וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקני: ישראל אחראית לתקיפה במזרח סוריה אמש

לאחר שרבים סברו תחילה כי הקואליציה בראשות ארה"ב תקפה את בסיס משטר אסד בסמוך לאל-בו כמאל, אמר הבכיר ל-CNN כי צה"ל אחראי למותם של 52 לוחמי מיליציה שהפעילה איראן. מפקד באזור דיווח כי התקיפה בוצעה בעזרת מל"טים

אתר רשמי

בכיר אמריקני אמר היום (שני) כי התקיפה האווירית של בסיס הצבאי משטר אסד במזרח סוריה שבה נהרגו 52 לוחמי מיליציה הנתמכת בידי איראן, בוצעה סידי ישראל. ב-CNN דווח כי לדברי הבכיר, ארצות הברית אינה אחרית לתקיפה, כפי שדווח תחילה.

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח הלילה כי מטוסים לא מזוהים תקפו כוחות שיעיים רובם עיראקים. מפקד בשורות כוחות המשטר אמר לרויטרס כי מל"טים תקפו עמדות של מיליציות עיראקיות בין אל-בו כמאל ותנף, שם שוכן בסיס אמריקני, כמו גם עמדות של צבא סוריה. אותו מפקד, שאינו סורי, אמר כי לוחמים עיראקים נהרגו ונפצעו בתקיפה, אך לא מסר מספרים מדויקים.

עוד בוואלה! NEWS:
בידיים חשופות: סבתא בארה"ב הרגה חתול בר חולה כלבת בחצר ביתה
מכתב ההמלצה של גונן שגב: מראש מחלקת הביטחון של משרד החוץ
בבית היהודי מקדמים מחדש את "פסקת ההתגברות" בנוסח הממוקד במסתננים

דיווח בסוריה: הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית תקפה אווירית את בסיס צבאי של משטר אסד בכפר אל-הרי בדרום מזרח אבו כמאל. אתר רשמי
הבסיס שהותקף ליד אל-בו כמאל, הלילה/אתר רשמי

הקואליציה האמריקנית דחתה את הדיווחים. "שום חברה בקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הבריתלא ביצעה תקיפות אוויריות בסמוך לאל-בו כמאל", אמר דובר הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, ג'וש ז'אק. בשנה האחרונה היו שורת היתקלויות בין הקואליציה האמריקנית לבין כוחות הנתמכים בידי המשטר, במקרים שבהם הם איימו על לוחמי מיליציות כורדיות או ערביות הנלחמות בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וזוכות לסיוע הקואליציה האמריקנית.

לאחרונה משטר אסד טען כמה פעמים שהקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית תקפה אותו. לפני כחודשיים, הואשמה הקואליציה האמריקנית בתקיפת שתי עמדות צבא במזרח המדינה אבל גורמים אמריקניים ורוסיים צבאיים הכחישו זאת. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 12 כוחות הנאמנים למשטר, שאינם סורים, נהרגו בתקיפה, באזור שבו הקואליציה פועלת נגד דאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully