וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצירת התרגילים? בדרום קוריאה ובצבא ארה"ב לא מכירים את הוראת טראמפ

12.6.2018 / 17:54

נשיא ארה"ב הכריז כי ישהה את משחקי המלחמה שאותם הגדיר פרובוקציות - בדומה לקוריאה הצפונית - אך בסיאול ובצבא אמרו כי לא קיבלו שום עדכון על כך. "ממשיכים בעמדה הנוכחית עד לקבל עדכונים", הבהירו בצבא ארה"ב. גורם דרום קוריאני: היינו בהלם

צילום: CNN ורויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמנם הכריז היום (שלישי) אחרי הפסגה עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און כי יפסיק את משחקי המלחמה "הפרובוקטיביים" בדרום, אך נראה שבסיאול ובצבא ארצות הברית עצמו לא עודכנו בכך. הדברים לא הוזכרו במסמך המסכם, אך טראמפ ציין הבנות נוספות שהושגו בעל פה בין הצדדים.

מלשכת נשיאותו של נשיא הדרום מון-ג'ה אין נמסר כי הממשלה עדיין מנסה לפרש את דבריו של טראמפ. "בשלב זה, אנחנו צריכים להבין מה הייתה המשמעות והכוונה האמתית בדבריו", נמסר. הנשיא עצמו, שהוביל את ההפשרה עם הצפון ותמך במגעיה עם וושינגטון, הבטיח שיתוף פעולה מלא כדי להביא ליישום ההסכם.

הוא שוחח עם טראמפ לאחר הפגישה במשך 20 דקות, אך בפירוט השיחה הרשמי לא הייתה התייחסות לאותם תרגילים צבאיים. גורם דרום קוריאני רשמי אמר כי בתחילה הוא סבר שטראמפ התבלבל. "הייתי בהלם שהוא אמר כי זאת פרובוקציה, ביטוי מאוד לא סביר עבור נשיא ארצות הברית", אמר הגורם, ששמר על עילום שם בשל רגישות הנושא.

לקריאה נוספת על הפסגה ההיסטורית
פירוז מגרעין וערבויות ביטחוניות: טראמפ וקים חתמו על מסמך הבנות
מדווחים, אבל בזהירות: התקשורת בצפון קוריאה חורגת ממנהגה

תרגיל משוף בין צבא ארצות הברית לצבא קוריאה הדרומית, 4 בדצמבר 2017. רויטרס
מפציצים אמריקניים בתרגיל בדרום, דצמבר/רויטרס

צבא ארצות הברית, שמחזיק בכ-30 אלף חיילים בדרום, הבהיר כי הוא לא קיבל שום הוראה להפסיק את התרגילים הצבאיים הקרובים. "בתיאום עם השותפים שלנו (קוריאה הדרומית), אנחנו נמשיך במדיניות הנוכחית עד שנקבל הוראות מעודכנות ממשרד ההגנה או מהפיקוד ההינדו-פסיפי", אמרה דוברת מטעם הצבא.

עוד באותו נושא

הצהרת הפסגה בין טראמפ לבין קים: המסמך המלא

לכתבה המלאה

צפו בסרטון השכנוע של טראמפ

התרגילים המשותפים לצבאות ארצות הברית וקוריאה הדרומית משלבים בדרך כלל מטוסים וספינות מהאי גואם, שבאוקיינוס השקט, ומבסיס אווירי בקוריאה הדרומית. התרגלים השנתיים הללו מוזכרים על ידי פיונגיאנג כהכנה למלחמה נגדה וכסיבה לכך שהיא זקוקה לארסנל גרעיני.

לפי טראמפ, עלותם גבוהה מאוד ואין זה ראוי להמשיך בהם בזמן המשא ומתן עם קים. "זה משהו שקוריאה הצפונית מאוד מעריכה", אמר טראמפ במסיבת העיתונאים שסיכמה את הפגישה הראשונה אי-פעם בין נשיא ארצות הברית מכהן למנהיג קוריאה הצפונית.

"משחקי המלחמה עולים הרבה כסף, אנחנו משלמים על רוב, אנחנו מטיסים מפציצים מגואם", אמר טראמפ. "לוקח הרבה זמן למטוסים המאסיביים האלו לטוס לקוריאה הדרומית כדי להשתתף באימונים ואז להשליך פצצות בכל מקום ואז לחזור לגואם. אני מבין הרבה במטוסים, זה מאוד יקר".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ נואם במסיבת העיתונאים לאחר פגישתו עם מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, 12 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ במסיבת העיתונאים, היום/רויטרס

טראמפ אמר כי הוא מקווה להשיב את הכוחות האמריקניים מקוריאה הדרומית בשלב מסוים. "אני רוצה להחזיר את החיילים שלנו הביתה", אמר. "אבל זה לא חלק מהמשוואה עכשיו. אני מקווה שזה יקרה בסופו של דבר".

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, שחושש מוויתורים לקים, דווקא השמיע טון חיובי ביחס לתוצאות הפסגה. זאת לנוכח העובדה כי טראמפ אמר שהעלה את סוגיית החטופים היפנים, אם כי לא היה לך אזכור במסמך המסכם.

סין ורוסיה מרוצות

ההכרזה של טראמפ תואמת את ההצעה שהעלתה סין בחודשי המתיחות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית בשנה שעברה - עצירת תכנית הגרעין של פיונגיאנג בתמורה לעצירת התרגילים הצבאיים בין סיאול לוושינגטון. לבייג'ינג אמנם לא הייתה נוכחות בפסגה, אך השפעתה על שכנתה מדרום הורגשה היטב - קים הגיע לסינגפור במטוס סיני, והוא נפגש פעמיים בחודשים האחרונים עם נשיא סין שי ג'ינפינג.

רוסיה, שגם היא נדחקה לשוליים אך מנסה להיכנס לעניינים בשבועות האחרונים, שיבחה את הצעד של טראמפ ואמרה כי זה הכרחי לעצור את הפרובוקציות כדי להקל על המתיחות בחצי האי.

(עדכון ראשון: 14:39)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה קים ג'ונג און לוחצים ידיים במהלך חתימת מסמך הבנות במלון הקפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ וקים/רויטרס
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, עוזב את סינגפור לאחר הפסגה עם מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און 12 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ בדרכו חזרה לארה"ב, אתמול/רויטרס
דונאלד טראמפ וקים ג'ונג און חותמים על מסמך הבנות, 12 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ וקים חותמים על מסמך ההבנות, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully