וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא העשירים: מקרון רוצה בריכה חדשה בארמונו - וסופג ביקורת

בריכה בעלות 10,000 אירו תבנה באתר הנופש הנשיאותי פורט בריגנסון, כך שתהיה מוגנת מפני צלמי הפפראצי, לאחר שבעבר צולמו נשיאים בבגדי ים. מתנגדיו תוקפים: "התנהלות הנשיא שערורייתית"

פורט בריגנסון. אתר הנופש הנשיאותי בצרפת. מערכת וואלה! NEWS
אתר הנופש הנשיאותי בצרפת, פורט בריגנסון/מערכת וואלה! NEWS

בריכה חדשה מתוכננת להיבנות באתר הנופש של נשיאי צרפת, פורט בריגנסון שממקום בחוף הדרום-מזרחי של צרפת. הבריכה המתוכננת באתר נועדה להיות רחוקה מעיני צלמים ולספק פרטיות לנשיא ולמשפחתו בעת שהם שוהים באתר. זאת בניגוד למצב שבו כמה מנשיאי צרפת הקודמים צולמו באתר, שלא בידיעתם, על ידי צלמי פפראצי כשהם לבושים בבגדי ים בלבד.

מנגד, יריביו הפוליטיים של מקרון תוקפים את ההחלטה לבנות את הבריכה ומאשימים אותו בנהנתנות. לידיה גוריוס דוברת מפלגת האופוזיציה הרפובליקנית צייצה בטוויטר "עכשיו יופיטר (מלך האלים במיתולוגיה הרומית) דורש בריכה". היא אף כינתה את התנהלות הנשיא כשערורייתית.

על פי התקשורת הצרפתית, עלות בריכת השחייה איננה גבוהה במיוחד, והיא עומדת על סך של כ-10,000 אירו. מארמון האליזה, מעונו הרשמי של נשיא צרפת, נמסר כי עלות בניית הבריכה תקוזז מקציב האחזקה הקבוע של אתר הנופש הנשיאותי.

עוד בוואלה !NEWS:
"שהמדינה תשלם על ערוץ האח הגדול": עדות ניר חפץ נגד שרה נתניהו
בכיר בממשל האמריקני: 500 ילדי מהגרים התאחדו עם משפחותיהם
נחטפו והותקפו באיומי אקדח: חמש עובדות צדקה נאנסו במזרח הודו

עמנואל מקרון נואם במהלך כנס לשימור אתרי מורשת בארמון האליזה. רויטרס, רויטרס
מקרון, בחודש שעבר/רויטרס, רויטרס

סוגיית הבריכה היא אמנם הסערה התורנית, אך היא מגיעה על רקע ההחלטה להחליף את סט כלי האוכל בארמון האליזה בסט יוקרתי חדש, והדיון הציבורי שעלה בעקבות ההחלטה. עלות הסט החדש עומדת ככל הנראה על סכום של כ-50 אלף אירו. מנגד, נטען באחד מהפרסומים שהעלות האמיתית של הכלים מגיעה לכדי כחצי מיליון אירו. כמו כן, השבוע פורסם כי מקרון השתמש במטוס הנשיאותי לטיסה של 110 ק"מ שאורכה 30 דקות בלבד. סוגיות אלה נתפסות כבזבזנות וגררו ביקורת בצרפת.

אתר הנופש פורט בורגנסון משמש את הנשיאים הצרפתים מאז ימי שלטונו של שארל דה גול בשנות ה-60. כאמור, כמה מהנשיאים הצרפתים נוכחו לגלות שהמקום אינו בטוח מעיני צלמי הפפראצי. קודמו של מקרון למשל, הנשיא פרנסואה הולנד צולם בשנת 2012 כשהוא לבוש בבגד ים, יחד עם הגברת הראשונה ואלרי טרירוויילר. תמונתם הופיעה על שער המגזין הצרפתי VSD. קודם לכן, ניקולא סרקוזי גם כן צולם עם אשתו קרלה ברוני בזמן שהייתה בהריון מתקדם. בשנת 2001 הנשיא ז'אק שיראק צולם בעירום בשעה שעמד במרפסת באתר הנופש, תמונות אלה מעולם לא פורסמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully