וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מאמין בתדרוכים: טראמפ סומך על תחושת הבטן שלו בפגישה עם קים

9.6.2018 / 10:55

עוזרים וגורמי ממשל טוענים כי הנשיא מתכנן להסתמך על האינטואציות שלו בשכנוע מנהיג קוריאה הצפונית להתפרק מגרעין. מקורביו הסבירו כי סיגל שיטות למשא ומתן בהצלחותיו העסקיות: "לא קורא כרטיסיות כמו דיפלומטים"

רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יסתמך על תחושת הבטן שלו במפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, וינסה להפעיל עליו לחץ לחתום על הסכם ויתור על יכולותיה הגרעיניות של ארצו - כך אמרו היום (שבת) עוזרים וגורמי ממשל לשעבר. לדברי הגורמים, טראמפ מקבל פחות ופחות תדריכים בנוגע לציפיות מהפגישה עם קים, ומעדיף לסמוך על עצמו.

הפסגה שתתקיים בין השניים בסינגפור ב-12 ביוני תהיה הפגישה הראשונה שיקיימו המנהיגים פנים אל פנים. התדריכים שעבר הנשיא האמריקני בינתיים כיסו את ההיסטוריה המשפחתית של קים, היסטוריית ההסכמים שלא כובדו עם פיונגיאנג והסטטוס של תכנית הגרעין והטילים הצפון-קוריאנית. עוזריו של טראמפ מאמינים כי הוא ינסה להשתמש בקסם אישי כדי לבנות אמון עם קים, זאת לאחר ששני המנהיגים עברו כברת דרך מאז עלבו אחד בשני ואיימו זה על זה בפומבי.

עוד בנושא
טראמפ לפני הפסגה עם קים: אני מוכן לנטוש, עשיתי זאת בעבר
ג'וליאני: קים ירד על הברכיים והתחנן לפסגה עם טראמפ
לפני הפסגה עם טראמפ: "קים הדיח את שלושת בכירי הצבא שלו"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפתח פגישתו עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בבית הלבן, 22 במאי 2018. רויטרס
"הדרך שלו מגיעה מהבטן". טראמפ/רויטרס

בעשורים שבהם הפך טראמפ לאיש עסקים מצליח, מקורביו מתארים כי סיגל כישורים מיוחדים למשא ומתן והצליח לסגור עסקאות מורכבות ולנהל דיונים ממושכים. "אבל הדרך שלו היא מאוד 'מהבטן', וזה משהו שאנשים מעולם הדיפלומטיה לא רגילים אליו, כי הם רגילים לקרוא מכרטיסיות", אמר אחד הגורמים המקורבים לנשיא. מבקרים טוענים כי גישתו של טראמפ עלולה להיות מסוכנת בהתנהלות מול קוריאה הצפונית.

טראמפ אמר כי פגישתו עם קים תהיה מעין פגישת היכרות, שתוכל להיות הראשונה מבין סדרת פגישות שמטרתן לגרום לפיונגיאנג להשמיד את הארסנל הגרעיני שלה. גורם בכיר בבית הלבן מסר כי הנשיא מתכונן לפסגה ולוקח אותה ברצינות רבה. ביום חמישי, ציין טראמפ כי הוא לא חושב שהוא צריך להתכונן רבות לפגישה, והוסיף כי "זה הכול עניין של גישה. זה תלוי במוכנות לגרום לדברים להיעשות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בוועידה בין שתי הקוריאות, 28 באפריל 2018. AP
"עשה שיעורי בית". קים/AP

השבוע חזר שר החוץ מייק פומפאו מפיונגיאנג, שם נפגש עם קים. הוא תיאר את המנהיג הצפון קוריאני כ"בחור חכם שעושה את שיעורי הבית שלו" לקראת הפסגה. גורם נוסף בבית הלבן הצביע על מערכת היחסים של טראמפ עם נשיא סין שי ג'ינפינג כסימן אפשרי לאופן שבו יתנהג עם קים - הוא מציין פעמים רבות עד כמה יחסיהם טובים וקרובים, אך בכל זאת הפגין עמדה קשוחה בכל הקשור לשיחות המסחר בין המדינות.

הכנות לפסגה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, סינגפור. 9 ביוני 2018. AP
הכנות לפסגה בין המנהיגים בסינגפור, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully