וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לאחר נחיתתו: "אין יותר איום גרעיני מצד קוריאה הצפונית"

13.6.2018 / 13:08

נשיא ארה"ב שב למדינתו לאחר הפגישה ההיסטורית עם מנהיג קוריאה הצפונית קים והודיע כי "כולם יכולים להרגיש היום בטוחים יותר". לדבריו, הפגישה עם קים הייתה "חוויה מעניינת וחיובית", וכי לפיונגיאנג "יש פוטנציאל גדול לעתיד"

צילום: רויטרס, CNN, עריכת וידאו: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (רביעי) כי "אין יותר איום גרעיני מצד קוריאה הצפונית". נשיא ארצות הברית צייץ בחשבון הטוויטר כי הוא נחת זה עתה ממסע ארוך, "אך כולם יכולים היום להרגיש בטוחים הרבה יותר לעומת היום שבו נכנסתי לתפקידי. הפגישה עם קים ג'ונג און הייתה חוויה מעניינת וחיובית. יש לקוריאה הצפונית יש פוטנציאל גדול לעתיד!".

טראמפ וקים חתמו אתמול על הסכם הבנות, בתום הפסגה ההיסטורית שלהם בסינגפור, אם כי המסמך נתפס בעיקר כסמלי. טראמפ אמר כי קים מחויב ל"פירוז גרעיני מוחלט של חצי האי הקוריאני", אך הוסיף כי הסנקציות יישארו במקומן בשלב זה.

עוד בנושא:
עצירת התרגילים? בדרום קוריאה ובצבא ארה"ב לא מכירים את הוראת טראמפ
הצהרת הפסגה בין טראמפ לבין קים: המסמך המלא
"צעד ראשון": הפסגה שנתנה תקווה לאלפי משפחות חללים אמריקנים

פגישתם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, סינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ וקים, אתמול/רויטרס

טראמפ אמר במסיבת עיתונאים שכינס אחרי החתימה כי משחקי המלחמה בדרום ייעצרו מאחר שהן "פרובוקציות יקרות", וכי הצפון הסכים לפרק אתר טילים אסטרטגיים, אף שאלו לא הוזכרו בהסכם עצמו אלא "הוסכמו בעל פה". טראמפ אמר כי ההסכם יחסוך כסף רב וכי הוא ישמח בשלב מסוים להחזיר את הכוחות האמריקניים מהדרום, אם כי אין לכך לוח זמנים.

בניגוד לדברי טראמפ, בסוכנות הידיעות הרשמית של פיונגיאנג דווח כי נשיא ארצות הברית הסכים להסיר את הסנקציות שהוטלו על המדינה עם התקדמות התהליך, בנוסף לסיפוק ערבויות ביטחוניות. טראמפ צוטט על ידי סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית כמי שהבטיח זאת אחרי שהסכים גם להפסיק את התמרונים המשותפים עם קוריאה הדרומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דונלד טראמפ נוחת בארה"ב לאחר מפגש הפסגה בסינגפור, 13 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ לאחר שובו לארצות הברית, היום/רויטרס

עוד דווח בסוכנות הרשמית כי קים אמר לנשיא טראמפ בפגישתם כי על ארצו ועל ארצות הברית להתחייב להימנע מלהפוך אחת את השניה לאויבות, ולנקוט צעדים חוקיים כדי להבטיח זאת. עוד הוסיף קים כי על שתי המדינות לנקוט בדחיפות צעדים להפסקת כל פעילות צבאית עויינת ביניהן, וכי אם ארצות הברית תפעל לבניית אמון בינה לבין קוריאה הצפונית, גם היא תוכל להעניק מחוות של רצון טוב.

במקביל, טראמפ אמר הלילה בראיון לרשת "פוקס ניוז" כי ארצות הברית לא תנהל משחקי מלחמה עם קוריאה הדרומית, בזמן שפיונגיאנג מנהלת בתום לב משא ומתן לפירוק מנשק גרעיני. "אנחנו לא ננהל משחקי מלחמה כל עוד אנחנו מנהלים משא ומתן בתום לב", אמר טראמפ.

לשאלת המראיין האם העלה הנשיא בפני מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און את האפשרות שיבקר בארצות הברית, ענה הנשיא האמריקאי כי הוא "חושב שבזמן הנכון, הוא ללא ספק יגיע לבית הלבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully