וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 5 שנים: אשתו של סרבן גט שוחררה מעגינותה

18.6.2018 / 16:28

בית הדין הרבני בחיפה שחרר מעגינות את ג', אשתו של סרבן הגט עודד גז שנמלט מהארץ לפני כשנתיים ונעצר בבלגיה. כחצי שנה קודם לכן קבע בית הדין כי יש להטיל עליו חרם ולא לדבר עמו

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תומר לוי

(חברות כנסת מחו מעל מהדוכן על הזמנת סרבן גט למשכן, בחודש שעבר)

בית הדין הרבני בחיפה שחרר היום (שני) מעגינות את ג', אשתו של סרבן הגט עודד גז שנמלט מישראל לפני כשנתיים, וביטל את נישואיהם של השניים. פסק הדין שנתן ראש בית הדין הרב אברהם מאיר שלוש מורה למעשה כי מעמדה ההלכתי של ג' הוא כשל רווקה שמעולם לא נישאה. כך הגיע לסיומו אחד מתיקי העגינות הקשים ביותר שעמו התמודדה מערכת בתי הדין הרבניים - שנידון תחילה בבית הדין בפתח תקווה ובהמשך בבית הדין בחיפה ובבית הדין הרבני הגדול.

גז עצמו נעצר ביולי 2016 בבלגיה, שלושה חודשים לאחר שהפסיק להגיע לדיונים בעניינו. רשויות החוק המקומיות עצרו אותו לבקשת מדינת ישראל שייחסה לו עבירות של שימוש בדרכון מזויף והתחזות לאדם אחר, תוך הפרת הוראה חוקית של צו עיכוב יציאה מהארץ. מאז החלו הליכי הסגרה נגד גז אך הוא טרם שב לישראל.

כחצי שנה קודם לכן קבע בית הדין בחיפה כי יש לנקוט סנקציות חמורות נגד גז, לרבות הטלת חרם עליו, איסור לדבר עמו ולחלוק לו כבוד. בעקבות פסיקת הרבנים אוניברסיטת בר אילן שבה לימד בעבר גז פרסמה הודעה שבה הובהר כי אין למוסד כל קשר עמו. בית הדין הרבני אף התיר לפרסם את שמו ותמונתו ברבים - מהלך שבמהרה גלש לביוש פומבי ("שיימינג") ברשתות החברתיות. בדצמבר 2015 הוא אף הורשע בבית משפט השלום בעבירה של הפרת הוראה חוקית שנועדה להגן על אדם - אך נמלט בטרם ניתן גזר הדין בעניינו.

במקביל להליכי ההסגרה שנפתחו נגד גז החל הרכב בית הדין הרבני בחיפה בראשות הרב שלוש לדון בעניינה של אשתו. היום הודיע בית הדין כי הוחלט לבטל את נישואיהם של השניים "לאחר דיונים מאומצים שבהם נשמעו עדויות והתקבלו חוות דעת וסקירות מקצועיות ובהשקעה מרובה של בית הדין".

מנהל בתי הדין הרבניים הרב דוד מלכא בירך על סיום הפרשה ומסר כי פסק הדין "מוכיח שוב כי בית הדין נוקט בכל האמצעים העומדים לרשותו - הן המבצעיים והן ההלכתיים ולא מותיר אבן שלא הפך במאמצים אדירים להביא מזור לכל העגונות במדינת ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טרם הוחזר לישראל מבלגיה. גז/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully