וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על ההסלמה בדרום: "עוצמת התגובה תגבר ככל שיידרש"

21.6.2018 / 0:42

ראש הממשלה התייחס למצב בגבול רצועת עזה בטקס סיום קורס קציני יבשה בבה"ד 1 ואמר כי "אנו ערוכים לכל תרחיש ומוטב שאויבינו יבינו זאת". מול איום הפלגים הפלסטינים כי "כל תקיפה תיענה בהפצצה", הבהיר איזנקוט: "נחזיר את הביטחון לתושבים"

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול (רביעי) להסלמה בדרום בטקס סיום קציני יבשה בבה"ד 1. לדבריו, "אנחנו רואים בכמה חזיתות אויבים שתוקפים אותנו. אינני מתכוון לפרט את המהלכים שאנחנו מתכננים מול עזה, העוצמה תגבר ככל שיידרש, אנחנו ערוכים לכל תרחיש ומוטב שאויבינו יבינו זאת ועכשיו".

נתניהו פתח את דבריו בתיאור מטרתו של צה"ל ומטרותיהם של המפקדים החדשים. "מהי המטרה שעלינו לדבוק בה? הגנה על מדינתנו האחת והיחידה וניצחון במלחמה", אמר נתניהו. בהתייחסו להתבססות איראן בסוריה, אמר: "אנחנו פועלים כל הזמן כדי למנוע את התבססות איראן וגרורותיה שם. לא ניתן למי שקורא להשמדתנו להתבסס שם. אגרוף הפלדה של צה"ל יפגע בכל מי שחותר לפגוע בנו".

"הפעלת מחץ בהתקפה חיונית להכרעה בקרב. כך גם ביחס לטכנולוגיה, היא משרתת את האמצעים המבצעיים כדי לסגור את מעגלי האש. בכוונתנו להעצים את כוחות היבשה בטכנולוגיה חדישה עוד יותר, ברובוטיקה קרקעית וברחפנים. באמצעים אלו נוכל להגשים משימות רבות של כוחות היבשה ביתר יעילות ובהצלחה", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS
יום לחימה בדרום: 45 רקטות נורו מעזה, צה"ל תקף יעדי טרור
שדות נשרפים, רקטות מתפוצצות - וישראל אובדת עצות מול העפיפונים
אסד מגביר את המתקפות בגבול הגולן; דיווח: חיזבאללה נסוג מהחזית

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 11 באפריל 2018. יואב דודקביץ ידיעות אחרונות, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, יואב דודקביץ ידיעות אחרונות

הרמטכ"ל גדי איזנקוט הגיב גם הוא למצב בעזה במהלך ברכתו למסיימים. "צה"ל פועל מסביב לשעון ביוזמה ועוצמה המוכרת היטב לאויבנו. נמשיך לפגוע במבקשי רעתנו ונחזיר את הביטחון לתושבי הדרום, בדומה לשאר אזורי המדינה. אני משוכנע שנשיג את זה בתבונה ובנחישות, ובהקדם", אמר. "טפחו את רוח הלחימה בצה"ל, ראו את גורל המערכה כמוטל כל כתפיכם והמשיכו לחזק את ביטחון ישראל", פנה למסיימים.

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן בירך את מסיימי קורס הקצינים והתייחס למצב המתוח בגבול עזה. "אנחנו עדיין מוקפים בשנאה ובאויבים אכזריים. ברצועת עזה אנו עומדים מול חמאס וג'יהאד איסלאמי; בסיני דאעש; חיזבאללה בגבול לבנון; אל-קאעדה בגבול הסורי; ומאחורי כולם איראן", אמר ליברמן.

"אנו מתמודדים בו זמנית עם עפיפונים, מערכות הגנה אווירית וטילים ארוכי טווח של האויב, המכוונים אל מרכזי האוכלוסייה בישראל", הוסיף. "לכן, האתגרים העומדים בפניכם מורכבים ביותר ואתם, כדור המפקדים לעתיד, תצטרכו להתמודד איתם במקביל במקצועיות ובנחישות. אין לי ספק מה תהיה התוצאה הסופית. ועל מה שהיה אתמול יש לי רק שלוש מילים לומר לחמאס - זו הייתה טעות".

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
הרמטכ"ל גדי איזנקוט בראיון לוואלה! NEWS, 18 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
"נשיג בחזרה את הביטחון בתבונה ובנחישות". איזנקוט/ראובן קסטרו

בליל שלישי תקף צה"ל 25 יעדי חמאס לאורך רצועת עזה באמצעות מטוסי קרב. התקיפות נעשו בתגובה למטח רקטות שנורה לעבר ישראל בשעות הלילה, במסגרתו זוהו בסך הכל כ-45 רקטות שנורו לעבר ישראל. שבע מתוך הרקטות יורטו בידי מערכת כיפת ברזל, ושלוש לפחות נפלו בשטח הרצועה. שמונה נוספות נחתו בשטח מועצת אשכול, אחת בסמוך לגן ילדים.

במהלך יום אתמול נחתו כמה בלוני תבערה באזור עוטף עזה ופרצו שריפות בכמה מוקדים, ככל הנראה בעקבות עפיפוני תבערה. כמו כן, צה"ל ביצע ירי אזהרה לעבר מעיפי עפיפונים בגבול עזה, ותקף בסמוך לחולייה ששיגרה בלוני תבערה בדרום הרצועה.

אחר הצהריים הזהירו הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה כל תקיפה ישראלית "תיענה בהפצצה". בהודעה נכתב: "לא נאפשר לאויב לכפות משוואות תוקפניות נגד עמנו וההתנגדות".

מדובר צה"ל נמסר כי "חמאס הוביל הלילה מתקפת רקטות חמורה לעבר עורף ישראל ומוביל את רצועת עזה ותושביה להתדרדרות והסלמה. צה"ל רואה בחמאס כאחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות על אזרחי ישראל".

(עדכון ראשון: 18:20)

הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן בטקס סיום בה"ד 1, 20 ביוני 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
איזנקוט, נתניהו וליברמן בבה"ד 1, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון
חמאס שיגר רקטות לישראל; צה"ל תקף עשרות יעדים בעזה. מערכת וואלה! NEWS
תקיפת צה"ל ברצועה, הלילה/מערכת וואלה! NEWS
חמאס שיגר רקטות לישראל; צה"ל תקף עשרות יעדים בעזה. מערכת וואלה! NEWS
שיגור הרקטות לעבר ישראל/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully