וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 10 ימים: שב"כ יאפשר לנער החשוד ב"תג מחיר" לפגוש עורך דין

השירות התיר לבן 17 החשוד בגרימת נזק לרכוש של פלסטינים להיפגש עם עורך דינו לראשונה, כשבוע וחצי לאחר מעצרו. אמו אמרה: "אפילו לאחרון הפושעים לא מתנהגים ככה, שללו לו את כל הזכויות, מצבו מעורר דאגה גדולה"

אילוסטרציה. AP
אמו של העצור הביע חששות לגבי מצבו/AP

שב"כ מסר היום (חמישי) לבית המשפט העליון כי הוא יאפשר לנער בן 17 מאזור המרכז שנעצר לפני עשרה ימים לפגוש עורך דין. הוא נעצר בחשד לגרימת נזק לרכוש של פלסטינים. מאז מעצרו, נמנע ממנו מפגש עם עורך דין וכן הוצא צו איסור פרסום על פרטי החקירה.

עורך הדין עדי קידר מארגון חוננו, המייצג את החשוד, פנה הבוקר לבית המשפט העליון על מנת שיאפשר לו להיפגש עמו. בית המשפט קבע כי עד השעה שתיים בצהריים על השב"כ להודיע אם בכוונתו להאריך פעם נוספת את מניעת המפגש. בעקבות זאת, מסר הארגון כי המניעה הנוכחית המסתיימת היום בחצות לא תוארך שוב.

אמו של העצור הביע חשש לגבי מצבו, בשיחה עם וואלה!NEWS אמרה כי "שמעתי מעורך הדין שהוא שמצבו מעורר דאגה, ואני לא ישנה בלילות". עוד הוסיפה אמו כי "יצא מפה ילד בריא, שמח, במצב טוב ועכשיו מצבו מעורר דאגה. מה עשו לו שם? כל המשפחה לא ישנה, מאוד מודאגים, חרדים לגורלו ומתוסכלים על מה שקורה".

עוד בוואלה! NEWS:
צבע שחור על השלט: הפעוטון בפתח תקווה החליף את השם - והושחת
הפיליפינים: שמונה ישראלים נעצרו בחשד שניהלו רשת הונאה ענקית
פוטין: לא מתכננים לסגת בשלב זה מסוריה

סוהרים מיחידת נחשון של שירות בתי הסוהר בכלא צלמון, אפריל 2017 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
בית סוהר נחשון/ראובן קסטרו

לדברי אמו, "הדבר הזה מזעזע, כל המדינה צריכה לעמוד על הרגליים. מי היה מאמין שבארץ הזו יש דבר כזה, זה דבר בלתי נתפס. אני מקווה שלא פגעו בו באמת. אני ממש דואגת מפחד". היא טענה כי "אפילו לאחרון הפושעים לא מתנהגים ככה, שללו לו את כל הזכויות. אני לא מבינה איך יכול להיות דבר כזה. על מה הוא חשוד בכלל. אני רוצה שיתייחסו אליו בצורה הוגנת כמו שמגיע לכל אזרח וקטין".

על פי החוק, יש לשב"כ סמכות למנוע מעצור להיפגש עם עורך דין במשך עשרה ימים. מעבר כך, נדרשים אישורים של נשיא בית משפט מחוזי והיועץ המשפטי לממשלה. כשמדובר בחשד לפשיעה לאומנית, שב"כ משתמש לא פעם בכלי המשפטי של מניעת מפגש עם עורך דין. עם זאת, בארגון סירבו להשיב מכמה עצורים - ישראלים ופלסטינים - נשללה במהלך השנתיים האחרונות הזכות למפגש מסוג זה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully