וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו מאשימה: ממשל טראמפ הפריד ילדה עם תסמונת דאון מאמה

גורמים במקסיקו סיטי טענו כי הילדה הועברה למקלט בטקסס, על אף שאביה הוא אזרח אמריקני שגר רק שעה נסיעה משם. עוד הוסיפו כי קיימים מקרים נוספים של ילדים שהועברו למתקנים. זאת, על רקע הביקורת על מדיניות ההגירה של ארה"ב שכונתה "אכזרית ובלתי אנושית"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ילדה בת עשר ממקסיקו הסובלת מתסמונת דאון נלקחה מאימה, אחרי שהשתיים חצו את הגבול לשטח ארצות הברית - כך הודיעו היום (שלישי) גורמים רשמיים במקסיקו. לדבריהם, הילדה הועברה למקלט בטקסס, זאת על אף שאביה, אזרח אמריקני חוקי, התגורר במרחק שעה נסיעה משם בלבד.

שר החוץ של מקסיקו, לואיס וידגראי, גינה את מדיניות הפרדת ילדים מהוריהם, שאותה הוא כינה "אכזרית ובלתי אנושית". בנוסף לכך, וידגראי קרא לארצות הברית לשקול מחדש מדיניות זו וציין כי מקסיקו הבהירה את עמדתה גם למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש.

עוד בנושא:
טראמפ: לא רוצה שילדים יילקחו מההורים, צריך לגרש משפחות שלמות
ילדים בכלובים: הפרדת המהגרים של ממשל טראמפ מסעירה את ארה"ב
בפחות מחודשיים: ארה"ב הפרידה 2,000 ילדים מהוריהם בגבול מקסיקו

שר החוץ של מקסיקו לואיס וידגראי ב-19 ביוני 2018. רויטרס
גינה את מדיניות ההגירה של ארה"ב. וידגראי, אתמול/רויטרס

הדברים נאמרו על רקע סערת מדיניות הפרדת הילדים מהוריהם שהיגרו באופן לא חוקי, שעל פי נתוני הממשל בוושינגטון הגיעה ל-1,995 מקרים בתוך פחות מחודשיים. הגורמים המקסיקניים הוסיפו כי קיימים מקרים נוספים של ילדים שהועברו למתקנים בטקסס ובפנסילבניה בעת שאימהותיהם, שחצו איתם את הגבול ממקסיקו, מוחזקות במעצר במתקנים ליד סיאטל.

בחודש שעבר הודיע התובע הכללי ג'ף סשנז על מדיניות "אפס סבלנות", שבמסגרתה כל אדם שנכנס באופן לא חוקי לארצות הברית יעמוד בפני אישום פלילי. מהלך זה גורם לכך שילדים מופרדים מהוריהם בחלק מהמקרים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ילדים במתקן למהגרים בטקסס, ארצות הברית, 18 ביוני 2018. AP
ילדי מהגרים במתקן בטקסס/AP

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אמש כי "תחת החוק הקיים אנחנו יכולים לשחרר את כולם, או לעצור את המבוגרים בעוון פשע פדרלי של כניסה לא חוקית. אלה שתי האופציות. אנחנו רוצים שהקונגרס ייתן לנו אפשרות שלישית, לגרש משפחות יחד כיחידה אחת".

"האנשים שבאים הנה עוברים על החוק ומסכנים את ילדינו", הוסיף טראמפ. "מבריחי ילדים מנצלים את הפרצות בחוק כדי להכניס ילדים תוך שהם מעמידים אותם בסכנה. הם באים דרך מקסיקו שלא עושה דבר על מנת לעצור זאת. נסו לשהות במקסיקו כמה ימים - תראו כמה זמן זה יחזיק. הם לא עושים דבר למעננו, הם מרוויחים כסף רב, וזה לא כולל את הסמים שזורמים דרך הגבול כי אין חומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully