וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וליאני: קים ירד על הברכיים והתחנן לפסגה עם טראמפ

פרקליטו של נשיא ארה"ב אמר כי מנהיג קוריאה הצפונית "ירד על ארבע" כדי לארגן מחדש את הפגישה ההיסטורית, אחרי ביטולה הדרמטי. "זאת בדיוק העמדה שרצינו שהוא יהיה בה", אמר בכנס גלובס בתל אביב

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

רודי ג'וליאני, עורך דינו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמר היום (רביעי) כי מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און "התחנן" לארגן מחדש את הפסגה, אחרי ביטולה הפתאומי. בכנס גלובס בתל אביב, אמר ג'וליאני כי היד הקשה שנקט טראמפ כלפי פיונגיאנג אפשרה לו לכפות את רצונו עליה.

בחודש שעבר, הכריז טראמפ כי הפגישה הראשונה אי-פעם בין נשיא ארצות הברית מכהן לבין מנהיג קוריאה הצפונית לא תתקיים, בעקבות מה שכינה "זעם עצום ועוינות גלויה" מצד המשטר הקומוניסטי. ואולם, ביום שישי האחרון חלה תפנית נוספת עם ביקור של בכיר צפון קוריאני בבית הלבן, והפסגה שבה למועדה המקורי - 12 ביוני בסינגפור.

לדברי ג'וליאני, המייצג את הנשיא בחקירת מעורבות רוסיה בבחירות ב-2016, "קים ג'ונג און ירד על ירדיו ועל ברכיו והתחנן, וזו בדיוק העמדה שאתה רוצה שהוא יהיה בה".

קוריאה הצפונית, שכמעט פוצצה את הפסגה בחודש שעבר בשל ההשוואה שערך היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון בין מצבה לבין מצבה של לוב תחת מועמר קדאפי, טרם הגיבה.

אתמול אמר טראמפ כי ההכנות לפסגה "מתקדמות יפה מאוד".

רודי ג'וליאני, פרקליטו של טראמפ, בכנס על איראן בוושינגטון, מאי 2018. רויטרס
צפוי להרגיז את צפון קוריאה. ג'וליאני, בכנס בוושינגטון בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully