וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: נתניהו שיקר לאירופה, אנחנו לא רוצים להשמיד יהודים

11.6.2018 / 13:54

בחשבון הטוויטר של המנהיג העליון של איראן נדחו טענותיו של ראש הממשלה, שאמר במהלך ביקורו ביבשת כי טהראן רוצה לחסל מיליוני יהודים. "את הסכסוך יש לפתור דרך משאל עם בקרב כל התושבים המקוריים, בהם מוסלמים, יהודים ונוצרים"

צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, האשים אתמול (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ב"שקרים" אחרי שאמר במהלך ביקורו באירופה שבוע שעבר כי טהראן רוצה להשמיד מיליוני יהודים.

בחשבון הטוויטר שלו, שב חמינאי על היוזמה שלו לפתור את הסכסוך בין ישראל לפלסטינים בדמות משאל עם בין "כל הפלסטינים האמתיים, בהם מוסלמים יהודים ונוצרים" שחיו בארץ ישראל טרם הקמת המדינה, בתקופה שבה היהודים היו מיעוט קטן. הוא לא התייחס לגורלם של מרבית היהודים החיים כיום בישראל, והגיעו לאחר הקמתה ב-1948.

בתחילת החודש כינה חמינאי את ישראל "גידול סרטני ממאיר" שיש להסירו ולמגרו, תיאור שבו משתמשים בכירי המשטר באופן קבוע. מנגד, טהראן טוענת כי אין לה דבר נגד היהודים עצמם ובשטחה של הרפובליקה האסלאמית חיה הקהילה היהודית הגדולה ביותר במזרח התיכון. בפרלמנט, המג'לס, אף שמור מקום לנציג יהודי.

המנהיג העליון של איראן האייתוללה עלי חמינאי, 23 במאי 2018. AP
חמינאי/AP

נתניהו נשאל על דבריו של חמינאי, שפורסמו גם הם בחשבון הטוויטר שלו ולא ברור אם הוא עצמו מכתיב את הפרסומים בו, במהלך מסיבת עיתונאים עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. הוא אמר כי זאת ההוכחה מדוע יש למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, שמכחישה כי יש לה כוונה כזו.

מרקל גינתה גם היא את דברי חמינאי, אך התעקשה כי הסכם הגרעין - שממנו פרשה ארצות הברית בחודש שעבר בתמיכת ישראל - הוא הדרך הטובה ביותר למנוע מאיראן להשיג נשק להשמדה המונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully