וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד חוזרת להוציא להורג: אסיר הומת בזריקה לראשונה מ-2009

20.6.2018 / 15:43

אחרי הפסקה של קרוב לעשור, בנגקוק הוציאה נידון למוות, שהורשע ברצח נער בן 17. אמנסטי גינה את חידוש ההליך, אך ראש הממשלה אומר כח רוב האזרחים תומכים בכך

צילום מתוך שידורי הטלוויזיה התאילנדית TV 32

(בווידאו: שחזור של רצח עבריין ישראלי בתאילנד)

תאילנד הוציאה להורג אסיר מורשע לראשונה מ-2009 - כך מסר אתמול (שלישי) שירות בתי הכלא. ארגון זכויות האדם אמנסטי אמר כי זהו מאמץ "שגוי לחלוטין" להפחתת הפשע. ת'ירסק לונג'י, בן 26, הוצא להורג ביום שני בזריקת רעל קטלנית בבית הכלא בנג קוונג מצפו לבנגקוק. הוא הורשע ברצח נער בן 17 ב-2012.

הוא היה האסיר השביעי שהוצא להורג בזריקה מאז תאילנד אימצה את השיטה ב-2003 במקום כיתת יורם. לפני יום שני, המוצאים להורג האחרונים היו שני סוחרי סמים מקומיים.

"זאת הפרה בוטה של הזכות לחיים", אמרה ראש קמפיין אמנסטי בתאילנד, קת'רין גרסון, על ההוצאה להורג. היא אמרה כי תאילנד זנחה את התחייבותה לבטל את עונש המוות וכי היא חריגה ביחס למגמה העולמית. "אין שום הוכה לכך שלעונש מוות יש אפקט הרתעה יוצא דופן, כך שהתקווה של הרשויות בתאילנד כי הצעד הזה יפחית את היקף הפשיעה הוא שגוי לחלוטין", אמרה. "על ממשלת תאילנד להשעות מידית כל תכנית לבצע הוצאות להורג נוספות".

מנהל רשות בתי הכלא נראט סוואטנן לא הגיב לפניית סוכנות הידיעות רויטרס.

מחאה נגד הוצאה להורג מול בית כלא בבנגקוק, תאילנד, 19 ביוני 2018. רויטרס
מחאה נגד ההוצאה להורג מחוץ לבית הכלא בבנגקוק, אתמול/רויטרס

ראש ממשלת תאילנד, פריות צ'אן-אוצ'ה, אמר לכתבים כי סקרים הראו כי מרבית אזרחי המדינה בעד עונש מוות. "יש לנו פשעים חמורים רבים, זה הכרחי וזה זכותו של העם".

בתי הכלא בתאילנד הם מהצפופים ביותר באסיה, ורוב האסירים הורשעו בעבירות סמים. שורת ממשלות נכשלו בהתמודדות עם צפיפות היתר. לפי נתוני שירות בתי הסוהר, 520 מקרב כלל 361,030 האסירים נידונים למוות. רצח וסחר בסמים הם בין 35 העבירות שעונשן המקסימלי הוא הוצאה להורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully