וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה פנתה לארה"ב: אפשרו לחברות שלנו לפעול כלכלית באיראן

6.6.2018 / 14:26

במכתב רשמי ששלחו בכירים מגרמניה, צרפת ובריטניה לשר האוצר האמריקני, הם הפצירו בוושינגטון שלא להטיל סנקציות משניות על חברות שימשיכו לעשות עסקים עם טהראן. זאת בניסיון להציל את הסכם הגרעין

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

המדינות האירופיות החתומות על הסכם הגרעין עם איראן פנו באופן רשמי לארצות הברית בבקשה לפטור חברות אירופיות הפעילות באיראן מפני סנקציות משניות - כך עולה ממכתב שהגיע היום (רביעי) לידי סוכנות הידיעות רויטרס. זאת בניסיון להציל את ההסכם אחרי פרישתה של וושינגטון בחודש שעבר.

במכתב, שנשלח ביום שני, ציינו גורמים מגרמניה, צרפת ובריטניה את המגזרים שאותם הם רוצים לפטור, כולל תחום התרופות, הבריאות, האנרגיה, הרכב, התעופה האזרחית, התשתיות והבנקאות.

"פרישה של איראן מההסכם תוכל לזעזע עוד יותר את האזור, שיהיה זה אסון אם יחווה עימותים נוספים", כתבו שרי החוץ והאוצר של שלוש המדינות יחד עם שרת החוץ של האיחוד האירופי. המכתב נשלח לשר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין.

לא ברור כיצד תתקבל הבקשה בממשלו של דונלד טראמפ, שהבטיח להפעיל לחץ כבד על הרפובליקה האסלאמית כדי שזו תסכים למשא ומתן מחודש, שיכלול גם את תכנית הטילים ופעילותה במזרח התיכון. טהראן מתנגדת לכך.

לקריאה נוספת על קריסת הסכם הגרעין
צרפת: הצהרת איראן על העשרת האורניום מתקרבת ל"קו האדום" שלנו
נתניהו עונה לחמינאי: לא מופתעים, לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני
איראן: נודיע היום לאו"ם על תחילת הרחבת יכולת ייצור האורניום

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל  במהלך פסגת האיחוד האירופי בסויפה, בולגריה 17 במאי 2018. רויטרס
מנסים להציל את ההסכם. מרקל, מיי ומקרון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully