וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לאמינותן: המשטרה תפסיק להפיק דוחות ממצלמות המהירות

10.6.2018 / 21:31

הפרקליטות הודיעה לאגף התנועה במשטרה כי עליה לחדול מהנפקת דוחות המתבססים על תיעוד מצלמות המהירות הנייחות המותקנות בצדי הדרכים ובצמתים ברחבי הארץ. בדיקת הטכניון קבעה כי קיים קושי לקבוע כי המצלמות אכן אמינות. המשטרה: הנושא בבדיקה, המצלמות ימשיכו לתעד

מצלמות מהירות על מדרכה. רונן טופלברג
ספק בנוגע לאמינותן. מצלמות מהירות נייחות/רונן טופלברג

הפרקליטות הודיעה לראש אגף התנועה במשטרה דורון ידיד, כי החל ממחר (שני) המשטרה לא תוכל להגיש דוחות מהירות שהופקו על בסיס תיעוד מצלמות המהירות המותקנות על עמודי קבע בידי הכבישים ובצמתים, זאת מאחר שרמת אמינותן מוטלת בספק. ההחלטה שפורסמה לראשונה בחדשות 2, באה בעקבות דיון בתביעה של כ-20 נהגים בנוגע לאמינות מצלמות המהירות המופעלות על ידי המשטרה.

המשטרה טענה במהלך המשפט כי המצלמות נבדקו על ידי מכון התקנים הישראלי ורק לאחר אישורו הן הותקנו. אולם במהלך חקירת נציג מכון התקנים בבית המשפט התברר כי המכון לא ביצע את כלל הבדיקות הנדרשות. "נאמר זאת בזהירות - הבנו שאיש מכון התקנים שיקר לנו לאורך כל הדרך", אמר גורם במשטרה.

בעקבות כך החליטו במשטרה בלית ברירה להזעיק את מהנדסי הטכניון שיבדקו את המצלמות. בבדיקה הראשונית התברר כי יש קושי ממשי לקבוע את אמינות המצלמות של המשטרה בקביעת מהירות כלי הרכב.

עוד בוואלה! NEWS:
"הדק חכם": התשובה של מערכת הביטחון לחוליות המשגרים הניידות בעזה
כ-200 הורים הפגינו מול משרדי הממשלה: "לא נפקיר את ילדינו"
עלייה חדה בהתנפלויות התנים: עשרה בני אדם הותקפו בשבועיים האחרונים

מבצע אכיפה משטרת התנועה הארצית נגב נגד משאיות עם משקל חורג. קובי ליאני
המשטרה הונחתה להפסיק את מתן הדוחות על בסיס תיעוד המצלמות/קובי ליאני

בשל כך הנחתה הפרקליטות לעצור מיד את הפקת דוחות המהירות ממצלמות המהירות. במשטרה קיבלו בהכנעה את ההחלטה. בשלב זה במשטרה מתכוונים להמשיך בפעילות המצלמות ולתעד נהגים שייסעו במהירות מופרזת, הפקת הדוחות תוקפא, עד לסיום בדיקת הטכניון לקבלת אישור מחדש של הפרקליטות. בינתיים לא ברור מה יעלה בגורל מאות אלפי הדוחות שהופקו בשנים האחרונות על ידי המצלמות אם אכן יימצא כי הן אינן אמינות.

מצלמות מהירות הנייחות משמשות כחוד החנית של המשטרה בהתמודדות עם עבירות בריונות כביש ומהירות מופרזת. הן פרוסות ברחבי הארץ ובשנים האחרונות הופקו באמצעותן מאות אלפי דוחות. למרות ההתפתחויות, במשטרה מאמינים כי המצלמות ישנו את תרבות הנהיגה של הנהג הישראלי.

דובר אגף התנועה מסר בתגובה: "הנושא אכן בבדיקה. עם זאת יצוין כי מצלמות המהירות ימשיכו לתעד נהיגה במהירות מופרזת. החלטות לגבי האכיפה תתקבלנה בתום הבדיקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully