וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה שנה: צבא אסד עשה שימוש בחביות נפץ ממסוקים

23.6.2018 / 3:05

במסגרת המתקפה של צבא סוריה לכיבוש אזור משלוש הגבולות עם ירדן וישראל, השליכו כוחות המשטר פצצות, למרות אזהרות ארה"ב. השגרירה באו"ם היילי הזהירה מהרחבת הלחימה ואמרה כי ארצה תנקוט ב"אמצעים משמעותיים" לעצור את המתקפה שבה איבדו את בתיהם כ-11 אלף אזרחים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מסוקים של צבא סוריה השליכו בחביות נפץ על עמדות בשליטת כוחות המורדים בדרום מערב המדינה בפעם הראשונה זה שנה - כך דיווחו אתמול (שישי) נציגי ארגונים סוריים לזכויות אדם. התקיפה נעשתה למרות אזהרותיה של ארצות הברית, שדרשה את עצירת המתקפה על כוחות המורדים.

נשיא סוריה בשאר אסד מעוניין להשיב לידיו את אזור משולש הגבולות עם ירדן וישראל ופתח במתקפה השבוע. פתיחת המתקפה נעשתה בניגוד להחלטת ארצות הברית ורוסיה למנוע הסלמה באזור הרגיש. שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי תקפה את פעולותיו של אסד והזהירה מנקיטת "אמצעים משמעותיים", אם סוריה תמשיך לאיים על אזור אי-ההסלמה שבדרום המדינה. לדברי היילי, 11 אלף בני אדם נאלצו לעזוב את בתיהם מאז תחילת השבוע. "רוסיה תישא באחריות לסלמה בסוריה בסופו של דבר, אמרה היילי בהצהרתה.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ טען שצפון קוריאה כבר לא איום, אך ממשלו קבע אחרת והמשיך בסנקציות
89 פלסטינים נפצעו בגבול הרצועה, 10 שריפות הוצתו ע"י עפיפונים
הלחימה באזור הגבול מחריפה: אלפים נמלטו מהפצצות משטר אסד

הרס בעיר בוסרה אל-חריר שהותקפה בפצצות חבית בסוריה. רויטרס
הרס בעיר בוסרה אל-חריר, אתמול/רויטרס

השימוש בפבחביות נפץ נעשה במעוזי המורדים בעיר בוסרה אל-חריר, הנמצאת מצפון לעיר דרעא. הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי כוחות המשטר הטילו לפחות 12 פצצות חבית באזור, שגרמו לנזק, אך לא להרוגים. דובר ארגון המורדים ג'יש אל-ת'וורא מסר כי שלושה ערים הופצצו בעזרת המסוקים, ועיר רביעית הותקפה בידי מטוסי קרב.

המשטר הסורי הכחיש בעבר שימוש בפצצות חבית, שהן מכלים שמולאו בחומר נפץ המושלכות ממסוקים באופן שבו לא ניתן לכוון במדויק את מיקום פגיעתן. למרות זאת, חוקרי האו"ם הצליחו לתעד מספר רב של מקרים שבהם נעשה שימוש בכלי הנשק במהלך שנות המלחמה בסוריה.

עוד באותו נושא

אסד מגביר את המתקפות בגבול הגולן; דיווח: חיזבאללה נסוג מהחזית

לכתבה המלאה
אזרחים נמלטים מאזור הקרבות ליד דרעא שבדרום סוריה. רויטרס
אזרחים נמלטים מאזור הקרבות בסמוך לדרעא, אתמול/רויטרס

אסד אמר מוקדם יותר החודש כי בהמלצת רוסיה, הוא יתן הזדמנות להסדר פוליטי לפינוי המורדים, אך במקרה שזה ייכשל, הוא ישתמש באמצעים צבאיים. הוא האשים את "ההתערבות האמריקנית והישראלית" בפגיעה במגעים.

שגריר רוסיה בלבנון אלכסנדר זסיפקין אמר לעיתון אל-אחבאר המשויך לחיזבאללה, כי כוחות רוסיים מסייעים לאסד לזכות שוב בשליטה בדרום המדינה. לדברי השגריר הרוסי, לישראל אין כל הצדקה לפעול בסוריה ולהסיט ממסלולו את המאבק בטרוריסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully