל התפעול, שהודו בעבירות של גרימת מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות.

לקריאה נוספת:
אמה של סגן בצלאלי שמתה באסון בהר הרצל: "הרגו את הילה בעד חופן כסף"
הסדר טיעון באסון הר הרצל; אמה של בצלאלי בכתה: "קחו אחריות"
ראיון באולפן וואלה: סיגלית בצלאלי חוזרת להר הרצל

בוטלה החזרה הגנרלית לטקס הדלקת המשואות. דניאל בוק
מבנה התאורה שקרס בהר הרצל/דניאל בוק

שופט בית משפט השלום בירושלים, ד"ר אוהד גורדון, קיבל את ההסדר הטיעון והרשיע את השניים בעבירות המדוברות. את השלושה ייצגו עורכי הדין ניר לזר, ינון סרטל ויהושע רזניק.

זמן קצר לאחר אישור ההסדר מסרו עורכי הדין של חברת "עיצוב במה", ינון סרטל וניר לזר: "חברת עיצוב במה, מנהליה ועובדיה מרכינים ראש לזכרה של סגן הילה בצלאלי ז"ל ומשתתפים בצער משפחתה. לאחר ניהול משפט ארוך ולאחר שהתבררה מידת האחריות המצומצמת של עובדיה לתאונה, ראשונים היו הם ליטול אחריות ולשלם בגין אחריות זו מחיר. בניגוד לכתב האישום ולחשדות שיוחסו להם מלכתחילה, הוגש היום לבית המשפט כתב אישום מתוקן, מצומצם בהרבה מזה שיוחס לחברה ולעובדיה מלכתחילה. במסגרת זו זוכה מנכ"ל החברה ובעליה מכל אשמה והוטלה אחריות על שניים מעובדיה שעיקרה כשל בפיקוח על המהנדס החיצוני ששירותיו נשכרו על ידי החברה על מנת להבטיח את יציבות המבנה".

עוד מסרה החברה כי "כאמור בכתב האישום שבו הודו, המהנדס יצר מצג ולפיו בדק את יציבות מבנה התאורה ואישרו כמתאים מבחינה הנדסית, על אף שלא כך היה הדבר. מאז האסון הופקו לקחים רבים בחברה וזו לא המתינה לתוצאות ההליך על מנת לשפר ולייעל את מערכיה ולהציבה כחברה מובילה בתחומה".

הילה בצלאלי. דובר צה"ל
סגן הילה בצלאלי/דובר צה"ל

במהלך החזרות לקראת הטקס שהתקיימו ב-18 באפריל ב-2012, התמוטט המבנה שהוקם לתליית ציוד הגברה, תאורה ומקרנים. המבנה קרס לקרקע וכמה חיילים נלכדו תחתיו, בהם סגן בצלאלי. בצלאלי סבלה מחבלות קשות בכל חלקי גופה שגרמו לבסוף למותה. שבעה חיילים נוספים ששהו ברחבה נפצעו.

מכתב האישום עלה כי המבנה הוקם על ידי חברת "עיצוב במה בע"מ", אף שלעובדיה לא היו הכישורים המקצועיים הנדרשים. כמו כן להקמת המבנה לא היה כל תכנון הנדסי או חישובים הנדסיים ולא היה פיקוח הנדסי. בנוסף לכך, המבנה נבנה באמצעות אביזרים שאינם ראויים ואינם מתאימים לו. מערכת העיגון של המבנה, אשר הוקמה ללא תכנון ובאופן שרירותי, לא הייתה יציבה ולא הייתה יעילה, אלא אולתרה ולמעשה הייתה חסרת יכולת של ממש לייצב את המבנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully