וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי משבר השגרירות: נתניהו ועבדאללה מלך ירדן נועדו בעמאן

18.6.2018 / 21:02

ראש הממשלה נפגש עם המלך בבירת השכנה ממזרח, שם שוחחו השניים על ההתפתחויות האזוריות, על התהליך המדיני ועל היחסים הכלכליים בין שתי המדינות. נתניהו חזר על מחויבותה של ישראל לסטטוס קוו בירושלים

צלמים זמניים מורשים

(נתניהו בשיחה עם השגרירה בעמאן לאחר תקרית המאבטח, ביולי שעבר)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (שני) עם עבדאללה מלך ירדן בעמאן. ממשרד ראש הממשלה נמסר כי השניים שוחחו על ההתפתחויות באזור, על קידום התהליך המדיני ועל קידום היחסים הכלכליים בין שתי המדינות. עוד נמסר כי נתניהו חזר על מחויבותה של ישראל לשמירת הסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים. בכלי תקשורת בירדן דווח כי המלך הדגיש בפניו של ראש הממשלה את הצורך להתקדם בפתרון הסכסוך עם הפלסטינים על בסיס פתרון שתי המדינות.

השניים נועדו לראשונה מאז משבר השגרירות בעמאן, ביולי אשתקד. אז, ברקע המתיחות סביב הצבת המגנומטרים בהר הבית, אירעה תקרית שבמהלכה ירה מאבטח ישראלי למוות בשני אזרחים ירדנים במבנה השגרירות.

בעקבות אותה תקרית תקף עבדאללה את נתניהו והזהיר מפגיעה ביחסים בין המדינות. לאחר שנתניהו נפגש עם המאבטח נמסר מארמונו של המלך כי מדובר ב"התנהגות פרובוקטיבית, שמכעיסה את כולנו ומאיימת על הביטחון האזורי ומתדלקת את הקיצונים".

לקריאה נוספת:
אחרי הסיוע מסעודיה: "ירדן החזירה את השגריר מאיראן"
עבדאללה תוקף את נתניהו: "להתנהגותו יהיו השלכות על היחסים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בעמאן עם עבדאללה מלך ירדן. 16 בינואר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו והמלך עבדאללה בפגישתם בירושלים ב-2014/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בפברואר מינה משרד החוץ את אמיר וייסברוד לתפקיד השגריר בעמאן, במקומה של עינת שלאין שכיהנה בתפקיד בזמן התקרית בשנה שעברה. וייסברוד, בעברו ראש חטיבת מזרח תיכון במרכז למחקר מדיני במשרד החוץ, שירת בעבר בממלכה וכן במרוקו. ההודעה על מינויו יצאה שבועות ספורים לאחר שירושלים ועמאן הגיעו להסכמות על תשלום פיצויים שיועברו למשפחות ההרוגים בתקרית בשגרירות, וכן למשפחתו של השופט ראיד א-זעייתר, שנורה למוות בידי כוח צה"ל במעבר אלנבי בחודש מרץ 2014.

בשבוע שעבר החזירה עמאן את שגרירה מאיראן בשל התערבותה בענייניהן של מדינות באזור. גורם ירדני בכיר צוטט ברשת אל-ערביה כאומר שהסיבה להחזרת השגריר היא כי טהראן פגעה בביטחונן של מדינות באזור ובמיוחד בזה של ערב הסעודית. הגורם הוסיף כי "בשלב זה אין כוונה למנות שגריר אחר בטהראן".

(עדכון ראשון: 21:02)

שגריר ישראל בירדן אמיר וייסברוד. -, מערכת וואלה! NEWS
השגריר החדש בירדן אמיר וייסברוד/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully