וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון התנקשות בראש הממשלה: הרוג ו-150 פצועים בפיצוץ בעצרת בבירת אתיופיה

רימון הושלך לאזור שבו נאם המנהיג הצעיר אבייה אחמד, המוביל רפורמות היסטוריות ומקדם שלום עם אריתריאה השכנה. הוא לא נפגע, ואמר כי "כוחות המתנגדים לאתיופיה מאוחדת" אחראים לתקרית

עריכה: איתי עמרם

לפחות אדם אחד נהרג ועוד כ-150 איש נפצעו בפיצוץ שאירע היום (שבת) בעצרת תמיכה בראש ממשלת אתיופיה החדש, אבייה אחמד, בבירה אדיס אבבה. הפיצוץ נגרם כתוצאה מהשלכת רימון לעבר הבמה מיד עם סיום נאומו של אבייה בן ה-41, שאחראי לשורת רפורמות מרחיקות לכת מאז עלה לשלטון באפריל. הוא הובהל מהמקום על ידי מאבטחים. עד ראיה סיפר כי התוקף הופל לקרקע עוד בטרם התפוצץ הרימון.

אבייה עצמו לא נפגע, ולאחר התקרית הוא נשא נאום לאומה שבו אמר כי היה זה "ניסיון לא מוצלח מצד הכוחות שאינם רוצים לראות את אתיופיה מאוחדת". קצין הצבא לשעבר אחראי בין היתר לביטול מצב החירום במדינה המזרח אפריקנית, לפתיחת שוק התקשורת וענפים נוספים לתחרות, וכן להגשת עלה של זית לשכנה אריתריאה, שהסכסוך עמה טרם נפתר.

בעצרת בכיכר מסקל הבטיח ראש הממשלה לעשרות אלפי המשתתפים כי יפעל למען שקיפות ממשלתית ולמען פיוס האומה, שבה חיים כמאה מיליון איש. על אף הצמיחה הכלכלית המהירה של המדינה המזרח אפריקנית, מתנגדי הממשלה טוענים כי הפירות לא חולקו באופן שוויוני בין הקבוצות האתניות השונות ובין המחוזות השונים.

עוד ידיעות מהעולם:
טראמפ הודף את הביקורת על הפרדת הילדים: "סיפורים מזויפים"
נשיא העשירים: מקרון רוצה בריכה חדשה בארמונו - וסופג ביקורת
האתגר המכריע של ארדואן: גם אם ינצח בבחירות - כוחו בירידה

עצרת תמיכה בראש ממשלת אתיופיה אבייה אחמד, אדיס אבבה, 23 ביוני 2018. רויטרס
אחראי לשורת רפורמיות בולטות. אבייה/רויטרס

ייתכן שהכרזתו מתחילת החודש של אבייה כי הוא מוכן ליישום מלא של הסכם השלום עם אריתריאה משנת 2000, שיביא לסיומה הרשמי של המלחמה בין שתי השכנות, קשורה לפיצוץ, שאותו כינה "מתקפה מתוכננת היטב".

חלק מהתושבים באזורים הסמוכים לגבול, שבמסגרת ההסכם יעברו לשליטת אריתריאה, מחו נגד ההחלטה ההיסטורית של אבייה, וגם חזית הטיגרה (TPLF), אחת המפלגות בקואליציית השלטון באתיופיה ב-27 השנים האחרונות, אמרה כי ראש הממשלה לא התייעץ עם ועידת הקואליציה לפני שהודיע על כך.

אריתריאה גינתה בחריפות את המתקפה ואמרה כי מדובר ב"ניסיון להצית אלימות במהלך הפגנה למען השלום, הראשונה מסוגה באתיופיה". גם ארצות הברית והאיחוד האירופי גינו את התקרית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עצרת תמיכה בראש ממשלת אתיופיה אבייה אחמד, אדיס אבבה, 23 ביוני 2018. רויטרס
אדיס אבבה, היום/רויטרס

ראש הממשלה ירש מדינה מפולגת, אחרי שנים של עימותים אלימים בין כוחות הביטחון לבין מפגינים, שדרשו רפורמות דמוקרטיות. השלטונות הטילו מצב חירום כמה פעמים, האחרון שבהם בפברואר, אז התפטר במפתיע ראש הממשלה היילמריאם דסלאן. עם זאת, אבייה, המשתייך לבני האורומו, ביטל את מצב החירום, שחרר אלפי אסירים פוליטיים, פתח מאות ערוצים ואתרים שנחסמו בטענה שהם מסיתים לאלימות ויצא למסע דילוגים במדינות השכנות והאזור.

(עדכון ראשון: 12:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully