וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניחה חופשית: המטבע האיראני בשפל היסטורי מול הדולר

24.6.2018 / 18:22

הריאל הגיע בשוק השער לשער חליפי של 87 אלף מול דולר אחד, עם החשש מחידוש הסנקציות האמריקניות. הדרישה למטבע הזר גוברת בשל הפגיעה הצפויה ביצוא הנפט מהמדינה. בטהראן הפגינו סוחרים וקראו לשביתה

צילום: מתוך הפיסבוק של רה"מ בנימין נתניהו

מטבע הריאל האיראני צלל היום (ראשון) לשפל חדש בשוק השחור מול הדולר האמריקני, כשהוא ממשיך את ירידתו התלולה בתקופה האחרונה. זאת בשל החשש מחידוש הסנקציות האמריניות שעליהן הכריז הנשיא דונלד טראמפ בחודש שעבר, כשפרש מהסכם הגרעין.

האתר Bonbast.com, העוקב אחרי שער החליפין הלא רשמי באיראן, דיווח היום כי דולר אחד נמכר תמורת 87 אלף ריאל, בהשוואה לשער של 75 אלף ריאל שנרשם ביום חמישי, יום המסחר האחרון לפני סוף השבוע באיראן. בסוכנות הידיעות איסנ"א העריכו את שער הדולר ב-87 אלף דולר לריאל, בהשוואה ל-74 אלף לפני סוף השבוע. כמה אתרים איראניים אחרים דיווחו על שערים דומים בשוק השחור.

בעקבות צניחת המטבע, יצאו סוחרי טלפונים סלולריים למחאה במרכז טהראן והם סגרו את החנויות שלהם. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראו מפגינים צועדים וצועקים "שביתה, שביתה". לא ניתן היה לאמת את מהימנות הסרטון.

עוד בוואלה! NEWS:
איום כוחות איראניים מטרים מהגבול: בצה"ל נערכים למהלך של אסד
פומפאו: "אם איראן תפתח נשק גרעיני - היא תעמוד בפני זעם העולם"
עם 90 מיליון מוסלמים, ניגריה היא כלי אסטרטגי במאבק בין איראן לסעודיה

אוהדי נבחרת איראן צופים בנבחרתם במשחק נגד ספרד במסגרת המונדיאל באחד מבתי הקפה בטהרן, איראן 20 ביוני 2018. AP
המצב מייאש. אזרחים צופים במשחק של נבחרת איראן במונדיאל, ביום חמישי/AP

המטבע האיראני מאבד בעקביות מערכו בחודשים האחרונים בשל הנתונים הכלכליים החלשים, קשיים פיננסיים של הבנקים המקומיים ודרישה גבוהה לדולרים בקרב האזרחים החוששים כי חידוש העיצומים האמריקנים יפגעו ביצוא הנפט וסחורות אחרות מהמדינה.

חלק מהסנקציות ייכנסו לתוקף אחרי "חלון" 90 הימים, שיסתיים ב-6 באוגוסט. היתר, בראשן אלו על מגזר הנפט, יתממשו אחרי חלון "180" הימים, שייסגר ב-4 בנובמבר.

שיערו של הריאל ירד מכ-65 אלף לדולר אחד לפני הכרזת הפרישה של טראמפ במאי, ומ-42,890 בסוף השנה שעברה - צניחה חופשית שמאיימת להחריף את האינפלציה, לפגוע ברמת החיים וביכולת של אזרחי המדינה לטוס לחו"ל.

באפריל הודיעו הרשויות על איחוד שערי הריאל, הרשמיים ולא רשמיים, לשער של 42 אלף לדולר ואסרו על סחר במטבע האמריקני בכל שער אחר. עם זאת, הצעד לא הצליח למגר את השוק השחור מאחר שהרשויות לא מצליחות לספק מטבע זר בכמות המבוקשת. הסוחרים אומרים כי הסחר בשוק החופשי פשוט הפך למחתרתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully