וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי עוטף עזה מאוכזבים מביטול המשחק: "רצינו לשמוח למרות המצב הביטחוני"

6.6.2018 / 18:20

בקיבוץ אור הנר, שרבים מתושביו הם יוצאי ארגנטינה, מתוסכלים מביטול המשחק שאליו היו אמורים להגיע ילדים ונערים רבים, שרק חיפשו הפוגה מהרקטות ומעפיפוני התבערה. למרות האכזבה, בקיבוצי העוטף עדיין מחזיקים אצבעות למסי במונדיאל: "הם לא אשמים"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

ילדי עוטף עזה קיוו לברוח מאיום הרקטות ועפיפוני התבערה מרצועת עזה, ולזכות בכמה שעות של שקט ונחת עם שחקני נבחרת ארגנטינה ובראשם האליל ליאו מסי. בקיבוץ אור הנר, שרק לפני יומיים נשרפו חלק משטחיו עקב עפיפון בוער שהגיע מהרצועה, חיים תושבים רבים יוצאי ארגנטינה שהתכוננו למשחק המרגש - וחלקם אף תכננו לעודד את מסי וחבריו. ביטולו הרשמי של המשחק לא גרם לתושבים לכעוס על נבחרת ארגנטינה, ורבים אף אמרו שימשיכו לאהוד את קבוצתם האהובה.

"אני מאוכזב. אני לא רוצה להיכנס לעניינים הפוליטיים, אבל חבל, זה גם היה עניין של קבלה שארגנטינה באים ומשחקים במונדיאל", סיפר מרקוס, תושב אור הנר. "לא נורא, נראה אותם ברוסיה. תחשוב שאתה לא במדינת ישראל ואתה לא מכיר את המציאות של הטרור, ואתה פתאום אומר 'מאיימים עליי ועל המשפחה'. מי שרחוק ולא יודע מה זה לא יכול להבין את זה. האנשים האלה לא קשורים למה שקורה פה. לצערנו אנחנו מכירים את המציאות ויודעים שזה לחץ שלהם, אבל הם לא יודעים ולא רוצים לסכן את עצמם".

עוד בנושא
על ראוותנות וגאוותנות: מסתבר שמירי רגב לא מחלקת הוראות למסי
רג'וב: אם המשחק עם ארגנטינה היה נערך בחיפה - לא היינו מתנגדים לקיומו
נתניהו על ביטול המשחק עם נבחרת ארגנטינה: "ממשיכים הלאה חבר'ה"

ילדי אור הנר מאוכזבים מאי הגעתו של מסי לארץ. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
נוער שקמה בחולצות נבחרת ארגנטינה/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

מרקוס הוסיף כי "כולם מאוכזבים, מי שהיה לו כרטיס וכבר הכין את עצמו. אני מאזין לתקשורת ארגנטינאית לא שמעתי רמזים שהם לא מתכוונים לבוא, אז זה עניין של הרגע האחרון כנראה, היו ילדים צעירים מאוד שבמקרה השיגו כרטיסים". גם אלו שלא תכננו להגיע פיזית למשחק, היו אמורים לצפות בו יחדיו בקיבוץ.

גם אריאל, אוהד ותיק של הנבחרת מדרום אמריקה, תכנן לנסוע למשחק עם ילדיו וחש מאוכזב. כעת, הוא מחזיק אצבעות למסי שיחזור עם גביע המונדיאל למולדתו. "אני ארגנטינאי אוהד נבחרת ארגנטינה, הם לא אשמים. הם קנו מה שראו בסרטונים בתקשורת", אמר אריאל. "אם אומרים למסי 'אם אתה תגיע לישראל, אנחנו נרצח אותך', מה מסי יכול לעשות ומה הנבחרת יכולה לעשות? הם לא אשמים בכלל, יכול להיות שלא הסברנו להם נכון. הילדים חיכו לזה, חיכו להגיע למשחק. אבל מה לעשות, ככה זה המציאות שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ליאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה במשחק קופה אמריקה נגד ג'מייקה. רויטרס
"מה מסי יכול לעשות?"/רויטרס

גם בקרב חניכי חברת הנעורים שקמה במוסד החינוכי "שקמה" בקיבוץ יד מרדכי נרשמה אכזבה, לאחר שחלק מבני הנוער זכו בכרטיסים למשחק. צור הררי, תלמיד כיתה י"ב, מקיבוץ יד מרדכי סיפר כי רצה לראות את כוכב הקבוצה. "אני מאוד מאוכזב מהביטול של המשחק, רצינו לראות את מסי. האכזבה העיקרית היא שמבטלים את המשחק בגלל דברים שלא קשורים למשחק. אנחנו עדיין מקווים שארגנטינה תזכה במונדיאל", אמר. נדב גני מקיבוץ כרמיה הצטרף גם הוא לאכזבה, וציין כי "התערבו גורמים שלא צריכים להתערב בכדורגל". "חיכינו למשחק, ואחרי המצב שהיה בעוטף עזה זה היה אמור לשמח אותנו ואת ילדי הקיבוצים שהיו אמורים לנסוע למגרש ולראות את מסי", הוסיף.

"אני מאוכזב, לא כל יום ישראל זוכה לארח נבחרת כמו ארגנטינה", אמר גם דניאל יצחק, תלמיד כיתה י"א מיד מרדכי. יובל אנטמן, גם הוא בכיתה י"א, סיפר כי היה בידיו כרטיס למשחק לאחר שזכה בהגרלת הקיבוץ. "הייתי בארגנטינה, קניתי חולצה של הנבחרת שלהם, הם הקבוצה שאני אוהד וזה מתסכל נורא שלא יהיה משחק".

היום הודיעה רשמית התאחדות הכדורגל בארגנטינה כי נבחרתה של המדינה לא תגיע למשחק הידידות בישראל, שתוכנן להיערך בחיפה ולאחר מכן הועבר לירושלים. יו"ר ההתאחדות הארגנטינאית קלאודיו טאפיה התנצל בפני הישראלים ואמר שלא צריך לערב פוליטיקה בספורט, אך הודיע סופית שהארגנטינאים לא יגיעו לירושלים.
"כדורגל אינו קשור לפוליטיקה או לסכסוכים כלשהם ואין לו שום קשר לאלימות. אין לי לנו שום דבר נגד הקהילה היהודית. אין לנו שום דבר נגד ישראל ואנחנו מתנצלים בפני הישראלים על הביטול. הסיבה לביטול היא ביטחונית", אמר.

ילדי אור הנר מאוכזבים מאי הגעתו של מסי לארץ. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
נוער שקמה, היום/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully