וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ההדלפות הגדולות בהיסטוריה של ה-CIA: כתב אישום נגד עובד לשעבר

19.6.2018 / 6:44

מהנדס מחשבים בן ה-29 מואשם בהפצת אלפי מסמכים מסווגים לאתר ההדלפות ויקיליקס. במסמכים מידע על שיטות פריצת המחשבים של הסוכנות בהן השתמשה לצרכי ריגול. שולט עומד בפני כתב אישום נוסף על החזקת חומרי פורנוגרפיה של ילדים

מטה ה- CIA  המרכזי, וירג'יניה, ארה"ב. אוגוסט 2008. רויטרס
מטה ה-CIA בוירגיניה/רויטרס

כתב אישום חמור הוגש הלילה (שלישי) נגד ג'ושוע אדם שולט, מהנדס מחשבים לשעבר ב-CIA, בגין אחת ההדלפות הגדולות ביותר בהיסטוריה של סוכנות הביון. שולט בן ה-29 מניו יורק, עבד ביחידת מחשבים שעסקה בכתיבת קודים בהם נעשה שימוש בריגול אחרי מדינות יריבות, והואשם בהפצת אלפי מסמכים מסווגים לאתר ההדלפות ויקיליקס. במסמכים מידע משמעותי על שיטות פריצת המחשבים של הסוכנות בהן השתמשה לצרכי ריגול.

שולט עומד גם בפני כתב אישום קודם על החזקת חומרי פורנוגרפיה של ילדים, וכעת נוספו אליו 13 סעיפים נוספים, בהם איסוף לא חוקי של מידע מסווג, נזק למחשבי ה-CIA, עדות שקר ופשעים נוספים.

בחודש ינואר אמרו עורכי דינו כי הוא עומד במרכז החקירה של הדלפת הענק מה-CIA שכונתה "Vault7". הודעת משרד המשפטים לא הזכירה את ויקיליקס בשמה, וכן הושמטו שמותיהם של נאשמים נוספים. שולט הוא האדם הרביעי נגדו מוגש כתב אישום באשמת הדלפת מידע מסווג מאז כניסתו לתפקיד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שאמר בכמה הזדמנויות כי ייאבק בהדלפת מידע מסווג. עורכי דינו של שולט טרם הגיבו לכתב האישום.

עוד בוואלה! NEWS:
הרופא שתקע לרפול איזמל בגב ועלול לעלות לראש טבלת המרגלים בישראל
בכיר אמריקני: ישראל אחראית לתקיפה במזרח סוריה אמש
שנה אחרי משבר השגרירות: נתניהו ועבדאללה מלך ירדן נועדו בעמאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully