וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מאיים על האיחוד האירופי: "אטיל 20% מס על מכוניותיכם"

מלחמת המסחר בין ארה"ב לאירופה ממשיכה להתחמם, לאחר שהאיחוד הטיל מכסים על מוצרים אמריקניים רבים. נשיא ארה"ב איים בחשבון הטוויטר כי אם המכסים על חברות אמריקניות לא יבוטלו, ארצו תטיל מס על כלי רכב מאירופה. "בנו אותם כאן!", צייץ

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (שבת) כי "אם המכסים המוטלים על חברות אמריקניות גדולות על ידי האיחוד האירופי לא יוסרו בקרוב, נטיל 20% מס על כל כלי הרכב המגיעים מאירופה לארצות הברית. בנו אותם כאן!". טראמפ צייץ את הדברים בחשבון הטוויטר לאור מלחמת הסחר והמשבר הכלכלי עם האיחוד האירופי.

בתוך כך, האיחוד האירופי הטיל אמש מכסים על סחורות אמריקניות כחלק ממאבק הסחר שמתנהל מול ארצות הברית בראשות דולנד טראמפ. המכסים שהוטלו צפויים להגביר את חוסר היציבות בבורסות בעולם, שמצבן לא יציב ממילא, עקב המתיחות בין ארצות הברית לסין.

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת התכנית המדינית? קושנר, גרינבלט ופרידמן נפגשו עם רה"מ
89 פלסטינים נפצעו בגבול הרצועה, 10 שריפות הוצתו ע"י עפיפונים
טראמפ טען שצפון קוריאה כבר לא איום, אך ממשלו קבע אחרת והמשיך בסנקציות

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, 18 ביוני 2018. רויטרס
"בנו אותם כאן!". טראמפ/רויטרס

המכסים, בשווי של כ-3.3 מיליארד דולר, הוטלו על סחורה אמריקנית מיובאת בעלת ערך סמלי כמו מכנסי ג'ינס, וויסקי ואופנועים. התגובה הגיעה בעקבות החלטתו של טראמפ להטיל מכסים על מוצרי פלדה ואלומיניום שמקורם באירופה.

נשיא המועצה האירופית ז'אן-קלוד יונקר אמר כי החלטת ארצות הברית מנוגדת לכל היגיון ולכל ההיסטוריה. "על תגובתנו להיות ברורה אך מדודה. נעשה את מה שמוטל עלינו כדי להשיב את האיזון", הסביר

עוד באותו נושא

השלב הבא במלחמת הסחר: אירופה הטילה מכסים על סחורות אמריקניות

לכתבה המלאה

הציוץ של טראמפ

האיחוד הכין רשימת מוצרים אמריקניים שעליהם יוטלו מכסים כבר בחודש מרץ, לאחר שטראמפ קבע מכסים על יבוא מתכות מאירופה, שנכנסו לתוקף בתחילת החודש. בין המוצרים הנוספים שהוכנסו לרשימת המכסים האירופית ניתן למצוא חמוציות, מיץ תפוזים, תירס וחמאת בוטנים.

נציבת המסחר של האיחוד האירופי ססיליה מלסטרום אמרה השבוע כי "לא נותרנו עם ברירה אחרת לאחר הצעד הבלתי מוצדק והחד-צדדי של ארצות הברית". לאחר שהטילה ארצות הברית מכסים על מקסיקו וקנדה, בעולם חוששים מהתפתחות מלחמת סחר גלובלית שתשפיע באופן דרמטי על כלכלת העולם. "אנו נמצאים במלחמת סחר - והיא מסלימה", אמר כלכלן אירופי בכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully