וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: הצהרת איראן על העשרת האורניום מתקרבת ל"קו האדום" שלנו

6.6.2018 / 10:11

שר החוץ אמר כי "תמיד מסוכן לפלרטט עם הקו האדום", אחרי דברי ההנהגה בטהראן. עם זאת, הוא הדגיש כי המאמצים לשימור הסכם הגרעין נמשכים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הצהרתה של איראן כי היא תרחיב את יכולות העשרת האורניום שלה אם הסכם הגרעין עם המעצמות יקרוס מתקרב ל"קו האדום" - כך אמר היום (רביעי) שר החוץ של צרפת, ז'אן-איב לה דריאן. "זה תמיד מסוכן לפלרטט עם הקו האדום", אמר לה דריאן בריאיון לתחנת הרדיו אירופה 1, עם זאת, הוא אמר כי המאמצים לשמור על ההסכם נמשכים וכי היוזמה שעליה הכריז המנהיג העליון עלי חמינאי עדיין עומדת בתנאי ההסכם.

"אם הם יעשירו לרמה גבוהה יותר, אז זאת תהיה הפרה של ההסכם, אבל הם צריכים להבין שאז הם יהיו חשופים לסנקציות חדשות והאירופים לא יישארו פסיביים", הזהיר לה דריאן. הוא הדגיש כי בשלב זה, איראן מקיימת את תנאי ההסכם.

לקריאה נוספת בנושא
מקרון: "העברת שגרירות ארה"ב לירושלים גרמה למוות, היא לא חגיגה"
נתניהו עונה לחמינאי: לא מופתעים, לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני

המנהיג העליון של איראן האייתוללה עלי חמינאי, 23 במאי 2018. AP
בצרפת מזהירים את איראן. חמינאי/AP

לה דריאן אמר את הדברים יום אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז, וקרא לו להיאבק ב"תוקפנות האזורית" של טהראן. עוד אמר נתניהו כי אין צורך עוד לשכנע את פריז לפרוש מההסכם בין המעצמות, מאחר שלדבריו הסנקציות שהטילה וושינגטון יובילו לקריסתו הסופית ממילא.

המתיחות בין איראן למערב גאתה מאז שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז בחודש שעבר על פרישתה של וושינגטון מההסכם שנחתם ב-2015 עם טהראן, בטענה שהוא מלא פגמים.

באירופה מנסים להושיע את ההסכם, שלפיהן הוא הדרך הטובה ביותר למנוע את דרכה לפצצת גרעין, אך הדגישו כי אם טהראן לא תציית לתנאים, הן ייאלצו לפרוש גם הן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully