וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה באופוזיציה: במחנה הציוני סירבו לקזז את גמליאל שיושבת שבעה

6.6.2018 / 13:21

במחנה הציוני סירבו לקזז בהצבעה את השרה גמליאל וח"כית שנעדרה בשל בעיה בריאותית. ח"כ חסון הסביר: "הפנייה הגיעה ברגע האחרון". גורם בקואליציה אמר לוואלה! NEWS כי "זה שפל מוסרי". ב"יש עתיד" הודיעו כי הם יתקזזו עם השרה

השרה גילה גמליאל בכנס הליכודיאדה באילת, 13 בינואר 2018. ליכודיאדה, מערכת וואלה! NEWS
יושבת שבעה על פטירת אמה. גמליאל/מערכת וואלה! NEWS, ליכודיאדה

אחרי שמדיניות אי הקיזוזים של האופוזיציה כבר עוררה בעבר סערה, כעת מפלגת "המחנה הציוני" סירבה לקזז בהצבעות במליאת הכנסת את השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, שיושבת שבעה על פטירת אמה. כמו כן סירבו לקזז חברת כנסת מהליכוד שנעדרה בשל בעיה בריאותית. בעקבות התנגדותה הודיעה מפלגת "יש עתיד" כי ח"כ מסיעתה יתקזז עם גמליאל. גורם בקואליציה אמר לוואלה! NEWS כי "המדיניות הרעה של האופוזיציה נמשכת" וכי "זה שפל מוסרי".

מרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון הסביר: "אנחנו לא מקזזים בדרך כלל, על אחת כמה וכמה כשהמחנה הציוני מגיש הצעות חוק בענייני דת ומדינה וזכויות להט"ב לרגל שבוע הגאווה". חסון ביקש להבהיר כי "הפנייה מהשרה גמליאל לקיזוז הגיעה למנהלת הסיעה ברגע האחרון כאשר למחנה הציוני אין ח"כים לקזז. ‏הם מוזמנים לפנות לקיזוז מסיעות אופוזיציה אחרות".

עוד בוואלה! NEWS:
7,500 דולר ללילה: זה המלון שיארח את פסגת טראמפ וקים
כוכב הילדים יובל המבולבל נחקר בחשד לרכישת כמות גדולה של קוקאין
דיווח פלסטיני: צעיר מנבי סאלח נהרג מירי של צה"ל

חבר כנסת יואל חסון בלשכתו בכנסת 1 בנובמבר 2017. טל אנגלנדר
"הגשנו הצעות לשבוע הגאווה". חסון/טל אנגלנדר

חברי כנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה רשאים "להתקזז" זה עם זה על מנת שיוכלו להיעדר ממליאת הכנסת בשל אילוצים שונים, מבלי לפגוע בתוצאות ההצבעה. הימנעותה של האופוזיציה מהסכמים אלה אינה חדשה. בעבר היא סירבה לקזז את ח"כ יהודה גליק, שישב שבעה על אשתו, ואת ח"כ מוטי יוגב, שישב שבעה על אמו. בקואליציה מתחו אז ביקורת על ההחלטה שלא להתקזז עם גליק, ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קרא לחברי האופוזיציה להתחרט. "זכותם לא לקזז את גליק, זכותי לומר שאני מכיר תרבות אחרת. זו החלטה חסרת רגישות", מסר. השר יריב לוין כינה את המהלך "שפל מוסרי חסר תקדים בכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully