וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: האחות שנהרגה בעזה השליכה רימון גז לעבר חיילים

בסרטון שהציג דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי, נראית הפרדמדיקית ראזן א-נג'אר, שנהרגה מאש הכוחות במהלך העימותים בסוף השבוע, משליכה רימון גז במהלך מחאה על גבול רצועת עזה. "לא מלאך רחמן כמו שתעמולת חמאס משווקת". הצעירה הפכה לסמל ההפגנות אחרי מותה

עריכה: שניר דבוש

בצה"ל ממשיכים להדוף את הביקורת שהופנתה כלפי הכוחות בגבול רצועת עזה לאחר מותה של הפרמדיקית הפלסטינית רזאן א- נג'אר מירי בהפגנה בסוף השבוע האחרון. דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי פרסם היום (חמישי) סרטון בו נראית א-נג'אר משליכה רימון במהלך המחאות על הגבול.

"רזאן א-נג'אר אינה המלאך הרחום כפי שהתעמולה של חמאס מנסה לשווק אותה", כתב אדרעי בפוסט שפרסם בטוויטר. "העובדה שרואים אותה מול המצלמות מגנה בגופה על המפגינים מוכיחה כיצד חמאס מנצל את כל שכבות החברה העזתית למטרותיו ולמטרות איראן. האם אנשי הרפואה בעולם זורקים רימונים ומשתתפים במהומות וקוראים לעצמם מגנים אנושיים?".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
תמונות מלאך ותינוקת על שמה: הפרמדיקית שהפכה לסמל ההפגנות בעזה
תחקיר ראשוני בצה"ל: האחות הפלסטינית נהרגה מנתז - ולא מירי ישיר

רזאן אשרף נג'אר אחות פלסטינית שנהרגה בהפגנות בגבול הרצועה ב-1 ביוני 2018. צילום מסך
"לא המלאך הרחום". רזאן א-נג'אר/צילום מסך

אתמול פרסם צה"ל את ממצאי התחקיר ראשוני בעקבות התקרית, לפיו נמצא כי לא בוצע לעבר א-נג'אר ירי ישיר של כוחות הצלפים. כמה כיוונים שונים נחקרים, ולפי אחד מהם מדובר בירי שפגע באדמה וניתז לכיוונה של נג'אר בלי שהיה ירי ישיר לעברה.

ברשות הפלסטינית הפכה אשת הצוות הרפואי הצעירה לסמלה החדש של המחאות על הגדר. ברשתות החברתיות, הן בגדה וברצועת עזה, שיתפו גולשים רבים את תמונתה של נג'אר, בעיקר מההפגנות האחרונות שבהן השתתפה והעניקה טיפול לפצועים. במרכז המידע הפלסטיני פורסמה תמונתו ותעודת הלידה של תינוקת שנולדה בחברון ונקראה על שמה של נג'אר. מעיפי עפיפוני התבערה שנשלחים לישראל וגורמים לנזק רב מיהרו להוסיף את תמונתה לעפיפון תבערה שנשלח לשטח ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
רזאן א-נג'אר משליכה רימון במהלך הפגנות בגבול עזה - 1 ביוני 2018. דובר צה"ל
מתוך הסרטון שפרסם דובר צה"ל/דובר צה"ל

החובשת בת ה-21 הגיעה בעשרת השבועות האחרונים להפגנות יחד עם הצוותים של הארגוןpalestinian medical relief society. ראש הארגון, שבו התנדבה נג'אר, ד"ר עאיד יאע'י אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי שלושה חברים נוספים בארגון נפצעו באורח קל. "הייתה שם חבורה של אנשים, הצוות הרפואי הלך כדי לפנות פצועים ליד הגדר. ואז נפתחה אש", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully