וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הפסגה עם טראמפ: "קים הדיח את שלושת בכירי הצבא שלו"

4.6.2018 / 11:29

בדרום קוריאה דווח כי מנהיג הצפון החליף את ראשי הכוחות המזוינים, ככל הנראה כחלק מרצונו להדק את השליטה על הצבא בתקופה קריטית זו. בארה"ב מעריכים כי גורמים בצבא מתנגדים למדיניות של הרודן

צילום:CNN עריכת וידאו:ניר חן

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הדיח את שלושת הגורמים הבכירים ביותר בצבאו - כך דיווחה היום (שני) סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ. זאת, לפי ההערכות, כדי לתמוך במאמציו לשקם את הכלכלה ההרוסה ולהיפתח לעולם, לקראת פסגתו ההיסטורית עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ב-12 ביוני בסינגפור.

המניעים של קים לא ברורים, אבל מומחים סבורים כי השינויים יאפשרו לו להדק את השליטה על הצבא, בזמן קריטי של מגעים בינלאומיים והתפתחות פנימית.

לפי הדיווח ביונהאפ, שהתבסס על גורם מודיעיני עלום שם, קים הדיח את שר ההגנה פאק יונג סיק והחליפו בסגן שר הכוחות המזוינים נו קוונג צ'ול; את מפקד הצבא, ריו מיונג-סו, שהוחלף בסגנו רי יונג גיל; ואת ראש הלשכה הפוליטית של הצבא קים ג'ונג גאק, שהוחלף בגנרל קים סו גיל. גורם אמריקני, ששמר על עילום שם, אישר את כי שלושת הבכירים ביותר בכוחות המזוינים הצפון קוריאניים הודחו מתפקידם, אך לא פירט את שמותיהם.

לקריאה נוספת בנושא
צפון קוריאה בבעיה: מי יממן את הסוויטה המפוארת של קים בפסגה?
גורמי מודיעין: צפון קוריאה לא באמת פוצצה את אתר הגרעין

קים יו ג'ונג לצד אחיה, מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, בפסגה עם עם נשיאה קוריאה הדרומית, 27 באפריל 2018. רויטרס
שינויים בפיונגיאנג. קים ואחותו, באפריל/רויטרס

כל השלושה צעירים יותר מקודמיהם בתפקיד, כולל רי יונג גיל, שצעיר ב-21 שנה מרי מיונג סו. השלושה גם ניהלו מגעים עם נציגים זרים, פקטור קריטי בזמן שקים נפגש עם מנהיגים מרחבי העולם, כולל מארצות הברית, סין, רוסיה וסוריה. היום דווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA כי קים עשוי להיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בוולדיווסטוק בספטמבר הקרוב.

בארצות הברית ובקוריאה הדרומית סירבו להגיב לדיווחים, בעוד שגורם במשרד האיחוד בסיאול אמר כי הממשלה עוקבת מקרוב אחרי ההנהגה של הצפון. משרד החוץ דרום קוריאני אמר כי שרת החוץ קאנג קיונג-הוואה ניהלה היום שיחה בת 15 דקות עם עמיתה האמריקני מייק פומפאו ודנה עמו בפסגה בין קים לטראמפ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טראמפ החייה את הפסגה ביום שישי האחרון, אחרי שביטל אותה בדרמטיות שבוע קודם לכן. ארצות הברית רוצה לנהל משא ומתן על תכנית הגרעין של פיונגיאנג, וגורמים אמריקניים סבורים כי יש גורמים בשורות הצבא הצפון קוריאני המתנגדים לגישה של קים כלפי קוריאה הדרומית וארצות הברית.

טראמפ דורש את פירוזה של קוריאה הצפונית מנשק גרעיני, בתמורה להקלה בסנקציות. ההנהגה של המשטר הקומוניסטי סבורה כי הנשק חיוני להישרדותה, בזמן שקים רוצה להתמקד בפיתוח כלכלי של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully