וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לפני הפסגה עם קים: אני מוכן לנטוש, עשיתי זאת בעבר

8.6.2018 / 0:23

לצדו של ראש ממשלת יפן הספקן, הביע נשיא ארה"ב אופטימיות לקראת הפגישה ההיסטורית עם מנהיג צפון קוריאה. "מקווה שזה יהיה עידן חדש לעולם", אמר כשלא שלל שהוא יזמין את הרודן לוושינגטון. הוא הדגיש כי לא יהסס לעזוב את השיחות אם הן לא יעלו יפה

צילום:ניב אהרונסון, שי מכלוף, אבי כהן, אדריאן הרבשטיין, לע"מ, רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הביע הערב (חמישי) אופטימיות לקראת מפגש הפסגה ההיסטורי שלו עם שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און. במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה שנערכה בבית הלבן, אמר טראמפ כי "אני מקווה שהפגישה בסינגפור תהווה עידן חדש לעולם. פירוז חצי האי יביא לשגשוג עבור כל הקוריאנים".

"זה היה מכתב יפה וחם, אולי אקבל אישור לפרסם אותו", אמר טראמפ על המכתב שקיבל משליט קוריאה הצפונית קים ג'וינג און בשבוע שעבר. עוד הוסיף הנשיא כי "לא היה שם דבר מעבר ל'אנחנו מצפים לוועידה ומצפים לפגוש אותך'. זה היה נחמד ויפה". לקראת הפגישה נשמע טראמפ בטוח בהצלחת הפסגה, אך הבהיר כי ייתכן שיידרשו פגישות נוספות.

כשנשאל טראמפ אם ישקול להזמין את השליט הצפון קוריאני לביקור בבית הלבן, ענה כי "בהחלט אם המו"מ יעלה יפה. לדעתי זה יכול לקרות, זה יתקבל יפה". נוסף לכך נשאל טראמפ באילו תנאים יעזוב את שולחן המשא ומתן כפי שאיים בעבר, כשהתייחס לאפשרות שהשיחות לא יהיו מוצלחות, והשיב כי "אני מוכן ללכת מהשולחן, עשיתי זאת בעבר".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביפן ב-7 ליוני 2018. רויטרס
התלהב מהמכתב שקיבל מקים. טראמפ, אתמול/רויטרס

הנשיא קשר בין האפשרות שיעזוב את המפגש ובין ביטול הסכם הגרעין: "מאז שפרשתי מהסכם הגרעין איראן מתנהגת שונה. הם לא מסתכלים כל כך הרבה על הים התיכון, על סוריה, תימן ומקומות אחרים. אני אומר זאת בתקווה שאולי משהו יקרה. שמנו על איראן סנקציות כמו שאף אחד לא ראה מעולם כולל קוריאה הצפונית".

עוד הוסיף טראמפ כי "נשק גרעיני מבחינתי זה במקום הראשון. איראן לא אותה מדינה שהיא הייתה לפני כמה חודשים, הם שונים. אני מקווה שבנקודה מסוימת הם יבואו אלינו ונעשה הסכם שיהיה נהדר לכולם".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און פוגש את שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ב-9 במאי 2018. סוכנות הידיעות של צפון קוריאה (MCNA), אתר רשמי
שר החוץ פומפאו עם קים ג'ונג און, בחודש שעבר/אתר רשמי, סוכנות הידיעות של צפון קוריאה (MCNA)

שר החוץ של טראמפ מייק פומפאו הביע תקווה כי קים יהיה מוכן ללכת לקראת פירוק מנשק גרעיני "לחלוטין ובאופן בלתי הפיך". בדבריו לעיתונאים טרם הצהרתו של טראמפ לאחר הפגישה עם אבה הוסיף פומפאו כי בפגשיתו עם קים בחודש שעבר בפיונגיאנג אמר לו האחרון כי הוא מוכן לוותר על תכנית הגרעין של ארצו.

עוד אמר שר החוץ האמריקני כי ההתקדמות במגעים עם קוריאה הצפונית נעשית באופן מדוד, "סנטימטר אחרי סנטימטר", וכי הממשל האמריקני מעוניין לראות צעדים קונקרטיים מצד משטר קים. הוא הוסיף כי טראמפ לא יקבל דבר פחות מ"פירוז מוחלט, בלתי הפיך וניתן לאימות של חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני".

"אצפה לנורמליזציה רק אחרי שהכול יושלם"

טראמפ התייחס להערכות לפיהן במהלך הפסגה יוסכם על הסכם רשמי לסיום מלחמת קוריאה, עובדה שתביא נורמליזציה של היחסים עם קוריאה הצפונית. "נפתור את זה, הסכמנו שאם יהיה הסכם נעבוד עם סין, יפן ודרום קוריאה. אני מאמין שקים ג'ונג און באמת רוצה להשיג משהו. יש הזדמנות. לא היינו צריכים להגיע לנקודה הזו. יכול להיות שנחתום על הסכם לסיום מלחמת קוריאה", אמר.

לדבריו, "אנחנו מדברים על זה איתם ועם אחרים. זה יכול לקרות. אבל זו רק ההתחלה. זה יישמע מוזר אבל זה החלק הקל. אני אצפה לנרמל את היחסים אחרי שהכל יושלם. ראש הממשלה אבה ונשיא דרום קוריאה, מון, אמרו שהם ישמחו לסייע כלכלית לצפון קוריאה, אני חושב שגם סין. יש הרבה פקטורים חיוביים. יש לזה פוטנציאל גדול, האנשים שם נהדרים ובהחלט נרצה לראות נורמליזציה - כן".

נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין ומנהיג הצפון קים ג'ונג און בפגישת פתע באזור המפורז, 26 במאי 2018. לשכת נשיא קוריאה הדרומית, אתר רשמי
קים בפגישה עם נשיא קוריאה הדרומית מון, בחודש שעבר/אתר רשמי, לשכת נשיא קוריאה הדרומית

טראמפ סיכם את דבריו בהתייחסות לכך שאינו משתמש יותר במונח "לחץ מקסימלי" על קוריאה הצפונית. "קמפיין הלחץ המקסימלי בהחלט משפיע. אנחנו לא משתמשים יותר במושג הזה כי אנחנו נכנסים למשא ומתן ידידותי. אם תשמעו אותי ממשתמש שוב במושג הזה תדעו שהמשא ומתן לא עלה יפה", אמר הנשיא. עוד הוסיף טראמפ כי "בינתיים לא הסרנו את הסנקציות. החלטתי להקפיא הטלת סנקציות נוספות כי אני באמת חושב שיש פוטנציאל להשיג הסכם".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא יפן שינזו אבה בפגישה בבית הלבן, 7 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ ואבה, אמש/רויטרס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully