וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: שוטר חשוד כי הדליף מידע לראש עיריית חדרה מהחקירה נגדו

13.6.2018 / 11:55

מח"ש חוקרת חשד לפיו חוקר בתחנת המשטרה המקומית בעיר ורעייתו, עובדת עירייה המקורבת לצביקה גנדלמן, העבירו לו מידע על חקירת יאח"ה לפני מעצרו בפרשת השחיתות. השניים נחקרו בחשד להעברת מידע ושיבוש הליכי חקירה והשוטר יצא לחופשה מרצון מהארגון

צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

חוקרי יאח"ה חושדים כי ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן ידע על החקירה הסמויה המתנהלת נגדו ונגד עובדי העירייה שבראשותו וקיבל מידע מתוך החקירה - כך נודע היום (רביעי) לוואלה! NEWS. לצורך החקירה הקימה להב 433 "מוצב קדמי" בבניין תחנת המשטרה בחדרה, והחשד הוא כי שוטר הדליף ממנה מידע לראש העיר, באמצעות מקורביו. חקירת ההדלפה הועברה למחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, שפתחה בחקירה.

גנדלמן נעצר בשבוע שעבר בין השאר בחשד לעבירות של שוחד בחירות, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה וסיוע לקבלת דבר במרמה ועבירות נוספות ונלוות. הוא שוחרר השבוע למעצר בית.

החשד עלה במהלך האזנות שניהלה יאח"ה בזמן החקירה, בין היתר בלשכת ראש העיר. לפני כשנה התקינו חוקרי להב 433 את ציוד הצילום וההאזנה, שבעזרתם גילו החוקרים את ההדלפה לראש העיר. לאחר שנעצר ראש העיר גם השוטר נחקר במח"ש, ובתום החקירה הוא שוחרר בתנאים מגבילים. הוא חשוד בהדלפת מידע ושיבוש מהלכי חקירה.

עוד בוואלה! NEWS:
אשת צוות נוספת נעצרה בגן בגבעתיים: "אטפל בבעיותיי הנפשיות"
צפון קוריאה חוגגת: "ארה"ב תעצור אימונים בדרום ותסיר סנקציות"
הותר לפרסום: כוחות הביטחון עצרו את המחבל שהרג את לוחם דובדבן

צביקה גנדלמן מועמד לראשות העיר חדרה, אוקטובר 2013. שלומי גבאי
שוחרר השבוע למעצר בית. גנדלמן/שלומי גבאי

מדובר בחוקר ותיק ומוערך בשנות ה-50 לחייו, תושב העיר, ששירת במשטרת ישראל במגוון תפקידים בהם בילוש וחקירות בתחנת חדרה. לתחנה הוא לא שב בינתיים, החופשה שלקח עוד קודם לכן נמשכת. הוא אמור לפרוש בעוד כמה שבועות מהמשטרה וכעת נמצא בחופשה מרצון מהארגון. בקשה להתייחסות על הנטען נגדו טרם נענתה.

אשתו של השוטר החשוד נושאת בתפקיד ניהולי בדרג ביניים בעיריית חדרה. גם היא ממקורבי ראש העיר ותחום אחריותה משמעותי לחקירה. האישה נחשבת מקורבת לראש העיר, ובעת שהחקירה הפכה לגלויה היא שהתה ברומניה, עם קבוצה של עובדי עירייה, לדבריה במסגרת "משלחת של העירייה". בנתב"ג, עם נחיתתה, עיכבו אותה חוקרי מח"ש לתשאול.

עוד באותו נושא

פרשת השחיתות בחדרה: ראש העיריה צביקה גנדלמן שוחרר למעצר בית

לכתבה המלאה
עיריית חדרה. שלומי גבאי
ראש העירייה נחקר בפרשת השחיתות. בניין העירייה/שלומי גבאי
תחנת משטרת חדרה. שלומי גבאי
להב 433 השתמשה בתחנה למעקב אחר גנדלמן. תחנת משטרת חדרה/שלומי גבאי

את סוף השבוע היא עשתה בביתה ואחר כך בראשית השבוע שעבר היא נחקרה במשרדי מח"ש בירושלים. בתום חקירתה היא שוחררה ללא תנאי. החשד המיוחס לה הוא סיוע בהעברת המידע. "הם יכולים לטעון מה שהם רוצים", אמרה לוואלה!NEWS . "הכל בסדר. ביום שני כבר חזרתי לעבודה ולא הורחקתי".

במקביל, תחקירן ועיתונאי המסקר את חדרה למקומון באזור הגיש אתמול תלונה במשטרה בגין איומים שהוא מקבל, בין היתר בטלפון ובמסרונים. זאת על רקע פרסומים שלו אודות אירועים הקשורים לחקירת יאח"ה. מסרון שקיבל בימים האחרונים היה בנוסח "תשמור על הילדים. תשמור על עצמך. מה אתה צריך את האנשים האלה על הראש שלך. אתה יודע עם מי אתה מתעסק. רד מהעץ". תלונתו נחקרת במשטרה.

משטרת חדרה. שלומי גבאי
תחנת המשטרה המקומית בעיר/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully