וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ טען שצפון קוריאה כבר לא איום, אך ממשלו קבע אחרת והמשיך בסנקציות

הבית הלבן מסר בהודעה לקונגרס כי פיונגיאנג נותרה "איום חריג ויוצא דופן" על הביטחון הלאומי של ארה"ב, על אף שהנשיא אמר לאחר הפסגה כי האיום הוסר. העיצומים הוארכו בשנה נוספת

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הבית הלבן מסר אתמול (שישי) כי קוריאה הצפונית נותרה "איום חריג ויוצא דופן" על ארצות הברית וכי הממשל האריך בשנה נוספת את הסנקציות על המדינה המבודדת. זאת על אף שהנשיא דונלד טראמפ קבע בשבוע שעבר כי פיונגיאנג איננה מהווה "איום גרעיני עוד", אחרי פגישתו ההיסטורית עם מנהיג הצפון קים ג'ונג און. זו הסתיימה במסמך הבנות מעורפל, אך טראמפ הכריז ברקע הביקורת על כך שעשה ויתורים גדולים מדי כי "קיבלנו הכול".

במכתב השגרתי שנשלח לקונגרס מדי שנה, מסר הבית הלבן כי "קיומו של חומר בקיע היכול לשמש כלי נשק והסכנה מפני הפצתו בחצי האי הקוריאני, וכן המעשים והמדיניות של ממשלת קוריאה הצפונית ממשיכים להציב איום חריג ויוצא דופן על הביטחון הלאומי, על מדיניות החוץ ועל הכלכלה של ארצות הברית".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און יוצאים מארוחת הצהריים במלון קפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
טראמם וקים בפסגה בסינגפור, בשבוע שעבר/רויטרס

מנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר, ביקר את ההצהרה הסותרת של הממשל מול דבריו של טראמפ. "הדוח של ממשל טראמפ סותר לחלוטין את הצהרותיו בשבועות האחרונים", מסר שומר. "עלינו להתייחס למשא ומתן הזה ברצינות רבה יותר מאשר כפוטו-אפ. לומר שבעיית קוריאה הצפונית נפתרה לא אומר שזה נכון".

בתוך כך, ארצות הברית וקוריאה הדרומית הסכימו להשעות שני תרגילים צבאיים משותפים -כך מסר הלילה הפנטגון. בהודעה מטעם משרד ההגנה של ארצו תהברית נמסר כי "כדי לתמוך ביישום צותאות מפגש הפסגה בין הנשיא טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, שר ההגנה ג'יימס מאטיס הורה שלא לקיים לפי שעה את התרגילים".


טראמפ וקים חתמו על הצהרה משותפת בתום הפסגה בסינגפור ולפיה ארצות הברית תעניק לפיונגיאנג "ערבויות ביטחוניות", בזמן שקים הבטיח כי הואמ חויב "לפירוז מוחלט מגרעין של חצי האי הקוריאני". עם זאת, המסמך לא כלל פירוט של תהליך פירוק הנשק הגרעיני של פיונגיאנג. לאחר הפגישה, דיווחה התקשורת של המשטר הקומוניסטי כי טראמפ הסכים להסרה הדרגתית של הסנקציות, אולם בממשל הבהירו כי זה יקרה רק בסוף התהליך.

(עדכון ראשון: 23:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully