וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים חוגג במשתה בסין: "היחסים בינינו חסרי תקדים"

20.6.2018 / 12:56

מנהיג צפון קוריאה הגיע לבייג'ינג כדי לעדכן את הנשיא שי בפסגה שלו עם טראמפ, בזמן שנשיא הדרום קורא לו להציג תכנית קונקרטית יותר לפירוק מנשק גרעיני. "הוא מנומס וגלוי לב"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הביע את תודתו לנשיא סין שי ג'ינפינג ושיבח את יחסיהם "חסרי התקדים" במהלך ביקורו השלישי במדינה מתחילת השנה - כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות של קוריאה הצפונית. הוא השתתף עם שי במשתה בבייג'ינג, וצפוי לחזור לפיונגיאנג בהמשך בתום יומיים של ביקור.

השניים דנו בתוצאות הפסגה של קים עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בסינגפור בשבוע שעבר, שעוררה תקוות לפתרון דיפלומטי למשבר סביב תכנית הגרעין והטילים של פיונגיאנג. נשיא הדרום, מון-ג'ה אין, קרא היום לקים להציג תכנית לצעדים קונקרטיים לפירוזה הגרעיני של ארצו. הפגישה ההיסטורית עם טראמפ הסתיימה במסך הבנות מעורפל, שלא פירט כיצד יושלם פירוק הארסנל הגרעיני של המשטר בפיונגיאנג.

אחרי הפסגה, ארצות הברית וקוריאה הדרומית הודיעו על השעיית את התרגיל הצבאי השנתי שלהם שמתקיים מדי אוגוסט, במה שנתפס כניצחון גדול של קוריאה הצפונית ושל בעלות בריתה, סין ורוסיה. עתה דורש מון מקים, שעמו נפגש פעמיים השנה, להציג תכנית מקיפה יותר, ולארצות הברית לנקוט צעדים הולמים במהירות. הוא לא יפרט באילו צעדים עליה לנקוט.

משרד החוץ הסיני: "תומכים בכל דרך שתוביל לשיפור מצבה הכללי של קוריאה הצפונית"

דרישה להקלה בסנקציות- שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און נחת בסין וייפגש עם הנשיא שי ג'ינפינג. רויטרס
בעלי ברית קרובים. שי וקים בבייג'ינג/רויטרס

מון דיבר לכלי תקשורת רוסיים לפני ביקורו במדינה ופגישתו עם הנשיא ולדימיר פוטין. הוא אמר כי קים מוכן לוותר תכנית הגרעין שלו ולהתמקד בפיתוח כלכלי אם הוא יקבל ערבויות ביטחוניות. הוא תיאר את עמיתו הצפון קוריאני כ"מנומס", "דואג" ו"גלוי".

שרת החוץ של הדרום, קאנג קיונג-ווה, אמרה כי סיאול עוקבת אחרי "הפעילות הדיפלומטית" שמפגין לאחרונה מנהיג הצפון ואחרי מפגשיו בסין. "לסין יש תפקיד חשוב בסוגיית השלום והביטחון בחצי האי הקוריאני", אמרה. היא הוסיפה כי קוריאה הדרומית מצפה לקיים שיחות עם סין על קידום תהליך הפירוז הגרעיני.

סין תומכת בקריאתה של הצפון ל"גישה מדודה ומתוזמנת" לפירוז, בניגוד לדרישת ארצות הברית לפירוק מידי, מוחלט ובלתי-הפיך של תכנית הגרעין של פיונגיאנג. בייג'ינג גם תומכת בהסרה הדרגתית של הסנקציות, בניגוד למדיניות האמריקנית שמתנה זאת בהשלמת הליך הפירוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully