וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רג'וב: אם המשחק עם ארגנטינה היה נערך בחיפה - לא היינו מתנגדים לקיומו

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר ראש ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל כי ההתנגדות למשחק בין נבחרות ישראל וארגנטינה התעוררה עם החלטתה של רגב להעבירו לירושלים. "הממשלה שלכם החליטה להפוך את המשחק לפוליטי". ליברמן: "ארגנטינה נכנעה לשונאי ישראל". נתניהו: "ממשיכים הלאה"

עריכה: יאיר דניאל

יו"ר ההתאחדות לכדורגל ברשות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב אמר היום (רביעי) לוואלה! NEWS כי "אם המשחק של נבחרת ארגנטינה ונבחרת ישראל היה מתקיים בחיפה, לא היינו מתנגדים אליו". לדברי רג'וב, המאמצים הפלסטיניים לסכל את המשחק החלו בעקבות החלטה של שרת התרבות והספורט מירי רגב להעביר את המשחק לירושלים ולהפוך את האירוע לפוליטי. "אם המשחק היה נשאר בחיפה, אנחנו כפלסטינים היינו מתנגדים לכל מי שהיה מנסה לסכלו. אבל הממשלה שלכם החליטה להפוך את המשחק לפוליטי. אין לנו שום דבר נגד משחקים של ישראל ועם ישראל, אלא להיפך. אני מתעסק בספורט והיום זה יום ניצחון לספורט".

לדברי רג'וב, מהרגע שהשרה רגב קיבלה את ההחלטה להעביר את המשחק, הפלסטינים עשו מאמץ גדול כדי למנוע את קיומו של המשחק. "שלחנו מסרים ופנינו לכל גוף רלוונטי בנושא, והכל על פי מה שמוסכם בהחלטות האו"ם. כל עוד המשחק מתקיים בגבולות המוכרים של ישראל לפי האו"ם, אין לנו בעיה זה", אמר. הוא הוסיף כי להערכתו ההתאחדות הארגנטינאית לכדורגל הבינה שסיכוייה לארח את המונדיאל ב-2030 ייפגעו אם תחליט לקיים את המשחק בירושלים.

ג'יבריל רג'וב בראיון לוואלה!TALK עם יעקב אילון, רמאללה, 1 באוקטובר 2017 2017. ראובן קסטרו
"ארגנטינה הבינה כי סיכוייה לארח את המונדיאל ייפגעו". רג'וב/ראובן קסטרו

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב הבוקר על ביטול המשחק. "חבל שאבירי הכדורגל מארגנטינה לא עמדו בלחץ המסיתים שונאי ישראל, שמטרתם היחידה לפגוע בזכות הבסיסית שלנו להגנה עצמית ולהביא להשמדת ישראל", כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו. "לא ניכנע בפני חבורת אנטישמים תומכי טרור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר לביטול המשחק, בעת המראתו מפריז ללונדון. לשאלת כלי התקשורת אמר נתניהו: "ממשיכים הלאה, חבר'ה".

עוד באותו נושא

שגרירות ישראל בארגנטינה אישרה: משחק ההכנה בירושלים בוטל

לכתבה המלאה
מפגינים נגד הגעת נבחרת ארגנטינה למשחק הראווה בישראל, מחוץ למגרש אימונים בארגנטינה, 6 ביוני 2018. --, רויטרס
הפגנות המחאה בברצלונה, אמש/רויטרס, --

מוקדם יותר בירכה התאחדות הכדורגל הפלסטינית על ביטול משחק הכדורגל בין ישראל וארגנטינה שאמור היה להתקיים ביום שבת בירושלים, והודתה ל"שחקני ארגנטינה בהנהגת הכוכב מסי על סירובם לתמוך במטרה בלתי-ספורטיבית". רג'וב מסר אז כי "הערכים, המוסר והספורט הבטיחו את ניצחונם היום והוציאו כרטיס אדום לישראל באמצעות ביטול המשחק". רג'וב יקיים היום מסיבת עיתונאים מול נציגות ארגנטינה ברשות הפלסטינית.

שגרירות ישראל בארגנטינה אישרה קודם לכן את דבר הביטול. הסיבה עשויה להיות הלחץ של ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל, שפנתה להתאחדות הארגנטינאית בבקשה לבטל את המשחק. על פי דיווחים רבים בארגנטינה, לא רק המחאה מהעולם הערבי השפיעה על ההחלטה. מתברר כי שחקני הנבחרת והמאמן חורחה סמפאולי מלכתחילה רצו להימנע מהטיסה לישראל זמן קצר כל כך לפני המונדיאל, והעדיפו להישאר בברצלונה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר כי "זה באמת בוקר עצוב לאוהדים, בתוכם אפילו כמה מנכדיי", אך כי "יש ערכים שגדולים יותר ממסי". לדברי ריבלין, "הפוליטיזציה שטמונה בצעד הארגנטינאי מדאיגה אותי מאוד. גם בתקופות הקשות ביותר עשינו כל מאמץ כדי להותיר שיקולים שאינם ספורט טהור מחוץ למגרשים וחבל שנבחרת ארגנטינה לא הקפידה לעשות זאת גם הפעם".

שר התרבות והספורט מירי רגג במהלך הצגת קמפיין 70 השעות של יום העצמאות + אירועי ה-70 השנתיים 1 באפריל 2018. ניב אהרונסון
"הפכה את האירוע לפוליטי". רגב/ניב אהרונסון

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה עם נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי, אך מאקרי אמר לנתניהו שאין לו יכולת להשפיע בנושא. גורמים המעורים בפרטים מסרו כי ההתאחדות הארגנטינאית לכדורגל רצתה להוציא הודעה רשמית, ממתינה עם זה לבקשת ישראל.

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר הבוקר כי "‏הבעיה הגדולה ביותר של הממשלה הזו היא שהכול חלטורה". לדברי לפיד, "הכרטיסים למשחק בקומבינה, המאבק ב-BDS הועבר למשרד לביטחון פנים מסיבות פוליטיות, שרת התרבות מתחפשת לשרת החוץ רק כדי להידחף למצלמות ובסוף אף אחד לא עושה את העבודה וארגנטינה לא תגיע לישראל".

ארגון "שלום עכשיו" מסר בתגובה לביטול המשחק כי "הפוליטיקה הקטנה של מירי רגב שניסתה להפוך חגיגה לאוהדי הספורט לעוד מסע יח"צ מכוער שלה ושל נתניהו, היא שגרמה לביטולו של המשחק בישראל". לדברי הארגון כל ההסברים האחרים הם "ספינים שתשמעו החל מהלילה" שמהווים "דרך להסיט את הדיון לאזור הנוחות של הממשלה". עוד הזהירו ב"שלום עכשיו": "התנהלותם של נתניהו ורגב תוביל בסוף גם לביטולו של האירוויזיון בישראל, אם הם ימשיכו להפוך כל אירוע לקמפיין לאומני של הממשלה ושל האג'נדה הימנית שלה".

(עדכון ראשון: 6:22)

מפגינה מחזיקה חולצה של נבחרת ארגנטינה מגואלת בדם. טוויטר, צילום מסך
מפגינה מחזיקה חולצת נבחרת ארגנטינה מגואלת בדם/צילום מסך, טוויטר
מפגינים נגד הגעת נבחרת ארגנטינה למשחק הראווה בישראל, מחוץ למגרש אימונים בארגנטינה, 6 ביוני 2018. --, רויטרס
הלחץ עבד. הפגנות בברצלונה/רויטרס, --
תמונות מחאה פלסטיניות נגד הגעת נבחרת ארגנטינה למשחק הראווה בישראל, 6 ביוני 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
כדורגל מדמם. כרזה שעיצבו גולשים פלסטינים/מערכת וואלה! NEWS, --
תמונות מחאה פלסטיניות נגד הגעת נבחרת ארגנטינה למשחק הראווה בישראל, 6 ביוני 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
מסי וחייל צה"ל. כרזות שעיצבו גולשים פלסטינים/מערכת וואלה! NEWS, --

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully