וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף התנגדות התושבים: הרכבת הקלה תעבור ברחוב עמק רפאים בירושלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בבירה החליטה לקדם את תוואי הקו הכחול של הרכבת, למרות מאבק ממושך שניהלו בעלי עסקים ותושבים ברחוב. מול המתנגדים התגבשה קבוצה שנאבקה בחלופה - העברת הרכבת בפארק סמוך

הרכבת הקלה בירושלים. עומר מירון
הרכבת הקלה בירושלים/עומר מירון

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים החליטה היום (שני) לקדם את תוואי הקו הכחול של הרכבת הקלה ברחוב עמק רפאים בעיר. זאת, לאחר מאבק ממושך של בעלי עסקים ותושבים ברחוב וכמה דיונים בנושא. התכנית תופקד כעת להתנגדויות הציבור.

תוואי קו הרכבת הכחול, שיחבר בין שכונת רמות בצפון לגילה בדרום, עורר מחלוקת קשה בין תושבי האזור. מול המתנגדים להעברתו בעמק רפאים שהסבירו כי העבודות יפגעו בהם, התגבשה קבוצה שנאבקה נגד העברתו בפארק המסילה הסמוך, מחשש לפגיעה במקום. באופן חריג אישרה בדצמבר האחרון ועדת התכנון את קו הרכבת ללא החלק המתוכנן לעמק רפאים, והחליטה לבחון את החלופות. לאחר שהדיון נדחה פעמיים לבקשת שר התחבורה ישראל כץ שביקש לגבש עמדה בנושא, הכריעה היום הוועדה.

עוד בוואלה! NEWS:
אובדן חבילות ועיכובים: דואר ישראל מוביל בדוח תלונות הציבור
הרופא שתקע לרפול איזמל בגב ועלול לעלות לראש טבלת המרגלים בישראל
אחרי 5 שנים: אשתו של סרבן גט שוחררה מעגינותה

"המאבק לא הסתיים - אלא רק מתחיל"

בהודעתה ציינה הוועדה כי צוות אב לתחבורה בחן והציג כמה חלופות - חלופת עוקף המושבות - שלא תעבור כלל בשכונה, חלופות ברחוב עמק רפאים, חלופות על קרקעיות לאורך פארק המסילה וחלופות תת-קרקעיות. לאחר בחינת החלופות החליטה הוועדה על קידומו בעמק רפאים, וזאת בין היתר "כי לא ניתן להעביר את הרכבת בפארק המסילה, מבלי לפגוע באופן מהותי בפארק ובשימוש בו, עד כדי ביטולו". נימוק דומה נטען גם לגבי העברת הרכבת במנהרה תת-קרקעית מתחת לפארק. "נמצא כי חלופה זו פוגעת פגיעה קשה בתפקודו של פארק המסילה בכך שהיא קוטעת את רצף הפארק ובשל המתקנים העל-קרקעיים הנדרשים עבור תחנת נוסעים", נכתב בהודעה.

בנוגע לחלופה הנבחרת, ציינה עוד הוועדה כי "חלופה זו, לא רק שלא תפגע ברחוב עמק רפאים, אלא תביא לשיפור ניכר באופיו כרחוב תוסס בעל עירוב שימושים וחיי רחוב חיוניים ותתרום להעצמת רחוב עמק רפאים כמתחם בילוי עירוני". לדברי מתכננת המחוז שירה תלמי-באבאי, "מדובר בתוכנית המצעידה את העיר קדימה ותתרום לחיזוקה הכלכלי והחברתי של ירושלים. התוכנית מאפשרת לוועדה המחוזית לקדם את פיתוח העיר, תוך השענות על מערכת תחבורה ציבורית יעילה לצד פיתוח מוקדי תעשיה, תעסוקה ומסחר".

פרופסור אריאל הירשפלד, יו"ר עמותת "רפאים במושבות", המתנגדת להעברת הרכבת בעמק רפאים, מסר: "אנו מתקוממים ומצטערים על החלטתה של הוועדה המחוזית. החלטה שגויה זו בטעות יסודה, ומתוך קפריזה של מי שהוביל וקידם אותה. למרות ההחלטה הכואבת, אנו מתייחסים אליה כעוד אבן נגף בדרך ומבטיחים לאלפי תומכינו כי המאבק לא הסתיים אלא רק מתחיל ואנו נמשיך ונאבק בכל הדרכים החוקיות עד לניצחוננו המלא. ברור לנו מעל לכל ספק שרכבת לא תעבור בעמק רפאים ולא בפארק המסילה, אלא רק במנהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully