וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו: מקווים לפירוק מגרעין משמעותי של צפון קוריאה עד 2020

13.6.2018 / 18:20

שר החוץ האמריקני הגיע לסיאול אחרי הפסגה בין טראמפ למנהיג צפון קוריאה, שבמהלכה הכריז נשיא ארה"ב על עצירת משחקי המלחמה בדרום. "טראמפ יחדש אותם אם נבין שהמו"מ לא מתנהל ברוח טובה"

צילום: CNN ורויטרס

שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, אמר היום (רביעי) כי יש "עוד דרך ארוכה" במגעים מול קוריאה הצפונית על פירוק תכנית הגרעין שלה וכי כי הוא מקווה לפירוק משמעותי של תכנית הגרעין של פיונגיאנג בתוך שנתיים וחצי.

עם הגעתו לקוריאה הדרומית, שם יתדרך גורמים בסיאול על תוצאות המפגש בין הנשיא דונלד טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, הוסיף פומפאו כי הפסקת משחקי המלחמה בדרום - שהפתיעו את סיאול - יחודשו על ידי טראמפ אם יחוש שקים לא מנהל את המשא ומתן ב"רוח טובה".

עוד בנושא
טראמפ לאחר נחיתתו: "אין יותר איום גרעיני מצד קוריאה הצפונית"
"צעד ראשון": הפסגה שנתנה תקווה לאלפי משפחות חללים אמריקנים
צפון קוריאה חוגגת: "ארה"ב תעצור אימונים בדרום ותסיר סנקציות"

שר החוץ של ארה"ב, מייק פומפאו יחד עם הגנרל וינסנט ברוקס עם נחיתתם בפיונגיאנג, דרום קוריאה 13 ביוני 2018. רויטרס
פומפאו בקוריאה הדרומית, היום/רויטרס

פומפאו שוחח עם קבוצה קטנה של עיתונאים ונשאל אם הוא סבור שיושג פירוק משמעותי של תכנית הגרעין של פיונגיאנג עוד בקדנציה הנוכחית של טראמפ, שמסתיימת ב-20 בינואר 2021.

"כן, לחלוטין. השתמשתם במונח פירוק משמעותי, משהו כזה? אנחנו מקווים שנוכל להשיג זאת בתוך שנתיים וחצי", אמר שר החוץ. "אני בטוח שהם מבינים שיהיה תהליך אימות מקיף". הוא הדגיש כי מסמך ההבנות בין טראמפ לקים לא כלל את כל מה שהוסכם בין הצדדים.

מוקדם יותר היום הכריז טראמפ, עם שובו מהפסגה ההיסטורית בסינגפור, כי "הוסר האיום הגרעיני" מצדה של פיונגיאנג. זאת על אף שמבקרי הפסגה, מבית ומחוץ, אמרו כי ההצהרה המשותפת של השניים סיפקה מאוד פרטים וכי טראמפ עשה ויתורים גדולים מדי עבור קים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה קים ג'ונג און לוחצים ידיים במהלך חתימת מסמך הבנות במלון הקפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ וקים בפסגה/רויטרס

טראמפ, שהכריז עם שובו לארצות הברית הבוקר כי "כולם יכולים להרגיש בטוחים יותר מאשר ביום שבו נכנסתי לתפקיד", הטיל את המשך השיחות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית על פומפאו.

"אני לא יודע בדיוק מתי תהיה השיחה הבאה עם הצפון קוריאנים. אני צופה שזה יקרה במהירות עם חזרתנו למדינות שלנו", אמר שר החוץ, שהתחיל את המגעים עם המדינה המבודדת עוד בזמן שעמד בראש סוכנות הביון המרכזית (CIA). "אני לא יודע באיזו צורה זה יקרה, אבל אני בטוח שמתישהו בשבוע הבא נתחיל בשיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully