וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תורנו לשמור עליו": הצוות התגייס למען הלוחם הבודד שחלה בסרטן

19.6.2018 / 20:05

"צוות מנדל" מהצנחנים, אליו השתייך מנחם גורדון, מגייס 200 אלף שקל עבור טיפולים למחלה בניו יורק, לאחר שזמן קצר לפני חתונת חברם הוא התבשר כי חלה בסרטן נדיר. לעזרת המשחורר הטרי נחלצו החברים מהצבא, "הפלוגה נכנסה ללופ של התרמה למען מנחם"

אתר רשמי

לוחם הצנחנים לשעבר מנחם גורדון עלה לבדו ארצה לפני חמש שנים מארצות הברית, ולאחרונה אובחן כחולה בסרטן מסוג נדיר. הצנחן "התאהב במדינת ישראל", סיפרו חבריו ל"צוות מנדל", לאחר מארבים, מעצרי מחבלים ונטרול פיגועים רבים יחדיו, לוחמי גדוד 890 מתגייסים לעזרת חברם.

אופק פרץ הייתה המש"קית ת"ש של גורדון ומסייעת לו להשיג תרומות בשווי 200,000 שקלים לטיפולים. פרץ כתבה בפייסבוק כי "מנחם גורדון עלה בשנת 2013, התאהב בארץ והחליט שזה הבית שלו. הוא עזב את ההורים שלו, אחותו הגדולה ואחיותיו הקטנות בביתו שבארצות הברית ועשה עלייה. בארץ התגייס לחטיבת הצנחנים, לגדוד 890". עוד הוסיפה המש"קית ת"ש לשעבר כי "מנחם שירת כשנתיים וחצי בגדוד כחייל בודד - הוא התמודד עם קשיים, למד על צבא, הפך לישראלי - הכיר חברים לכל החיים. הוא ספג ציונות ואהבת המולדת ואחלו תרמו לרצון העז להקים פה את משפחתו".

עוד בוואלה! NEWS:
שב"כ על החלטת ביהמ"ש: "עומדים מאחורי ממצאי חקירת הרצח בדומא"
התגאה בדרכון הדיפלומטי והתחכך בשגריר: חיי הפאר של שגב בניגריה
הלכה לעולמה "דנקה", ניצולת השואה מהסרט רשימת שינדלר

מנחם גורדון חייל בודד שאובחן בסרטן. מערכת וואלה! NEWS
מתוך קמפיין גיוס התרומה/מערכת וואלה! NEWS

לאחר שמנחם השתחרר מהצבא הוא פגש את רוחמה והשניים התארסו. זמן קצר לפני החתונה הוא ניגש לבדיקות בעקבות גידולים שהחל להרגיש בצוואר והרופא בישר לו כי הוא חולה בסרטן נדיר, שמופיע בדרך כלל באשכים אך אצלו גידולים אלו הופיעו בחזה. בני הזוג חלמו על חתונה, בית וילדים אך מסלול חייהם השתנה מבלי להיכר לכדי מלחמה קיומית על חייו של מנחם. "הוא נמצא באמצע הסבב השלישי של טיפולי הכימותרפיה שלו, טיפולים המקדימים את הניתוחים שעתיד לעבור", אמרה אופק פרץ.

"200 אלף שקלים - זה הסכום שיכול להציל את החיים של מנחם", כתבה פרץ באתר גיוס המונים שפתחו חבריו ל"צוות מנדל". לדבריה, "מה זה אומר להציל את החיים שלו? מנחם טס לעבור את הטיפולים בניו יורק - לאחד המקומות הבודדים בעולם שיודע להעניק את הטיפול לסוג הסרטן הנדיר שיש לו. הטיפולים בארצות הברית הם לא עסק זול, אין ביטוחים כמו בישראל והטיפול מגיע לסכומים מטורפים". מנחם נמצא בסבב השלישי של טיפולי הכימותרפיה שלו, שהעלות שלהם נאמדת עד כה בכ-30 אלף דולר. "לצערנו, אנחנו רק בהתחלה. יש עוד סבב כימותרפיה, ולאחריו יוחלט איזה ניתוחים יש לבצע. כמובן בסוף הדרך, בע"ה יגיע השיקום המיוחל. אתם רק יכולים לנסות לשער לאיזה סכומים זה יגיע!", סיכמה פרץ.

חברו הטוב של גורדון דניאל גבאי סיפר כי "ישנו באותו חדר, מיטה ליד מיטה, מנחם תרם את כל כולו למען הצבא והמדינה. הוא עלה לארץ בלי הון אישי וכחייל בודד מעולם לא התלונן אלא רק ניסה להמשיך לתרום ולסיים את השירות בכבוד". עוד הוסיף גבאי כי "מנחם הכיר את ארוסתו ותכנן את החתונה, כשלפתע נודע לו כי בבדיקות התגלה סרטן. הוא טס לארצות הברית, לבית חולים שמתמחה בטיפול בסרטן מהסוג שלו אך התרופות לטיפול עולות הון עתק וגם הטיפולים הכרוכים בך".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מנחם גורדון חייל בודד שאובחן בסרטן. מערכת וואלה! NEWS
גורדון וחבריו לגדוד 890 של צנחנים/מערכת וואלה! NEWS

מפקד הפלוגה רועי פרידברג, בה גורדון וחבריו שירותו, "תכנן צעדים רבים ומשמעותיים בשביל לאסוף כסף. בין מדובר בפרוייקט הישראלי או האמרקני, ביצא צעדים תקשורתיים והפעלת קשרים כדי להזיז עולמות למענו", אמר גבאי. לדבריו, "כל הפלוגה נכנסה ללופ של התרמה למען מנחם וכולנו נלחמים יחד איתו. הוא נלחם ימים ולילות כדי לשמור עלינו, עכשיו תורנו לעזור לו". המ"פ שפרידברג בחר משפט שילווה את הלוחמים: "אדם ולוחם".

גבאי אמר כי "ללא ספק זה משפט שימשך אתנו גם לאחר השירות". מפקד הפלוגה של מנדל, שהתגייס לסייע בגיוס התקציב לטיפולים כתב כי "זה הזמן להכרת הטוב. מנחם איש יקר ואהוב, לוחם משוחרר ששירת בכבוד בצנחנים בגדוד 890. בחור ערכי וציוני אשר תיפקד כמאגיסט בפלוגה וביצע את תפקידו בהצטיינות". פרידברג הוסיף כי "הוא עשה מהלך שלא מובן מאליו בכלל לעזוב משפחה, חברים, לימודים כדי להתגייס לצבא ולשרת כלוחם בצבא הגנה לישראל. צוות מנדל פותחים את הלב".

כ-160 אלף שקלים נאספו מתוך 200 אלף השקלים ששמו להם לעצמם הלוחמים כמטרה לגייס במסגרת קמפיין הסיוע למנדל. אין באפשרות המשפחה לממן הטיפולים, הניתוחים והשיקום.

מנחם גורדון חייל בודד שאובחן בסרטן. מערכת וואלה! NEWS
חולה בסרטן מסוג נדיר, מנחם גורדון/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully