וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יהיה ג'ונגל": המשטרה תתעד עבירות מהירות מבלי להפיק דוחות

11.6.2018 / 12:09

הפרקליטות הודיעה השבוע כי עקב ספקות שעלו לגבי אמינות המצלמות שתיעדו עבירות תנועה, תופסק הפקת הדוחות. גורם בכיר באגף התנועה אמר כי תיעוד העבירות תימשך. "לא נאפשר לנהגים לנהוג במהירות של 170 קמ"ש"

מצלמות מהירות על מדרכה. רונן טופלברג
מצלמות מהירות נייחות/רונן טופלברג

לאחר שהפרקליטות הודיעה לאגף התנועה במשטרה כי לא תוכל להגיש דוחות מהירות שהופקו על בסיס תיעוד מצלמות המהירות המותקנות על עמודי קבע, גורם בכיר באגף אמר כי המצלמות ימשיכו לתעד עבירות. "לא נאפשר ג'ונגל בכבישים ולכן מצלמות המהירות ימשיכו לתעד עבירות מהירות של נהגים", אמר הגורם לאחר שהפרקליטות קבעה כי רמת אמינות המצלמות המוצבות בצידי הכבישים והצמתים מוטלת בספק.

לדברי הגורם, "רק בסוף הליך הבדיקה של הטכניון יוחלט אם להנפיק לנהגים דוחות מהירות. אנחנו לא נאפשר לנהגים לנהוג במהירות של 170 קמ"ש". המשטרה מפעילה 150 מצלמות מהירות ועוד כמאה מצלמות דמה שניתן להתקין בהם מצלמות אכיפה.

עוד בוואלה! NEWS:
אישום נגד הסייעת מפתח תקווה: "התעללה בתינוקות כדבר שבשגרה"
אכזבה לתת-אלוף עופר וינטר: לא ימונה לתפקיד מפקד אוגדה
גיחה בשמי יוון: צפו במטוסי הקרב מתדלקים באוויר

ניידות של משטרת התנועה. ספטמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
ניידות של משטרת התנועה. ספטמבר 2014/חטיבת דובר המשטרה

המצלמות פרוסות בכבישים בין עירוניים מצפון לדרום וכן בדרכים עירוניות. כל מצלמות הרמזור מתעדות גם מהירות, אולם ההחלטה אתמול תאפשר הנפקת דוחות רמזור כרגיל ורק תקפיא את הנפקת דוחות המהירות מאותן מצלמות.

במקביל המשטרה נערכת כבר מהיום להציב יותר מכמנות לייזר ידניות כדי למנוע שינוי לרעה בתרבות הנהיגה של הנהגים. במשטרה מקווים כי הליך הבדיקה של הטכניון יהיה קצר והתוצאות יגיעו בהקדם כדי להשיב במהירות את מערך המצלמות לעבודה מלאה.

כזכור, הפרקליטות הודיעה מוקדם אתמול לראש אגף התנועה במשטרה דורון ידיד, כי החל מהיום המשטרה לא תוכל להגיש דוחות מהירות שהופקו על בסיס תיעוד מצלמות המהירות המותקנות על עמודי קבע בידי הכבישים ובצמתים, זאת מאחר שרמת אמינותן מוטלת בספק. ההחלטה שפורסמה לראשונה בחדשות 2, באה בעקבות דיון בתביעה של כ-20 נהגים בנוגע לאמינות מצלמות המהירות המופעלות על ידי המשטרה.

המשטרה טענה במהלך המשפט כי המצלמות נבדקו על ידי מכון התקנים הישראלי ורק לאחר אישורו הן הותקנו. אולם במהלך חקירת נציג מכון התקנים בבית המשפט התברר כי המכון לא ביצע את כלל הבדיקות הנדרשות. "נאמר זאת בזהירות - הבנו שאיש מכון התקנים שיקר לנו לאורך כל הדרך", אמר גורם במשטרה. בעקבות כך החליטו במשטרה בלית ברירה להזעיק את מהנדסי הטכניון שיבדקו את המצלמות. בבדיקה הראשונית התברר כי יש קושי ממשי לקבוע את אמינות המצלמות של המשטרה בקביעת מהירות כלי הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully