וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

51 שנה לאחר מלחמת ששת הימים: "קול הרע"ם" מקהיר נדם

קולו של אחמד סעיד שחדר למקלטי הרדיו בזמן המלחמה, עורר פחד בישראלים רבים בעברית הגבוהה ובאיומים על "המוות שיזנק מכל מקום". לאחר הניצחון המזהיר הפכו שידורי התעמולה המצריים לבדיחה מוכרת בציבור הישראלי, שזוכר את התקדמות המצרים "בכל החזיתיות"

צילום: ארכיון צה"ל, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: הקלטות הקשר של מבצע "מוקד" בפתיחת מלחמת ששת הימים)

שדרן הרדיו המצרי אחמד סעיד, האיש שעמד מאחורי שידורי "קול הרע"ם", הלך לעולמו בגיל 93, 51 שנים בדיוק לאחר תחילת מלחמת ששת הימים. בתקופת המלחמה פרץ מעת לעת קולו של השדר המצרי, אחמד סעיד, שדיבר בעברית גבוהה, ואיים כי כוחות הצבא המצרי יכבשו וישמידו את מדינת ישראל. השידורים גרמו לחשש בזמן המלחמה, אך לבסוף היו ללעג בציבור הישראלי, לאחר שנודעו תוצאות המלחמה מיום ליום. סיבה נוספת לחיוך שהעלו השידורים היו הטעויות של סעיד, הזכורה שבהן הייתה האיום כי "כוחותינו מתקדמים בכל החזיתיות".

סעיד עבד כשדרן בתחנת "קול ערב" בקהיר, שבה עשה שימוש נשיא מצרים באותה התקופה, גמאל עבד אל-נאצר. נשיא מצרים קרא לתחייתה של הלאומיות הערבית, וכרת ברית עם סוריה שכוננו ביחד את הרפובליקה הערבית המאוחדת (רע"ם). במהלך יומה הראשון של המלחמה הצהיר סעיד בעברית כי מצרים הצליחה להפיל עשרות מטוסים של חיל האוויר, כל זאת בשעה שדווקא היה זה חיל האוויר המצרי שהושמד במסגרת מבצע "מוקד".

עוד בוואלה! NEWS:
"כואב לראות אותם סובלים": התאונה הקשה של החברים שהכירו בצבא
תחקיר ראשוני בצה"ל: האחות הפלסטינית נהרגה מנתז - ולא מירי ישיר
בלחץ טורקיה על ארה"ב: הכורדים ייסוגו ממעוזים בצפון סוריה

אחמד סעיד קול הרע"ם מקהיר. מערכת וואלה! NEWS
"לא יועילו דברי משה דיין". סעיד בשידור ברדיו "קול הרע"ם"/מערכת וואלה! NEWS

"המוות לכם בבוקר ובערב", הבטיח סעיד למאזינים הישראלים אחוזי הפחד. "ואם יבוא הלילה אז נלביש אתכם את השמלה השחורה שלו ויזנק המוות אליכם מכל מקום". סעיד המשיך לאיים ולהצהיר כי "עתה דוחפים כוחותינו את שערי תל אביב, ולא יועילו דברי משה דיין".

עם אנחת הרווחה שלאחר תום הקרבות, והאופריה שפשתה בציבור הישראלי, הופצו בחנויות התקליטים הקלטות שידורי "קול הרע"ם", וזכו לפופולריות רבה.

(עדכון ראשון: 19:59)

"כל צבאות ערב מתקדמים לגבולות פלסטין": שידורי קול הרע"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully