וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת התכנית המדינית? קושנר, גרינבלט ופרידמן נפגשו עם נתניהו

היועץ הבכיר של הנשיא טראמפ, השליח המיוחד למו"מ ושגריר ארה"ב בישראל דנו עם ראש הממשלה והשגריר דרמר בקידום התכנית המדינית ובמצב בעזה. נתניהו: "מודה לנשיא טראמפ על תמיכתו בישראל"

צלמים זמניים מורשים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שישי) עם היועץ הבכיר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ג'ארד קושנר, הנציג המיוחד למשא ומתן ג'ייסון גרינבלט, שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן ושגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר. בפגישה שארכה כארבע שעות, דנו הארבעה בקידום התהליך המדיני, בהתפתחויות באזור ובמצב הביטחוני וההומניטרי ברצועת עזה.

בהודעת לשכת ראש הממשלה צוין כי נתניהו "הביע הערכה לנשיא טראמפ על תמיכתו בישראל". מחר ייפגשו הארבעה פעם נוספת, להמשך הדיונים.

בפוסט שנתניהו העלה בעמוד הפייסבוק שלו, שעסק בעיקר בכתב האישום שהוגש אתמול נגד רעייתו כתב נתניהו על הפגישה וציין כי "האבסורד הזה (כתב האישום) לא מונע ממני להתעסק בדברים החשובים באמת עבור המדינה שלנו ועבורכם. ולכן נפגשתי היום עם שליחיו של הנשיא טראמפ, פגישה חשובה מאוד לביטחון המדינה, לעתיד המדינה שלנו. שבת שלום לכם".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ג'ארד קושנר, ג'ייסון גרינבלט, דיויד פרידמן ורון דרמר בלשכתו בירושלים - 22 ביוני 2018. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
הפגישה בלשכת רה"מ, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

קושנר וגרינבלט הגיעו לישראל בתום מסעם במזרח התיכון, לאחר שביקרו בכמה מדינות באזור. בכמה הזדמנויות פורסם כי השניים מתכוונים להציג את יוזמת השלום עליה עבדו בשנה האחרונה עם תום חודש הרמדאן, אולם כעת נדמה כי המועד יידחה במעט. על כל פנים נראה כי מדובר בשלבי הגיבוש הסופיים של התכנית.

הפלסטינים מצדם מחרימים את התיווך האמריקני והודיעו כי לא יסכימו לקבל את ארצות הברית בתור מתווכת, וזאת לאחר החלטת הנשיא טראמפ להעביר את השגרירות לירושלים. בחודשים האחרונים חלה הידרדרות משמעותית ביחסים בין ארצות הברית והרשות הפלסטינית. בין היתר, החרימו הפלסטינים את ביקור סגן הנשיא מייק פנס באזור בחודש ינואר השנה. טראמפ, מצידו, הורה לקצץ במחצית את התקציב המועבר לאונר"א.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

השגריר פרידמן: "פגישה מצוינת"

בשבוע שעבר דווח ב"ניו יורקר" כי ממשל טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו פועלים כדי ליצור קרע בין מדינות המפרץ לפלסטינים. בתחקיר רחב היקף על מדיניותו של נשיא ארצות הברית במזרח התיכון, דווח כי נתניהו מתכנן להשתמש בתכנית השלום שמגבש הממשל כדי לפלג בין מדינות ערב הסוניות לבין הפלסטינים. זאת, כיוון שלפי הדיווח ראש הממשלה מניח שאבו מאזן ידחה אותה בעוד שמנהיגי ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות יאמצו אותה וכך יתקרבו לישראל, לנוכח החשש המשותף שלהן מפני איראן.

(עדכון ראשון 18:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully