וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבא יטפל: ראשת ממשלת ניו זילנד ילדה בת בכורה

21.6.2018 / 10:20

ג'סינדה ארדרן פרסמה ממיטת בית החולים את תמונתה עם בתה, והפכה לאישה השנייה בהיסטוריה שמביאה ילד לעולם בעודה בתפקיד. היא תוחלף בשש השבועות הקרובים בסגנה - ואז בן זוגה יטפל בתינוק במשרה מלאה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראשת ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן ילדה הבוקר (רביעי) את בתה הבכורה בבית החולים בעיר אוקלנד. היא פרסמה בחשבון האינסטגרם שלה תמונה ממיטת בית החולים, כשהיא חובקת את התינוקת לצד בן זוגה. מלשכתה נמסר כי סגנה ווינסטון פיטרס ימלא את מקומה וישמש ראש הממשלה במהלך ששת השבועות הקרובים, שבהם תשהה ארדרן בחופשת לידה.

ארדרן בת ה-37 היא האישה השלישית המכהנת בראשות ממשלת ניו זילנד והיא החלה בתפקידה בשנה שעברה. בינואר האחרון הודיעה כי היא ובן זוגה, מנחה הטלוויזיה קלארק גייפורד, מצפים לילד ראשון.

עוד בוואלה! NEWS
טראמפ: אחתום בהקדם על צו שימנע הפרדת ילדי מהגרים מהוריהם
תאילנד חוזרת להוציא להורג: אסיר הומת בזריקה לראשונה מ-2009
קים חוגג במשתה בסין: "היחסים בינינו חסרי תקדים"

ראשת ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, אחרי הולדת בתה, 21 ביוני 2018. CNN, מערכת וואלה! NEWS
תשוב לעבודה בעוד חודש וחצי. ארדרן עם בתה ובן זוגה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, CNN

עם הודעתה על ההיריון, ארדרן זכתה בתמיכה נרחבת מצד ארגונים לזכויות נשים ומצד פעילי מפלגת הלייבור שבראשותה. היא הכריזה בעבר כי תהיה "ראשת ממשלה ואימא" גם יחד, וכי בן זוגה יטפל בתינוק במשרה מלאה. לדבריה, נודע לה על ההיריון שישה ימים בלבד לפני הרכבת ממשלתה באוקטובר האחרון.

"אני לא האישה הראשונה שעובדת ושיש לה תינוק. אני יודעת שבמקרה שלי אלו נסיבות מיוחדת, אבל יש נשים רבות שעשו זאת היטב לפני", אמרה ארדרן בעבר. כשנשאלה איך היא הצליחה להרכיב ממשלה בזמן שסבלה מבחילות בוקר, השיבה: "זה מה שנשים עושות".

ארדרן היא אחת המנהיגות הבודדות בעולם, שהרתה בזמן כהונתה. האחרונה הייתה ראשת ממשלת פקיסטן בנזיר בוטו, שילדה ב-1990. ארדרן, שעלתה לשלטון בתום בחירות צמודות שבהן סיימה מפלגתה במקום השני וחברה למפלגה קטנה יותר, היא ראשת הממשלה הצעירה ביותר של ניו זילנד זה יותר ממאה שנה.

היא הבטיחה לציבור שהיא תמשיך להיות זמינה גם בזמן חופשת הלידה הקצרה שלה - אחד החוקים הראשונים שהעבירה ממשלתה הייתה הארכת משך תקופת חופשת הלידה, מ-18 שבועות ל-22. ב-2020 החופשה בתשלום תתארך עד ל-26 שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully