וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלב הבא במלחמת הסחר: אירופה הטילה מכסים על סחורות אמריקניות

באיחוד זועמים על החלטת טראמפ להטיל מכסים על פלדה ואלומיניום מתוצרתם, והגיבו במכסים משלהם. "עלינו להשיב את האיזון", אמר נשיא המועצה האירופית. בין המוצרים שברשימת המכסים: מכנסי ג'ינס, אופנועים וחמאת בוטנים

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

האיחוד האירופי הטיל הלילה (שישי) מכסים על סחורות אמריקניות כחלק ממאבק הסחר שמתנהל מול ארצות הברית בראשות דולנד טראמפ. המכסים שהוטלו צפויים להגביר את חוסר היציבות בבורסות בעולם, שמצבן לא יציב ממילא, עקב המתיחות בין ארצות הברית לסין.

המכסים, בשווי של כ-3.3 מיליארד דולר, הוטלו על סחורה אמריקנית מיובאת בעלת ערך סמלי כמו מכנסי ג'ינס, וויסקי ואופנועים. התגובה הגיעה בעקבות החלטתו של טראמפ להטיל מכסים על מוצרי פלדה ואלומיניום שמקורם באירופה.

נשיא המועצה האירופית ז'אן-קלוד יונקר אמר כי החלטת ארצות הברית מנוגדת לכל היגיון ולכל ההיסטוריה. "על תגובתנו להיות ברורה אך מדודה. נעשה את מה שמוטל עלינו כדי להשיב את האיזון", הסביר

מקרון, טרודו, טראמפ ומרקל בפסגת ה-G7 בקנדה ב-8 ביוני 2018. רויטרס
חזית כלכלית מול אירופה. טראמפ בפסגת G-7/רויטרס

האיחוד הכין רשימת מוצרים אמריקניים שעליהם יוטלו מכסים כבר בחודש מרץ, לאחר שטראמפ קבע מכסים על יבוא מתכות מאירופה, שנכנסו לתוקף בתחילת החודש. בין המוצרים הנוספים שהוכנסו לרשימת המכסים האירופית ניתן למצוא חמוציות, מיץ תפוזים, תירס וחמאת בוטנים.

נציבת המסחר של האיחוד האירופי ססיליה מלסטרום אמרה השבוע כי "לא נותרנו עם ברירה אחרת לאחר הצעד הבלתי מוצדק והחד-צדדי של ארצות הברית". לאחר שהטילה ארצות הברית מכסים על מקסיקו וקנדה, בעולם חוששים מהתפתחות מלחמת סחר גלובלית שתשפיע באופן דרמטי על כלכלת העולם. "אנו נמצאים במלחמת סחר - והיא מסלימה", אמר כלכלן אירופי בכיר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ועידת גוש האירו, בריסל, יולי 2015. רויטרס
" עשה את מה שמוטל עלינו". יונקר/רויטרס

טראמפ טוען כי הצפת השוק העולמי בפלדה ובאלומיניום, בהובלת סין, מאיימת על הייצור האמריקני של המתכות הללו, החיוניות לכלכת ארצות הברית. פרט לאיחוד, המכסים הללו הוטלו על קנדה, מקסיקו ובעלות ברית קרובות אחרות של ארצות הברית, בהן הודו, שהגיבו בצעדים משלהן.

מוקדם יותר השבוע איים טראמפ להטיל מס של 10% על סחורות סיניות בסך 200 מיליארד דולר, אם בייג'ינג "תסרב לשנות את המדיניות שלה". עם זאת, סין מאשימה את ארצות הברית בכך שהיא "מפעילה לחץ קיצוני ואמצעי סחיטה" והזהירה כי היא "תגיב בצעדי נגד תקיפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully