וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת ציבור הנוסעים - הרכבת תתעכב: הקו המהיר מת"א לי-ם מתעכב שוב

25.6.2018 / 17:19

חשש ברכבת ישראל: סכסוך עבודה שהכריז ועד עובדי הרכבת עלול לגרום לעיכוב נוסף בפתיחת הקו המהיר בין הערים. בנוסף, עבודות החשמל טרם הסתיימו והתחנות עדיין לא ערוכות לקליטת נוסעים

קטר רכבת מהיר בין ירושלים לתל אביב, 9 בינואר 2018. רכבת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
קטר הרכבת המהירה/מערכת וואלה! NEWS, רכבת ישראל

האם צפוי עיכוב נוסף בפתיחת קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב? לפי מידע שהגיע לוואלה! NEWS, עובדי רכבת המיועדים להיות נהגי הקטרים החשמליים בקו המהיר לירושלים פתחו בסכסוך עבודה עם הנהלת הרכבת וקיים חשש כבד כי לא יתייצבו לפתיחת קורס נהגי קטר חשמלי ביום ראשון הקרוב. הסכסוך עלול להוביל לעיכובים בביצוע ההדרכות ומכאן לדחיית פתיחת קו הרכבת, שהיה מיועד להיפתח ב-23 בספטמבר.

מוועד עובדי הרכבת נמסר כי "יו"ר הדירקטוריון דן הראל מפיץ פייק ניוז. אין שום סכסוך עבודה חדש ברכבת. ואין שום קשר בין העיכובים והדחיות בקו ירושלים לבין העובדים. הכשלון בכל ההתנהלות עם הקו לירושלים הוא כולו של הנהלת הרכבת שמנסה בכל דרך להשחיר את שמם של העובדים והוועד כדי שיהיה לה נוח יותר ציבורית להטיל עליהם את כשלונותיה".


עוד בוואלה !NEWS:
"תגידו שזו לא אני!": כששרה נתניהו שמעה את קלטת ה"פסי-כו-לו-גית"
הסולטן פגיע: ארדואן הפך לשליט יחיד - אך העם הטורקי הפגין סימני התנגדות
התקווה החדשה של עוטף עזה? החמ"ל של צה"ל נגד טרור העפיפונים

ניסוי ברכבת המהירה מתל אביב לירושלים 16 בינואר 2018. ניב אהרונסון
העבודות להקמת קו תל אביב-ירושלים/ניב אהרונסון

אחד הגורמים לעיכוב בתחילת הפעלתו של הקו המהיר היא העובדה שעבודות החשמל לאורכו של הקו טרם הסתיימו. ברכבת מנסים להתגבר על המכשול באמצעות תכנית אלטרנטיבית להפעלה חלקית של הקו. על פי התכנית, הקו צפוי לפעול מבנייני האומה ועד משמר איילון באמצעות חשמל, ומשם הרכבת תמשיך לפעול באמצעות שימוש בדיזל. בעתיד, צפויה הרכבת לפעול באמצעות חשמל עד לתחנת הרצליה. נוסף על כך, הצורך בהעברת קווי חשמל בתל אביב המתאפיינת בתשתיות מורכבות וכן הצורך בהשגת כל אישורי הבטיחות הבינלאומיים, עשויים גם הם לעכב את פתיחתו של הקו.


בהנחה שהרכבת אכן תתחיל לפעול במועד המתוכנן, היא תפעל תחילה בתדירות נמוכה של רכבת אחת בשעה, והתדירות תעלה בהדרגה לשתי רכבות בשעה.

בעיה נוספת שעלתה היא בעיית הקיבולת של תחנת ההגנה בתל אביב. הצפי הוא כי בימי פעילותה הראשונים של הרכבת לא תתאפשר נסיעה של יותר משתי רכבות בו זמנית. ההסבר לכך הוא שתחנת ההגנה עדיין לא ערוכה לקלוט בבטחה כמות גדולה, של כ-8,000 נוסעים, הצפויים להגיע מכל רחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully