וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הורה על הקמת חיל חלל: "חייבים להבטיח דומיננטיות אמריקנית"

19.6.2018 / 3:20

הנשיא הטיל על הפנטגון הקמת הזרוע שישית של צבא ארצות הברית. בנוסף יבקש טראמפ להסדיר את התנועה המסחרית בחלל. בכירים בצבא בהם שר ההגנה חוששים "מעוד מערכת ביוקרטית מסורבלת". הפנטגון: "נתחיל בגיבוש מדיניות בעלת השלכות מבצעיות כלפי חיל האוויר, היבשה והים"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, 18 ביוני 2018. רויטרס
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמש/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הנחה הלילה (שלישי) את הפנטגון להקים "חיל חלל" חדש, אשר יהווה את הזרוע השישית של צבא ארצות הברית ויהיה אחראי על משימות ומבצעים בחלל. התפקיד של החיל החדש יהיה להגן על האינטרסים האמריקנים בחלל החיצון.

טרמאפ מסר בהצהרה מהבית הלבן כי "זה לא מספיק שתהיה לנו נוכחות בחלל. אנחנו חייבים להבטיח דומיננטיות אמריקנית בחלל. אני מנחה את משרד ההגנה להתחיל באופן מידי את תהליך הקמת זרוע החלל". הוא אף הבהיר כי כוח החלל יהיה מנותק מחיל האוויר, לדבריו, "יהיה לנו חיל אוויר וכוח חלל, הם יהיו נפרדים אך שווים".

הקמת הזרוע החדשה הוטלה על ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית גנרל ג'וזף דנפורד. טראמפ הוסיף כי במסגרת הצו עליו יחתום, יוגדרו הנחיות להקמת גוף שינהל את התנועה המסחרית בחלל, "כיום הפיקוח על הנושא מיושן", טען.

עוד בוואלה! NEWS:
הרופא שתקע לרפול איזמל בגב ועלול לעלות לראש טבלת המרגלים בישראל
בכיר אמריקני: ישראל אחראית לתקיפה במזרח סוריה אמש
טראמפ מגן על מדיניות ההגירה שלו: "לא נהיה מתקן פליטים"

חללית "אוריון" של נאס"א משוגרת לטיסת מבחן לחלל, דצמבר 2014. רויטרס
חללית נאס"א בטיסת מבחן, 2014/רויטרס

ההחלטה על זרוע החלל מגיעה בתום שנה של דיונים בממשל ובקונגרס. הנשיא התבטא בכמה הזדמנויות בעד מהלך ואמר כי "על ארצות הברית להוביל על רוסיה וסין בזירה זו". לעומת זאת שר ההגנה ג'יימס מאטיס התנגד למהלך. "בתקופה שבה אנחנו מאחדים מחלקות ותפקידי לחימה, אני לא רוצה לייצר זרוע נוספת שמייצגת היבט צר של הפעילות בחלל", כתב מאטיס בקיץ שעבר בתשובה לפניית הקונגרס בנושא. גורמי מקצוע רבים בצבא הביעו מחאה על הקמת חיל נפרד, וטענו כי ייצור עוד מערכת ביורוקרטית שתסרבל את הליך קבלת ההחלטות בצבא האמריקני.

מהפנטגון נמסר בתגובה להנחיית טראמפ כי "אנחנו מבינים את ההנחיות של הנשיא". עוד הוסיפה דוברת הפנטגון דנה וויט כי "נתחיל בגיבוש מדיניות בעלת השלכות מבצעיות כלפי חיל האוויר, היבשה והים. נעבוד עם הקונגרס כדי להשלים את התהליך". הקמת חיל נוסף דורשת אישור הקונגרס, וסביר להניח שאישור זה אכן יתקבל לאור העובדה שלמפלגה הרפובליקנית רוב בשני בתי הקונגרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully