וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לאחר הבחירות בטורקיה: הכנסת תדון בהכרה ברצח העם הארמני

25.6.2018 / 11:46

ברקע נצחונו של ארדואן בבחירות, הכנסת תדון בהצבעה על הצעתה של ח"כ זנדברג להכרה ברצח העם הארמני. יו"ר הכנסת אדלשטיין: "זה הדבר הנכון לעשות, כבני אדם וכיהודים. לעשיית צדק אין קשר למצב הפוליטי והשלטון בטורקיה"

קיר זיכרון בבירת ארמניה, ירוואן, לזכר הרוגי שואת הארמנים. AP
מוזיאון להנצחת הנספים ברצח העם הארמני בירבאן/AP

יממה אחרי שרג'פ טאיפ ארדואן הוכרז רשמית כמנצח בבחירות לנשיאות המדינה עם 53% מהקולות, ומפלגתו, מפלגת הצדק והפיתוח זכתה ב-42.4%, בכנסת ידונו היום (שני) באפשרות לקיים מחר את ההצבעה במליאת הכנסת על ההכרה ברצח העם הארמני - כך נודע לוואלה! NEWS. בתחילת החודש דחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את ההצבעה בטענה כי אם הנושא יעלה לדיון קודם הבחירות, המהלך יסייע לארדואן.

בכנסת ידונו בשאלה האם להצביע על הצעה לסדר יום שיזמה יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג להכיר ברצח העם הארמני. בלשכת ראש הממשלה טרם התקיים דיון בנושא ובמשרד החוץ אמרו לוואלה! NEWS כי "את עמדתנו נביע בפני הכנסת ולא בתקשורת". בחודש מאי אושרה ההצעה של זנדברג כך שיהיה ניתן לקיים עליה הצבעה במליאה אולם זו נדחתה מספר פעמים, בין היתר בשל החשש כי לא יושג רוב.

עוד בוואלה !NEWS:
ארדואן ניצח בבחירות לנשיאות טורקיה; "מועמד האופוזיציה הודה בהפסד"
שובר את הקרח: כל מה שצריך לדעת על ביקור הנסיך וויליאם בישראל
"הם רוצים לעצב את כל החצר": הקלטות ניר חפץ נחשפות

טקס זיכרון לרצח העם הארמני, ירבאן, ארמניה, 24 באפריל 2016. AP
טקס זיכרון לרצח העם הארמני, ירבאן, ארמניה, 24 באפריל 2016/AP

ח"כ זנדברג אמרה אתמול כי היא "מצפה לתמיכה של כל סיעות הבית ובמיוחד לאלה שהתחייבו לתמוך". לדבריה, "למעלה מ-50 חברי כנסת חתומים על הצעה שכזאת וזה הזמן להפוך את המילים למעשים. מדובר בהכרה של הכנסת בצדק היסטורי ומוסרי". מי שהביע תמיכה בהצבעה וניסה לגייס לה רוב בתקופה האחרונה, אך ללא הצלחה, הוא יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. לדבריו, ההכרה היא "הדבר הנכון לעשות, כבני אדם וכיהודים. לעשיית צדק אין קשר למצב הפוליטי והשלטון בטורקיה".

ההצעה לסדר יום שהעלתה זנדברג, כמו גם הצעות חוק שיזמו לאחרונה חברי הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד) ואיציק שמולי (המחנה הציוני) להכרה ברצח העם, נולדה בתגובה למשבר הדיפלומטי האחרון עם טורקיה. זאת, במטרה להביך ולהשפיל את טורקיה, על רקע הביקורת החריפה שהשמיע ארדואן על התנהלות ישראל וארצות הברית סביב פתיחת השגרירות בירושלים והרג מפגינים בעזה.

ההצעות אף נועדו לשנות את המצב הקיים לפיו ישראל מכירה כיום בטבח הארמנים באופן חלקי בלבד. ועדת החינוך של הכנסת הכירה ברצח העם ובשנים האחרונות התקיימו ישיבות זיכרון במליאה אך לעולם לא התקיימה הצבעה רשמית על ההכרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully