וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור העפיפונים עולה מדרגה, התושבים מודאגים: "זה מגיע עד לבתים"

17.6.2018 / 20:18

בלוני הנפץ והעפיפונים שגרמו לשריפת עשרות דונמים ביישובי עוטף עזה, הגיעו עד לשדרות, נתיבות ויישובי הסביבה. התושבים מתקשים להסתיר את חששם אחרי שבלוני נפץ אותרו סמוך לבתי התושבים. "זה הזוי שהם מגיעים עד לכאן, מישהו חייב לעצור את הדבר הזה"

עריכה: תום זואילי

אחרי שהאש שהציתו עפיפוני התבערה בשטחים החקלאיים ביישובי עוטף עזה כילתה עשרות דונמים של שטחים חקלאיים וחורש, התושבים ביישובים המרוחקים יותר מגדר הגבול מודאגים מהתקרבות האיום לשטחם. בימים האחרונים אותרו הבלונים והעפיפונים גם בשדרות ובנתיבות סמוך לשטחים בנויים, והתושבים חוששים מעליית המדרגה ומניסיונות פעילי הטרור בעזה להגביר את המתיחות.

במהלך היום (ראשון) נחתו שני בלוני נפץ במושב בית הגדי, הסמוך לנתיבות. כוחות רבים הוזעקו לרחוב בו אותרו הבלונים, אולם אלו לא הצליחו להשיב את תחושת הביטחון לתושבים, שחזו לראשונה באיום שמטיל אימה במשך חודשים רבים על החקלאים ביישובי העוטף. "היו שני בלונים שנחתו בחצר הבית ונתלו על העצים", סיפר הערב (ראשון) לוואלה! NEWS יוחאי מוגרבי, שהבלונים נפלו סמוך לביתו. "זו הפעם הראשונה שנופל במושב שלנו דבר כזה, זה מפחיד. התושבים חוששים".

חבלני המשטרה שהגיעו למקום במהירות, הרחיקו את תושבי המושב מהמקום ונטרלו את בלוני הנפץ. "זה הזוי שהבלונים שלהם מגיעים עד כאן", אמר תושב אחר. "למזלנו לא נגרם נזק מהבלונים, אבל זה פשוט מטורף, לא האמנו שזה יגיע עד אלינו".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
צה"ל תקף חוליית משגרי בלוני תבערה בדרום הרצועה; 21 שריפות בעוטף
צה"ל תקף רכב של מוביל חוליית עפיפוני תבערה בעזה
מבחן העפיפונים: כשהדין הבינלאומי מאפשר לירות, אך השכל הישר לא

פלסטינים ברצועת עזה לפני שיגור עפיפון תבערה לשטח ישראל. רויטרס
"לא מאמינים שזה הגיע גם אלינו". עפיפונים מרצועת עזה/רויטרס

בשדרות מצא אחד התושבים עפיפון בביתו, שככל הנראה שוגר אתמול משטח הרצועה ונחת בחצר בזמן שלא היה בבית. התושב הביא את העפיפון למשרדו של הרבש"צ בעיר ושם זוהה כי הושמו עליו חומרי נפץ, חבלן הגיע למקום לטפל בחומרים. בשעות אחר הצהריים הוזעקו החבלנים לזירה נוספת סמוך לעיר, שם דווח על שלושה בלונים שנחתו על צמרת עץ במקום.בדיקה של חבלן המשטרה העלתה כי ככל הנראה מדובר בבלוני תבערה ולמקום הוזעקו כוחות הכיבוי.

האיום האווירי מרצועת עזה לא פסח גם על תושבי נתיבות. אתמול בערב הגיעו חבלני המשטרה לאחד מרחובות העיר, שם נמצא עפיפון תבערה שנחת סמוך לבתים. החבלן בדק את העפיפון שהגיע מהרצועה אך לא היו בו חומרי נפץ. "מישהו חייב לעצור את הדבר הזה, לא יכול להיות שהשדות נשרפים, ועכשיו עפיפונים מגיעים גם לבתים", אמר תושב האזור.

בעקבות האירועים, במשטרה קראו לציבור לנקוט משנה זהירות ולא להתקרב אל הבלונים והעפיפונים. במשטרה שבו והדגישו כי בכל מקרה מסוג זה יש לדווח למוקד 100, להתרחק ולהרחיק סקרנים מהמקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שריפה ביער בארי שהוצתה בעקבות עפיפון תבערה - 17 ביוני 2018. דני בן דוד, יערן קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
שריפה שהוצתה ביער בארי, הערב/מערכת וואלה! NEWS, דני בן דוד, יערן קק"ל

במהלך היום התמודדו כוחות הכיבוי עם 21 שריפות שהוצתו בעקבות עפיפונים ובלוני תבערה. כאשר שריפה עדיין משתוללת הערב (ראשון) בקיבוץ בארי שבעוטף עזה. מוקדם יותר השריפות התמקדו גם כן בגזרת יערות בארי וכיסופים. צוותי הכיבוי פעלו בסיוע כבאיות קק"ל נדרשו לזמן רב בשל מספר השריפות עד להשגת שליטה בהתפשטותן. בעקבות ההצתות נגרם נזק רב באזור, ובקיבוץ עין השלושה נחנקו למוות מאות עופות בעקבות שאיפת עשן.

בלוני תבערה במושב בית הגדי, 17 ביוני 2018. חטיבת דובר המשטרה
"עליית מדרגה". העפיפון שאותר במושב בתי הגדי, היום/חטיבת דובר המשטרה

צה"ל תקף היום באמצעות כלי טיס חולייה ששיגרה בלוני תבערה בדרום רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה כוונה לעבר תשתית וכלי רכב ששימשו את החולייה. זאת, לאחר שמוקדם יותר אירעה תקיפה דומה בסמוך לחאן יונס, ובה, על פי דיווחים פלסטיניים, לא היו נפגעים.

מצה"ל נמסר הבוקר כי בימים האחרונים אירעו מספר תקיפות דומות בקרבת חוליות, כאמצעי אזהרה מפני המשך ההצתות - שאותן הגדירו "פעולות טרור שמסכנות את תושבי הדרום". עוד נמסר כי "צה"ל נחוש להמשיך ולפעול בעצימות עולה ומתגברת כנגד פעולות טרור אלה ככל שיידרש ובמגוון כלים. ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות".

שריפות עוטף עזה ושרידי עפיפון תבערה בבית הגדי. אושרי צימר, מערכת וואלה! NEWS
שרידי הבלון שאותר בבית הגדי, היום/מערכת וואלה! NEWS, אושרי צימר
בלוני תבערה שהגיעו למושב בית הגדי הסמוך לנתיבות, 17 ביוני 2018. חטיבת דובר המשטרה
בלוני התבערה בבית הגדי, היום/חטיבת דובר המשטרה
שריפה בקיבות כיסופים שבעוטף עזה, 17 ביוני 2018. דני בן דוד, יערן קק?ל, מערכת וואלה! NEWS
שריפה שהוצתה סמוך לכיסופים, היום/מערכת וואלה! NEWS, דני בן דוד, יערן קק?ל
למעלה מ-20 הצתות ביום- בלוני הנפץ והעפיפוני התבערה שרפו עשרות דונמים חקלאיים והגיעו גם לערים שדרות ונתיבות 

צה"ל תקף באמצעות כלי טיס חולייה ששיגרה בלוני תבערה בדרום רצועת עזה

ארבע שריפות פרצו באזור עוטף עזה, מהן 3 בכיסופים ואחת בקיבוץ בארי;


חבלני משטרה הוזעקו לטפל בחפץ חשוד שהוצמד ל-2 בלוני תבערה שנחתו בבית במושב בית הגדי. מערכת וואלה! NEWS
שריפות שפרצו סמוך לכיסופים, היום/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully