וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכלה מברגן-בלזן" שסעדה את אנה פרנק הלכה לעולמה בגיל 95

ג'ינה טארגל הועברה בין ארבעה מחנות ריכוז, בטרם שוחרר האחרון שבהם על ידי הצבא הבריטי. שישה חודשים לאחר מכן היא נישאה לאחד מהחיילים שהשתתפו במבצע, לבושה בשמלת חתונה שמוצגת כיום במוזיאון המלחמתי בלונדון. היא טיפלה באנה פרנק לפני מותה

ניצולת השואה ג'ינה טארגל שנודעה בתור הכלה מברגן-בלזן. AP
"היוותה השראה". טארגל/AP

ניצולת השואה ג'ינה טארגל, שטיפלה באנה פרנק בימיה האחרונים ונודעה בתור "הכלה מברגן-בלזן", הלכה לעולמה בגיל 95. טארגל, ששהתה בארבעה מחנות ריכוז, נישאה לאחד מהחיילים הבריטים ששחררו את המחנה וסיפורה פורסם בספר שראה אור בשנת 1987.

טראגל נולדה בקרקוב שבפולין בשנת 1923 ואיבדה את רוב משפחתה במהלך פלישת גרמניה הנאצית בשנת 1939, עם תחילת מלחמת העולם השנייה. טארגל, הצעירה מבין תשעה אחים, הייתה בת 16 באירועים אלה, שלאחריהם הועברה לגטו קרקוב עם אימה וארבעה מאחיה. אחד מהם נורה על ידי חיילי האס-אס והשני נמלט ומאז לא נודעו עקבותיו.

שארית משפחתה נשלחה למחנה הריכוז פלאשוב הסמוך לקרקוב ובהמשך לאושוויץ-בריקנאו בחורף של שנת 1944. בינואר 1945 שרדה טארגל ואמה ארבעה שבועות בצעדת המוות למחנה הריכוז בוכנוולד, בטרם נלקחו ברכבת לברגן-בלזן.

עוד בוואלה! NEWS:
אסד: ישראל לא מתואמת עם רוסיה על תקיפותיה בסוריה
טראמפ סירב לתמוך בהצהרת ה-G7: "טרודו חלש וחסר כנות"
עפיפונים קלילים עם השלכות כבדות: המחדל שחשף את חוסר האונים של ישראל

אנה פרנק. Anne Frank Center, HO, AP
טיפלה בה בימיה האחרונים. אנה פרנק/AP, Anne Frank Center, HO

היא עבדה כאחות בבית החולים, שם טיפלה בנערה ההולנדית אנה פרנק בימיה האחרונים, לפני שזו מתה מטיפוס. בראיון ל-BBC סיפרה טארגל: "שטפתי את פניה, נתתי לה לשתות מים ואני עדיין זוכרת את הפנים שלה, את השיער שלה ואיך היא נראתה".

צבא בריטניה שחרר את ברגן-בלזן ב-15 באפריל 1945. בין החיילים שהשתתפו במבצע היה נורמן טארגל, שהתחתן עם ג'ינה שישה חודשים לאחר מכן. שמלת החתונה שלה, שנעשתה ממצנח של הצבא הבריטי, מוצגת כיום במוזיאון המלחמה האימפריאלי שבלונדון.

יו"ר קרן חינוך השואה בבריטניה, קרן פולוק, תיארה את טארגל בתור "הגברת הכי יפה ואלגנטית" ש"העוצמה, הנחישות וחוסנה, בשילוב מילותיה הנבונות, היוו השראה". היא הוסיפה כי טארגל "הקדישה את חייה" לשיתוף סיפורה האישי, שהיה "קשה לשמוע וקשה עבורה לספר" וכי "אור גדול שאין לו תחליף הלך מאיתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully