וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו: "אם איראן תפתח נשק גרעיני - היא תעמוד בפני זעם העולם"

23.6.2018 / 17:06

שר החוץ של ארה"ב הזהיר את טהראן מפני פצצת אטום, אך הדגיש כי הוא מקווה שזה לא יגיע לכדי פעולה צבאית. "אני מדבר על מכה כלכלית ועל ההשפלה המוסרית שיספגו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, הזהיר היום (שבת) את איראן שלא לפתח כלי נשק גרעיניים, אחרת היא תעמוד בפני "זעמו של העולם כולו". הוא הוסיף כי הוא מקווה שארצות הברית לעולם לא תצטרך לנקוט פעולה צבאית נגד טהראן.

בריאיון שהעניק לפרשן הפוליטי יו וויט אתמול, ושודר היום ברשת MSNBC, אמר פומפאו כי ללא קשר לגורלו של הסכם הגרעין עם איראן, לא יהיה זה נבון מבחינתה לפתח כלי נשק גרעיניים.

"אני מקווה שהם מבינים שאם הם יאיצו את תכנית הגרעין שלהם, זעמו של העולם כולו ינחת עליהם", אמר פומפאו. "יש הבדל מוחלט אם הם יסובבו עוד שתי צנטריפוגות, ובין אם יתחילו לנוע לעבר תכנית נשק. זה משהו שכל העולם יתנגד לו ואנחנו נלך במסלול שאני לא חושב שהוא באינטרסים של איראן".

לקריאה נוספת:
משמרות המהפכה של איראן: אין לנו כוונה להגדיל את טווח הטילים
חמינאי: נתניהו שיקר לאירופה, אנחנו לא רוצים להשמיד יהודים
אירופה פנתה לארה"ב: אפשרו לחברות שלנו לפעול כלכלית באיראן

מייק פומפאו בהצרת מדיניות חדשה בנושא איראן, 21 במאי 2018. רויטרס
לא צופה עימות צבאי בקרוב. פומפאו/רויטרס

עם זאת, הוא הדגיש כי הוא לא מדבר על תגובה צבאית אמריקנית. "כשאני אומר זעם, אין לבלבל זאת עם פעולה צבאית, אני מתייחס להשפלה המוסרית ולמכה הכלכלית שיפלו עליהם. על כך אני מדבר, אני לא מדבר על פעולה צבאית כאן. אני באמת מקווה שזה לעולם לא יגיע לכך. זה לא האינטרס של אף אחד".

כשנדחק ונשאל אם ארצות הברית תעשה כל שביכולתה כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, הוסיף שר החוץ: "הנשיא טראמפ היה ברור בהצהרות שלו שלפיהן איראן לא תוכל להשיג נשק גרעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully