וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל פתח בתרגיל פתע ברמת הגולן; פיצוצים עלולים להישמע באזור

10.6.2018 / 9:30

מדובר צה"ל נמסר כי התרגיל תוכנן מראש כחלק מתכנית האימונים לשנת 2018. במהלך התרגיל, הצפוי להימשך כמה ימים, צפויה תנועת כלי רכב ביטחוניים מוגברת באזור הרמה. אנשי מילואים צפויים לקבל טלפונים מיחידותיהם

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יוסי אלטר

צה"ל החל הבוקר (ראשון) בתרגיל פתע רחב היקף ברמת הגולן. במסגרת התרגיל, הצפוי להימשך כמה ימים, תורגש תנועה ערה של כלי רכב באזור ויישמעו פיצוצים. כחלק מהתרגיל צפויים אנשי מילואים לקבל שיחות מיחידותיהם. מדובר צה"ל נמסר כי התרגיל תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2018.

ביום חמישי שעבר הסתיים תרגיל של חיל האוויר שדימה תקיפה נרחבת ברצועת עזה. התרגיל שהתקיים במהלך השבוע שעבר בחן התמודדות עם לחימה בכמה זירות במקביל ובחן את מוכנות החיל לתרחיש זה.

מאות כלי טיס מטייסות קרב ותובלה השתתפו בתרגיל וערכו טיסות יום ולילה. עשרות מטוסי קרב שלקחו בו חלק דימו תקיפה של מאות מטרות בפרק זמן קצר ברחבי הרצועה. לצד צוותי האוויר השתתפו בתרגיל גם אנשי המערך הטכני של החיל ושולבו בו מאות אנשי מילואים ממערכים שונים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
חיבוק חם או פיצוץ דרמטי: בסינגפור דרוכים לקראת פסגת קים-טראמפ
"משיקולים תקציביים": משרד האוצר מונע שעות סיעוד מ-3,000 ניצולי שואה
אסד: ישראל לא מתואמת עם רוסיה על תקיפותיה בסוריה

חיילי צה''ל (מילואים) לפני זמן קצר ברמת הגולן. צילום: אמיר דובדבני/TPS, מערכת וואלה! NEWS
חיילים באימון ברמת הגולן/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אמיר דובדבני/TPS

הלילה הכחיש נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון ל"דיילי מייל" כי ישראל מתאמת עם רוסיה את תקיפותיה על אדמת ארצו. הוא הוסיף כי מוסקבה "לא שיתפה מעולם פעולה עם איש נגד סוריה" וכי הטענות שהפנה כלפיו המערב על שימוש בנשק כימי נגד אזרחיו הן שקריות. עוד אמד אסר כי נוכחותם של כוחות איראניים בסוריה היא לגיטימית.

דבריו התפרסמו ברקע הדיווחים בשבועות האחרונים על הבנות בין ישראל לרוסיה על הצורך להרחיק מסוריה את הכוחות האיראניים הנמצאים במדינה. אולם, בירושלים הכחישו דיווחים אלה.

בשבוע שעבר אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ביקורו בבריטניה כי אם אסד יזמין לסוריה כוחות איראניים הוא לא יהיה חסין יותר. בדברים שנשא נתניהו במכון המחקר "פוליסי אקסצ'יינג'" בלונדון הוא הוסיף כי "יש משוואה חדשה שסוריה צריכה להבין - שישראל לא תסבול התבססות איראנית".

עוד באותו נושא

ברקע המתיחות בדרום: חיל האוויר תרגל לחימה נרחבת ברצועת עזה

לכתבה המלאה
חיילים ישראלים בגבול רמת הגולן, 10 במאי 2018. רויטרס
טנקים ברמת הגולן, בחודש שעבר/רויטרס
אילוסטרציה - המדמה את כלל מערכות האיסוף בשדה הקרב, בזמן תמרון הכוחות... דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
נגמ"שים בתרגיל ברמת הגולן, בפברואר/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully