וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כואב לראות אותם סובלים": התאונה הקשה של החברים שהכירו בצבא

6.6.2018 / 0:24

ארבעה ישראלים, שנפצעו באורח קל-בינוני בתאונה שבה נהרגה אדווה בן דהן, מאושפזים בבית חולים בהודו אחרי מאמץ משותף של הקונסוליה, השגרירות והנספחות. אלו עושים מאמצים להעבירם לארץ. "הם יודעים שחברתם נהרגה"

עריכת וידאו: ניר חן

ארבעת הפצועים הישראלים בתאונת הדרכים בעמק ספיטי שבצפון הודו, שבה נהרגה אדווה בן דהן בת ה-36, מאושפזים עדיין בבית החולים בעיר צ'אנדיגאר במדינה. על פי המעורבים באירוע, הג'יפ שבו נסעו נפל לתהום והתהפך לפחות 11 פעמים. קונסול ישראל בהודו אלי סנה הגיע לאזור התאונה בעמק קולו, ויחד עם השגרירות הישראלית והנספחות הצבאית השיג מהשלטונות המקומיים מסוק צבאי שיפנה את הארבעה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

בשיחה עם וואלה! NEWS סיפר הקונסול על ההתרחשות. "נחתנו בצ'אנדיגאר עם מסוק צבאי, שעשינו מאמצים רבים לקבל אותו. העברנו את הפצועים לבית החולים, ואיך שירדנו מהמסוק ראינו את השינוי בפנים של החבר'ה. מדובר במלח הארץ, בחורים חזקים וחסונים. כואב לראות אותם נאנחים מכאבים איומים". נקווה שהם יקבלו את הטיפול הכי טוב ויועברו לטיפול בארץ בהקדם", אמר. הקונסול וסגנו נמצאים בבית החולים ומקיימים קשר עם המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ ועם רופאי חברות הביטוח שבהן מבוטחים הפצועים.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: כוח רוסי נפרס בגבול סוריה ולבנון - ונסוג
שפך קפה - וניגב: צפו בראש ממשלת הולנד מנקה בפרלמנט
"הכול נהרס": עלה ל-69 מניין ההרוגים בהתפרצות הר הגעש בגואטמלה

טרגדיה בעמק ספיטי: צעירה ישראלית נהרגה בתאונת דרכים בצפון הודו. אתר רשמי
זירת התאונה, אתמול/אתר רשמי

צוות של חברת הביטוח פספורטכארד צפוי לחבור לצוות הרפואי ולהחליט לגבי המשך הטיפול בארבעה והטסתם לארץ. עוד הוסיף סנה כי מדובר ב"חברים שהכירו בצבא שנמצאים פה בטיול אחרי צבא. אחד מהפצועים נמצא בניתוח שאמור להסתיים בקרוב, אז נדע מה מצבו". לדברי הקונסול, הארבעה עודכנו לגבי מות חברתם לטיול והתקשו לקבל את הבשורה. "הם יודעים שחברתם נהרגה. אני לא יודע מה הקשרים ביניהם אבל זה היה להם קשה, כי הם טיילו יחד. אני משתתף בצערה הרב של המשפחה על האובדן והקונסוליה מטפלת גם בזה על מנת להביא את גופתה של אדווה לארץ בהקדם האפשרי".

שליח חב"ד בקאסול דני וינדרבאום אמר מוקדם יותר היום בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי מצבם של הפצועים נע בין קל לבינוני. אחד מהפצועים סובל מחור בריאה, ויזדקק להטסה רפואית. לדברי הפצועים, הם נפלו למדרון בעומק 70 מטר ונאלצו להמתין בין שעה לשעתיים לחילוץ, ושלוש שעות נסיעה נוספות עד לקבלת הטיפול הרפואי.

"שמעתי על התאונה בזמן שלמדתי תורה", סיפר וינדרבאום. "קיבלתי טלפון ממשרד החוץ ונשאלתי אם אני יודע פרטים על התאונה. צלצלתי למישהו שאני מכיר כאן שעשה כמה טלפונים ובירורים, ואחרי כמה שיחות סיפר לי שהעבירו את הפצועים לקולו. זה סיפור מוזר, כי אף אחד לא ידע על התאונה. מסתבר שהאמריקנית שנפצעה קל לקחה טלפון של מקומי ושלחה הודעות בפייסבוק לכמה ישראלים שהיא מכירה, וככה המידע הגיע לבית חב"ד. אנחנו מדברים על שש שעות אחרי התאונה ואפילו יותר".

(עדכון ראשון: 18:24)

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ריאיון סקייפ עם שליח חב"ד לאחר התאונה בהודו בה נהרגה הישראלית אדווה בן דהן. מערכת וואלה!
בן דהן, שנהרגה בתאונה/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully